sinulle PETIN MIESTÄNI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Jos yhden kerran erehtyy eikä aio toistaa mokaansa, niin mitä sitä toisen mieltä pahoittamaan? Kärsii mahdolliset omantunnon tuskansa itse ja sillä hyvä.

Just näin. Kärsiköön se joka on vääryyden tehnyt, ei viaton puoliso. Vaikkakin sitten niin että tulee hulluks ja masentuu. Minusta väärin parantaa omaa pahaa oloa siirtämällä sitä toiselle. Ja ihan psykoterapeutin antama neuvo: älä kerro.

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.vieras:
kun muuten kaikki menee hyvin. Haluan myös omaa miestäni seksuaalisesti ja seksi on ihan hyvää hänen kanssaan mutta mutta...jokainen tekee miten parhaalta tuntuu.10 vuoden liitossa alkaa välillä vaan kaipaamaan muutakin ja etenkin kun suhde mieheen on niin tasaisen turvallisen kaverillinen. Ja toisaalta syyttää ei voi kuin itseään mutta yhdyn siihen että tarpeeksi kauan kuin naiselle toistetaan ettet ole mitään niin kerrankos sitä kokeilemaan josko muut huolii..ja hyvin toimii!!!!!!!!Nainen kostaa aina tavalla tai toisella henkisen välinpitämättömyyden, se on varma.

eli siis huonon itsetunnon kohotusta!

Oliko sun pakko tulla tähänkin ketjuun tunkeen niitä oikeutettuja mielipiteitäs?
Eikö meillä muilla ole enää mitään oikeuksia puolustaa sitä mitä sinä et hyväksy?

Just näin; se on itsestä riippuvainen teko.

Jos päätän hakea jonkun toisen miehen seuraa, tarkoittaa se minulle, että tunteeni omaa miestäni kohtaan ovat kuolleet, enkä arvosta häntä pätkääkään, jolloinka minun onkin parempi hakea eroa ensin, ja sitten vasta hankkia niitä muita miehiä.

Mutta jos joku muu näkee pettämisen hyväksi, olkoon niin, minä en näe sitä hyväksyttävänä tekona, en ainakaan tietoisesti jatkuvasti tehtynä.
Eikä humalan määrä ole mielestäni myöskään mikään lieventävä asianhaara.

voi herranjumala sentään! jokaisella on mahdollisuus valita ja varmasti aikanaan valitsee.antakaa nyt ihmisten tehdä niinkuin parhaaksi tuntee.elämä tietenkin joillakin on niin ruusuista siinä pienessä vaaleanpunaisessa maailmassa jossa ei koskaan tapahdu mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Just näin; se on itsestä riippuvainen teko.

Jos päätän hakea jonkun toisen miehen seuraa, tarkoittaa se minulle, että tunteeni omaa miestäni kohtaan ovat kuolleet, enkä arvosta häntä pätkääkään, jolloinka minun onkin parempi hakea eroa ensin, ja sitten vasta hankkia niitä muita miehiä.

Mutta jos joku muu näkee pettämisen hyväksi, olkoon niin, minä en näe sitä hyväksyttävänä tekona, en ainakaan tietoisesti jatkuvasti tehtynä.
Eikä humalan määrä ole mielestäni myöskään mikään lieventävä asianhaara.

Ei se humala olekaan lieventävä asianhaara, mutta kännissä kynnys pettämiseen tai muuhun urpoiluun on usein matalampi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla totta:
kun muuten kaikki menee hyvin. Haluan myös omaa miestäni seksuaalisesti ja seksi on ihan hyvää hänen kanssaan mutta mutta...jokainen tekee miten parhaalta tuntuu.10 vuoden liitossa alkaa välillä vaan kaipaamaan muutakin ja etenkin kun suhde mieheen on niin tasaisen turvallisen kaverillinen. Ja toisaalta syyttää ei voi kuin itseään mutta yhdyn siihen että tarpeeksi kauan kuin naiselle toistetaan ettet ole mitään niin kerrankos sitä kokeilemaan josko muut huolii..ja hyvin toimii!!!!!!!!Nainen kostaa aina tavalla tai toisella henkisen välinpitämättömyyden, se on varma.

