Sisältää ällöttävää luettavaa. Herkät: älkää avatko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Minusta kuulosti ihan limatulpalta. Ei mullakaan se ollut yhtään verinen. Ja limatulppa on uusiutuva, joten ei pitäisi olla mitään hätää =) Mut soita ihmeessä synnärille. Sieltä saat ainakin varmaa tietoa.

No miks sitä nyt jo tulee? Ja onko ihan normaalia?

Ja jos on uusiutuvaa niin miks joillakin siitä alkaa synnytys?

anteeksi jos olen tyhmä mut en oikein tiedä näistä kun esikoinen syntyi käynnistettynä.

Mun synnytys myös käynnistettiin, vaikka limatulppa tuli ja vettä alkoi tihkumaan ja kalvot puhkaistiin, niin synnytys ei vaan käynnistynyt. Se limatulppa taitaa joillain tulla siksi että synnytys on käynnistynyt, eikä siksi että se tulee ja sitten käynnistyy synnytys. Muistan lukeneeni raskausaikana siitä että se voi tulla jo varhaisillakin viikoilla ja uusiutuu sitten.

soitan kyllä mut syödään eka.

Mut jos se on sitä tulppaa niin tarkottaaks tää nyt sitä et tää pikkunen tulee täältä ennen aikojaan ulos? :'(

Ei välttämättä. Tai JOS siltä näyttää, yrittävät kyllä pitkittää vauvan syntymää mahdollisimman pitkälle. Tiedossa on sitten vuodelepoa, kortisonihoitoa vauvan keuhkoille jne...

Mutta eihän tuo välttämättä ole kuin jotain paksuuntunutta valkovuotoa, tuli sitä mullakin niin että toisinaan piti pikkuhousunsuojaa pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
soitan kyllä mut syödään eka.

Mut jos se on sitä tulppaa niin tarkottaaks tää nyt sitä et tää pikkunen tulee täältä ennen aikojaan ulos? :'(

Ei välttämättä. Tai JOS siltä näyttää, yrittävät kyllä pitkittää vauvan syntymää mahdollisimman pitkälle. Tiedossa on sitten vuodelepoa, kortisonihoitoa vauvan keuhkoille jne...

Mutta eihän tuo välttämättä ole kuin jotain paksuuntunutta valkovuotoa, tuli sitä mullakin niin että toisinaan piti pikkuhousunsuojaa pitää.

kyllä mullakin tulee paksumpaa valkovuotoa normaalisti (siis raskausaikana)
mut kun se eilinen oli ihan hyytymä kokkare. Ei mitään valunutta.

Minusta kuulosti ihan limatulpalta. Ei mullakaan se ollut yhtään verinen. Ja limatulppa on uusiutuva, joten ei pitäisi olla mitään hätää =) Mut soita ihmeessä synnärille. Sieltä saat ainakin varmaa tietoa.

anteeksi jos olen tyhmä mut en oikein tiedä näistä kun esikoinen syntyi käynnistettynä.

Mun synnytys myös käynnistettiin, vaikka limatulppa tuli ja vettä alkoi tihkumaan ja kalvot puhkaistiin, niin synnytys ei vaan käynnistynyt. Se limatulppa taitaa joillain tulla siksi että synnytys on käynnistynyt, eikä siksi että se tulee ja sitten käynnistyy synnytys. Muistan lukeneeni raskausaikana siitä että se voi tulla jo varhaisillakin viikoilla ja uusiutuu sitten.

No eikös tässä sitten voisi odottaa seuraavaan neuvolakäyntiin?

miltä tuntuu kun vettä alkaa tihkumaan?

se, että jollakin on tullut tulppaa ilman mitään merkitystä niin se ei tarkota et sulla olis niin. Siks kaikki poikkeeva raskaudessa kannattas aina tarkistuttaa. Se voi merkitä jotain tai sitten ei.

Minä menisin/soittaisin asiantuntijoille, kyse kuitenkin vauvasta... Miksi edes kysyä täältä, jollei halua minnekään soitella/lähteä?

ei se nyt siitä ole kiinni etteikö mua vauvan hyvinvointi kiinnostaisi joten siitä turha alkaa paasaamaan.

asutaan kaukana sairaalasta. Olen helkatin väsynyt niinkuin koko muukin perhe.

Ja miksi kysyä: noh täällää paljon porukkaa erikokemuksilla ja jollain on voinut olla vastaavaa. Ja niinkuin joku tuolla kirjoitti on limatulppa uusiutuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja soita :
äitipolille tahi synnärille riippuen paikkakunnasta. Älä täällä pölhöile vaan soita osaaville ihmisille, älä kysele täältä mammoilta jotka vetää mutu tuntumalla.

ei nekään välttämättä mitään sano.

no vaatikaa palvelua. mulla kun oli raskaudessa vaivaa ja ongelmaa, pyysivät aina tulemaan tarkistukseen ilman pyytämistä.

mietin tässä et pitäiskö tässä olla huolissaan ja ottaa rennommin. Tietääkö tää ennenaikasta synnytystä?

No se selviää kun soitat sinne polille... antavat varmasti ohjeita tai pyytävät näytille.

no en mä tässä haluaisi mihinkään sairaalaan jäädä. Kuka nyt kattois esikoistankin.. :/

no eikös se syntymätönkin lapsi ole tärkeä?

