Sisarusten ikäero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milloinkohan tärppää...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milloinkohan tärppää...

Vieras

Eli mielipiteitä ja näkökulmia siihen, mikä on hyvä ikäero sisarusten välillä? Minimissään erityisesti? Miksei myös maksimissaankin ja miksi? :)

meillä eroa 4 vuotta, olen kokenut hyväksi oman jaksamisen kannalta.. mutta jos jaksaa niin kannatan pienellä ikäerolla ihan senkin takia että on seuraa toisille, vaatteet voi saa hyvin toiselle ja ei tartte monia vuosia kaapissa säästellä..

vanhi oli 6v kun toinen syntyi ja toisen ja kolmannen välillä 1v4kk.....molemmat aika ääripäitä ikäerox,mut toisaalta vanhimmasta on kovasti apua pikkusiskojen hoidossa jne. eikä vanhinta tarvinut pukea,syöttää jne. että.....

itellä ikäeroa vanhempiin 5 ja 12 vuotta, koko ikäni olen kokenut olevani vauva, siis sisarukset ei ota vakavasti, vaikka muuten ihan vakavasti otettava olenkin ja ikää nyt yli 30 vuotta... Siks kuvittelen pienen ikäeron olevan positiivista... Alle kaks vuotta? Ehkäpä..

Meille saa tulla pitkä ikäero, jo ihan lääkärinkin suosituksesta. Vaikka välillä vauvakuume vaivaa, niin järjellä kun ajattelen, niin se 4-5 vuotta on sopiva.

Meillä 2v7kk ja se ollut aika kiva ikäero :) Varsinkin nyt kun pienempi kohta 1v niin tosi hyvin viihtyvät keskenään,ja kun isompi sen ikäinen jo että ei tartte pelätä että satuttais ymmärtämättömyyttään toista tms. Mutta kai nämä myös aika paljon lasten luonteista kiinni.

Itselläni sisaruksiin 3v ja 5v ikäeroa,ja nekin olleet aika sopivat,hyvin meni pienenä leikit yhteen (ja riidat :D)

2v2kk on ikäeroa ja musta se on sopivasti. tyttö oli sen verran iso että osasi itse syödä ja oppi kuivaksi pian veikan syntymän jälkeen. nyt ovat 3v1kk ja 11kk ja kovasti leikkivät yhdessä, ovat jo pitkän aikaa touhuilleet.

Meillä esikon ja kakkosen välillä 2v2kk kakkosen ja kolmosen välillä 2v2vko ja kolmosen ja nelosen välillä 1v8kk ja tästä pienemmästä ikäerosta olen kyllä pitänyt enemmän:)

Meillä on on tällä hetkellä 1v9kk-4v4kk ikäeroja, ja puolensa kullakin. Ja jos tämä raskaus menee ok, niin kuopuksen ja tulevan ikäeroksi tulee reilu 1v2kk. Ja sekin tuntuu ihan hyvältä ikäerolta. :)

Ja näin aikuisen näkäkulmasta katsottuna, siis omien sisarrusteni ikäeroista. Luonnollisesti lapsena/nuorena oli läheisempi sen siskon kanssa joka on 2v nuorempi, kuin niiden joiden kanssa ikäeroa on enemän. Nyt aikuisena se opn tasoittunut. Mutta ehkä mä koen aikalailla äidillisiä tunteita noihin siskoihin jotka on 18- ja 21-vuotta nuorempia kuin mitä itse olen.

Menipä vähän ohi asiankin, sorry. :xmas:

Yhteistyössä