Oliko sun pakko tulla tähänkin ketjuun tunkeen niitä oikeutettuja mielipiteitäs?
Eikö meillä muilla ole enää mitään oikeuksia puolustaa sitä mitä sinä et hyväksy?

ihan vappasti puolustakaa mitä haluatte. suomi on vapaa maa ja tämä avoin keskustelupalsta.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla totta:

ihan vappasti puolustakaa mitä haluatte. suomi on vapaa maa ja tämä avoin keskustelupalsta.

Se on jo kuultu :)

Ap, ajatteletko ollenkaan miestäsi ja hänen tunteitaan tässä asiassa? Voin PETTÄJÄNÄ kertoa, että vaikka tieto lisää tuskaa, niin sinun miehelläsi on OIKEUS tietää tapahtuneesta. Olen itse ollu kerran vieraassa sängyssä, ja se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Piti vaan kokeilla. Ja ennen kaikkea havaita, että ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella. Mutta tämä sun ajatusmaailma, että ei se miehelle kuulu vaikka hyppäät vieraissa niin se on minusta niin vääristyny kuva "turvallisesta ja tasapainoisesta" suhteesta, että en ymmärrä, en ollenkaan...
Mitä luuelt, että miehesi sanois jos kärähtäisit? Toteaisko hän, että joo-o, muuten menee ihan hyvin, paitsi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Jos yhden kerran erehtyy eikä aio toistaa mokaansa, niin mitä sitä toisen mieltä pahoittamaan? Kärsii mahdolliset omantunnon tuskansa itse ja sillä hyvä.

Just näin. Kärsiköön se joka on vääryyden tehnyt, ei viaton puoliso. Vaikkakin sitten niin että tulee hulluks ja masentuu. Minusta väärin parantaa omaa pahaa oloa siirtämällä sitä toiselle. Ja ihan psykoterapeutin antama neuvo: älä kerro.

Mun mielestäni miehelläni oli oikeus valita vielä jatkaako hän minun kanssani vai ei, eikä että hän rakentaisi elämänsä täyden paskan päälle josta ei tietäisi mitään.Se on väärin sitä toista kohtaan, jos antaa elää toisen tietämättömyydessä noinkin suuren asian kanssa ja itse olla kuin mikäkin kuningas kruunun saaja kun mies ei tiedä omasta horottamisesta mitään.

Kyllä mun mielestä jossain on vikaa, jos pettämään joutuu..joko omassa suhteessa tai omien korvien välissä.
Ja aika raukkis on se, joka ei pysty omalle miehelleen/vaimolleen totuutta kertoo ja kantaa seuraukset. Pettäminen on aina pettämistä!

valehtelemista kannattavat äidit opetatte lapsianne olemaan rehellisiä? Ja onko teillä oikeus vaatia toisilta, lapsiltanne ja miehiltänne, rehellisyyttä kun itsekkään ette rehellisiä ole.

Täällä törmää usein ajatukseen, että miehet on kylmiä, laskelmallisia sikoja. Pettävät, jättävät, eivät arvosta vaimojaan jnejne.
Nykyään valitettavan usein myös naiset tekevät ihan samaa.

Eli jos pettävä nainen onkin vain kylmästi itserakas p**iainen?

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Täällä törmää usein ajatukseen, että miehet on kylmiä, laskelmallisia sikoja. Pettävät, jättävät, eivät arvosta vaimojaan jnejne.
Nykyään valitettavan usein myös naiset tekevät ihan samaa.

Eli jos pettävä nainen onkin vain kylmästi itserakas p**iainen?