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
äitipolille tahi synnärille riippuen paikkakunnasta. Älä täällä pölhöile vaan soita osaaville ihmisille, älä kysele täältä mammoilta jotka vetää mutu tuntumalla.

no vaatikaa palvelua. mulla kun oli raskaudessa vaivaa ja ongelmaa, pyysivät aina tulemaan tarkistukseen ilman pyytämistä.

mua taasen vituttaa jäädä sinne yöksi!! vaikkei olisi mitään ongelmaa edes

Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
mietin tässä et pitäiskö tässä olla huolissaan ja ottaa rennommin. Tietääkö tää ennenaikasta synnytystä?

No se selviää kun soitat sinne polille... antavat varmasti ohjeita tai pyytävät näytille.

no en mä tässä haluaisi mihinkään sairaalaan jäädä. Kuka nyt kattois esikoistankin.. :/

nyt loppu tuollainen!!

siitä ei ole kyse! vaan siitä että en suinpäin halua säntäillä mihinkään jos tässä ei mikään akuuttihätä ole!!

hei nainen,jos se vauva on vaarassa niin tottakaihan sä sinne sairaalaan jäät. ei se tilanne ole toinen jos et mene tarkistuttamaan tilannetta. vauva vaan saattaa selviytyä paremmin elämään jos menet ajoissa saamaan kortisonit. tahdonvoimalla toivomalla kotona ei ole mitään hyötyä vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
hei nainen,jos se vauva on vaarassa niin tottakaihan sä sinne sairaalaan jäät. ei se tilanne ole toinen jos et mene tarkistuttamaan tilannetta. vauva vaan saattaa selviytyä paremmin elämään jos menet ajoissa saamaan kortisonit. tahdonvoimalla toivomalla kotona ei ole mitään hyötyä vauvalle.

:laugh: tyypillistä palstaa. Nyt se ap:n vauva onkin jos syntymässä ja vauva kuolemassa jos ap ei samalla sekunnilla säntää päättömänä kanana sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:

mua taasen vituttaa jäädä sinne yöksi!! vaikkei olisi mitään ongelmaa edes

ei mitään ole pakko tehdä, mutta jotkut haluaa tehdä ei kivoja asioita lapsensa eteen, ei toki kaikki kun niitä vituttaa...

"asutaan kaukana sairaalasta. Olen helkatin väsynyt niinkuin koko muukin perhe. "..

Älä ole kovin huolissasi, voit soitella päivystykseen tai synärille tänään ja kertoilla tilanteesi..jos ei heidän mielestään hälyttävää, teet kuten he(ammattilaiset) neuvovat!! =)

..jaksuja..

mur-mur

Alkuperäinen kirjoittaja no höh:

nyt loppu tuollainen!!

siitä ei ole kyse! vaan siitä että en suinpäin halua säntäillä mihinkään jos tässä ei mikään akuuttihätä ole!!

soita ensin mitä ne siellä sanoo, äläkä mäkätä. Vittuako kyselet jos vastaukset ei miellytä? Tee mitä huvitta älä ainakaan kysele synnäriltä onko kaikki hyvin lapsellasi. Ihme akka.

Soita nyt AP sinne polille! Luultavimmin sanovat että nou hätä ja kaikki on ihan ok. Mulla tuli viimeiset kolme kuukautta joko ihan nesteenä valkovuoto tai sitten paperiin tuli juuri tuota sun kuvaamaa limaa.

Mutta soitto sinne polille on siinäkin mielessä jo hyvä, et jos jotain alkaa sulla nyt tapahtua ni ne näkee jo sieltä et tällasta on sulle tänään sattunu ja ovat jo valmiimpia sitten ku sinne saavut. Ku se soitto eikä se käynti voi niin iso vaiva olla vaikka onkin kuuma päivä ja olo on nuutunu.

Tsemppiä :)

enpä usko että ne sinne sairaalaan sisään ottaa tai edes pyytää näytille, jos alapäästä tulee vain epämääräistä limaa. siinä vaiheessa kun kipuja ja alkaa supistella niin että vaikuttaa kohdunkaulaan, ottavat sisään. tuo limatulppa kun on uusiutuva, eikä aina sen irtoaminen enteile alkavaa synnytystä. itsellänikin tuli tuon tapaista limaa muutamana päivänä viikolla 32, täysiaikanen lapsi kuitenkin syntyi.

mutta JOS on merkkejä alkavasta synnytyksestä, niin kipinkapin sairaalaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Miiuli:
enpä usko että ne sinne sairaalaan sisään ottaa tai edes pyytää näytille, jos alapäästä tulee vain epämääräistä limaa. siinä vaiheessa kun kipuja ja alkaa supistella niin että vaikuttaa kohdunkaulaan, ottavat sisään. tuo limatulppa kun on uusiutuva, eikä aina sen irtoaminen enteile alkavaa synnytystä. itsellänikin tuli tuon tapaista limaa muutamana päivänä viikolla 32, täysiaikanen lapsi kuitenkin syntyi.

mutta JOS on merkkejä alkavasta synnytyksestä, niin kipinkapin sairaalaan!

ennenaikaisten supistusten vuoksi olen sairaslomalla

miltä tuntuu kun vettä alkaa tihkumaan?

No mulla ihan lorahteli. Hetken kun istui ja nousi ylös niin holahti vettä ulos, vaikkei sitä kerralla paljoa tullutkaan, niin kyllä sen tunsi. Mutta soita sinne synnärille. Ne on ammattilaisia ja osaa kertoa mitä pitää tehdä.

Yhteistyössä