Sisarukset syntyessään samankokoisia vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli siis onko teillä olleet lapset samankokoisia syntyessään vai eivät? Mietin tässä todennäköisyyttä isolle vauvalle, kun esikoinen 3500g ja kakkonen 3200g. Jotenkin olettaisin, että tulisi myös noin 3,5kg, mutta mitenhän muilla? Mulla ei ole ollut rd:ta enkä ole tippaakaan ylipainoinen tms. Yleensä lapset kuulemma aina kasvavat edellistä suuremmaksi, mutta meillä ei toistaiseksi näin käynyt. Mutta gallupia nyt?

No meitä sisaruksia kun ajattelee niin olemme kaikki syntyneet keskimäärin laskettuna tai vähän yli ja koko pienentynyt eli olen kuopuksena ollut pienin. Esikkokaan ei ollut kun noin 3,5kg ja minä alle 3kg. Ei se mee suinkaan aina niin että seuravaat suurempia.

[QUOTE="vieras";24648246]Esikoinen oli 50cm ja 3530g, toinen 52cm ja 3795g. Ei rd kummassakaan. Raskauksien alkaessa bmi 20.[/QUOTE]

Raskausviikot ekassa 41+2 ja tokassa 39+1.

Voiskohan sitä sitten ajatella, että todennäköisesti on tuota samaa sarjaa ja siis reilusti alle 4 kg kuitenkin? Mulla on lantio hieman ahdas (tai rajatapaus siis) ja joudun kuitenkin äitiyspolille tarkkoihin painoarvioihin ja synnytystapa-arvioon. Alakautta tulleet nuo aiemmat kuitenkin.

mun lapset 11 ja 10 päivää yli lasketun ajan syntyneet.painot ekalla 3,7 kg ja tokalla 4,5kg. ei raskausdiabetesta ja oma paino nousi molempien raskauksien aikana saman verran..

No voi hemmetti. Tulihan sieltä näitä kilon isompia kuin edellinen.
Äh, en valitettavasti taida voida itse päättää lapsen kokoa.. Toivottavasti kuitenkin samanlainen kuin edelliset!
ap

1. Lapsi 38+6 2445g/44cm (poika)
2. Lapsi 41+1 3225g/50cm (tyttö)
3. Lapsi 41+3 3580g/52cm (tyttö)

Isoäidilläni oli 5 lasta ja kuopus oli 56cm ja reilusti yli nelikiloinen. Ensimmäiset lapset olivat pienempiä. Mumma oli lyhyt nainen, vain 152cm pitkä, tosin pulleahko (60kg).

1. 2670g 47cm, rv 35+1
2. 3410g 50cm, rv 39+2
3. 2720g 46cm, rv 35+1

Eli paltiarallaa samoissa menny. Jos laskee, että n. 200-300g tulee vauvalle painoa viikossa, niin olisi tuo keskimmäinenkin aika samoissa lukemissa toisten kanssa mennyt noilla viikoilla. :)

Meillä eka syntyi rv 39+5 painoa 3640 g
kakkonen syntyi rv 40+3 painoa 4850 g

puhkesi raskausdiabetes vaikka en ole tippaakaan ylipainoinen eikä ole sukurasitustakaan