Mä oon sitä mieltä että naiset pettää enemmän, joko pissupusutteluilla tjs.Mutta jäävät harvemmin kiinni, mieht taas yleensä pettävät suoraan sänkyyn menemällä jolloin vaara kiinni jäämiselle voi olla suurempi.

No ei kai sellaiset syrjähypyt puolisoasi heilauta ja liittoasi riko, jollet kerran puolisollesi kerro - äly hoi! Mitenkähän mahtaisi puolisosi suhtautua jos kertoisit? Olet itsekäs, kylmä ja epärehellinen sekä ajatuksissasi että teoissasi. Jos toisesta todella välittää, häntä ei petä mistään syystä.

en olisi uskonut että tästä tällainen haloo olisi syntynyt. näköjään en ole ainoa joka on pettänyt...tosiaan niin paljon kommentteja on sadellut että pitää vaan itse miettiä asiat halki...kiitos niille jotka ovat pystyneet ymmärtämään vaikken mitään päähän taputtelua tullut täältä hakemaankaan.

Minulta kysyttiin naimisiin mennesämme, tahdonko osoittaa miehelleni uskollisuutta ja rakkautta aina kuolemaan asti. Sanoin tahtovani ja nämä pettämisjutut ovat aika yksiselitteisesti tämän asian kumoamista. Aina voi miettiä, miltä itsestä tuntuisi, jos puoliso pettäisi. Mutta itse en kyllä pysyisi elämään sellaisen salaisuuden kanssa, et pettäisin ja salaisin sen mieheltäni. Jo tällaisen asian tiedostaminen voi olla yksi syy uskolllisena olemiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaemo:
No kuule se on aivan yksilöllistä, mulla olo helpottui taas niin että pystyin jälleen elämään.Jos en olisi kertonut olisin tosiaan varmasti jossain hullujen huoneella masentuneena.Oli yhtä helvettiä se aika mulle minkä ajan salailin tekoani.

Miksi ihmeessä sun olon pitäis helpottua kun sinä olet se joka on tehny väärin? Sä tavallaan siirrät oman tuskan toisen harteille ja ajattelet että onpa hyvä kun sain sen nyt pois omaltatunnolta. Kun taas samalla oletat että mies jaksaa/pystyy sen hyväksymään ja sun syyllisyys siirtyy miehelle, joka automaattisesti miettii mitä hän on tehny väärin!

Minusta pettämisessä syyllinen on vain pettäjä. Ja selitys, kun kotona ei saa, on todella surkea ja loppuunkäytetty tekosyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on.:
Vanha juttu mutta sanon silti: Sitten kun itse olette täydellisiä, voitte tulla arvostelemaan muita.

Ei parisuhteessa tarvi olla täydellinen että olisi uskollinen...

Veit jalat suustani. Kyllä se uskollisuus on tahdon asia, kiusauksia tulee varmasti kaikille. Jos haluaa muuttaa omaa parisuhdettaan parempaan suuntaan ei varmasti kannata pettämistä kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida:
Kun täällä nyt ylistetään sitä että jokaisella on oikeus mielipiteisiin niin miksi ihmeessä tulette tätä mielipidettä tähän aloitukseen lynkkaamaan?
Kaikki ei aina todellakaan ole mustavalkoista.

Mielipiteitähän nuo on, ei lynkkaamista.
Kai eriäväkin mielipide on oikeus sanoa, ilman että se on heti lynkkaamista?

Mun mielipide on, että en hyväksy pettämistä. Jos oma puoliso ei riitä, niin on parempi erota ensin ja sitten vasta toiseen sänkyyn. Silloin ei satuta ketään ulkopuolista.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
[

Minusta pettämisessä syyllinen on vain pettäjä. Ja selitys, kun kotona ei saa, on todella surkea ja loppuunkäytetty tekosyy.

Näin on. Jos kotona ei saa tarpeeksi, se pitää ottaa puheeksi ja jos puhe ei auta, vaihtaa sitten miestä/naista, mutta ei kahta (suhdetta) yhtäaikaa.

Yhteistyössä