Sisko möksähti, mua alko ketuttaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rokkimakkara

Aktiivinen jäsen
13.04.2007
4 821
0
36
Oon tähän asti antanu kaikki lapselta pieneksi menneet vaatteet ja harrastevälineet siskon lapselle ilmatteeksi. Nyt oomma syksyllä lähössä lapsen kanssa kalliimmalle matkalle, joten ajattelin viedä tavarat kirppikselle kesällä myyntiin, sais vähän rahaa siitäkin. Sisko on hyvin toimeentuleva ja hällä myös mies joka tienaa hyvin. Mie oon yh ja säästäminen on työlästä.

Eilen sitten soittelin ja kysyin alettaisko yhessä pitään sitä kirpparipöytää. Kysy mitä oon sit myymässä ja selitin että lapsen ja omia tarpeettomia. Vetas siitä herneet nenäänsä. Ei sanonut kyllä mulle mitään, mutta huomasin äänensävystä. Ei mennyt aikaakaan kun äitini soitti ettet sitten myy niitä suksia ainakaan jotka lapsi sai toissavuonna joululahjaksi äidiltäni. Ne on tarkotettu tälle siskon lapselle sitten kun käy meillä pieniksi.

Jokseenkin alko korpeamaan. :kieh:

No jopas..Mä olen hyvin hyvin kiitollinen siitä,että mun lapset on saanut vaatteita paljon,mutta toki ymmärrän jos vaatevirta ehtyy jossain vaiheessa vaikka vastaavasta syystä.Eihän sen varaan voi laskea,että lapset saa vaatteet,joten se on vain kivaa plussaa jos niitä saa.

hitto! myy ne suksetkin saatana.... meidän suvussa sama meininki. Tällä hetkellä äitini vaatii minua antamaan ilmaiseksi serkulleni yhdistelmävaunut, saavat vauvan parin kuukauden päästä ja meillä käytössä vaan matkarattaat. Joo okein voin antaa, mut tarviiko sitä koko suvun kyylätä, että annanko vai en???

Kyllähän niitä mielellään ilmaseksi antais, mutta mukava olis saada muutama euro jotta vois omille lapsilleen ostaa uusia sopivia.. Mua saattas kypsyttää sen verran, että antaisin sukset mutta loput veisin kirpparille. Tai kysy haluaisko mummo kasvattaa teän matkakassaa hieman? Säästyisit kirpparirumbalta.

Mä en tuu ikinä antamaan mitään ilmatteeksi kellekään. Jotain esim. leluja voin joskus sitten lahjoittaa johonkin hyväntekeväisyyteen, mutta sukulaisille en tuu mitään antamaan hyväntekeväisyytenä. Niin typerää, että ite joudutaan ostamaan kaikki uutena kun ei oo ketään antamassa ja sitten pitäis niitä palkkarahoillaan hommattuja kamoja lahjoitella sukulaisille. Ei meillä vaikka sitten vetäis herneet :/

Minä olisin kysynyt äidiltä, että eikö sukset oleetkaan lahja? Vaan laina.

Kierrättäminen lasten vähän kuluvissa tavaroissa on hienoa, mutta hullua tuntuu, että joku (=siskosi) suuttuu siitä kun toinen myy omat tavaransa/vaatteensa. Koomiseksi sen tekee vielä se mainitsemasi seikka, etä siskosi on sinua paremmin toimeen tuleva.

voihan se siskos tai äitis käydä ostaa ne sukset sieltä kirpparilta jos niin niitä haluaa...

Mä en yleensä sukulaisille mitään virka jos jotain olen myymässä tai antamassa pois paitsi silloin jos tiedän että siskon lapset niitä tarvii niin sitten kysyn jos haluaisi ostaa, muuten vien myyntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minä olisin kysynyt äidiltä, että eikö sukset oleetkaan lahja? Vaan laina.

Kierrättäminen lasten vähän kuluvissa tavaroissa on hienoa, mutta hullua tuntuu, että joku (=siskosi) suuttuu siitä kun toinen myy omat tavaransa/vaatteensa. Koomiseksi sen tekee vielä se mainitsemasi seikka, etä siskosi on sinua paremmin toimeen tuleva.

Teki mieli sanoakin, että älä osta enää lahjaksi sellaista joka ei olekaan tarkoitettu lapsen omaksi. Mut en sitten viittiny.