Siskoista ja serkuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mun on pakko sanoa, et ymmärrän täysin. Mun siskon vierailut on kaikkein rankimpia... Siis mulle. Sisko on semmoinen, joka tulee meille hotelliin lomalle. Kivat sille, mulle ei. Saan vääntää keittiössä ja muualla hikihatussa.

No thanks, ei mahdu meillekään. Ehkä jos siskokin osallistuisi vierailunsa aikana johonkin...

Saattaisko teillä olla taustalla vastaavaa? Kokisiko siskosi teidän vierailut turhan rankoiksi?

Mä oisin ihan intona jos sisko tai veli tulis mun luo kylään. :) Sisko kyllä asuu lähellä, mutta veljeä ei usein näe.

En kyllä tiedä onko tunne molemminpuolinen, ne on kymmenisen vuotta mua vanhempia ja ihan mun idoleita. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
No mun on pakko sanoa, et ymmärrän täysin. Mun siskon vierailut on kaikkein rankimpia... Siis mulle. Sisko on semmoinen, joka tulee meille hotelliin lomalle. Kivat sille, mulle ei. Saan vääntää keittiössä ja muualla hikihatussa.

No thanks, ei mahdu meillekään. Ehkä jos siskokin osallistuisi vierailunsa aikana johonkin...

Saattaisko teillä olla taustalla vastaavaa? Kokisiko siskosi teidän vierailut turhan rankoiksi?

Ei todellakaan ole niin, tai siis toki hän voi kokea meidän vierailut rankoiksi, mutta ei se voi johtua siitä että me oltaisi kuin hotellissa. Ruuan hän kyllä tekee, mutta itse en osaa ajatella, että ruuan laitto 7:lle on erilaista kuin 5:lle, siis ajallisesti (ja kun he tulevat meille, minä teen heille ruuan). Itse petaan siellä sängyn omilla lakanoilla, peitot ja pyyhkeet tuon mukanani jne. Lapset toki ovat villejä silloin, kun harvoin näkevät, ja iltaisin väsyneitä, luulisin että tämä on se mikä tökkii. Tai se, etten huuda omalle lapselleni ja hän huutaa koko ajan lapsilleen ja oma sitten on ihmeissään ja nykyisin jo kommentoikin asiaa. En minä tiedä mistä johtuu, mutta ei tarvi enää tosiaan ehdotella tapaamisia ja järjestää serkuille yhteistä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Varatkaa hotellista yöpaikka niin sitten käytte siskolla kylässä ja kiertelette lisäksi muita paikkoja

Asuvat niin maalla, ettei ihan lähellä ole hotelleja tai muuta järkevää tekemistä. Sekä ei oikeastaan ole rahaa hotelliin nyt äitiyslomalla....

ehkä sisko sattuu vaan olemaan todella väsynyt ja kaipaa omaa rauhaa, ja hiihtolomaviikko on todella odotettu ja ajateltu pelkkään lepoon... joillekin työn ja kodin yhdistäminen on rankkaa..

enkä tarkoita mitenkään pahalla, että ei yllätä, että tämä tulee kotiäidin suusta...

ikävää lasten kannalta, jos ei nähdä paljon serkkuja. eikö se muutaman tunnin vierailu todella riittäisi. jos itse jaksat paremmin, ni miksi et kutsu heitä (taas) luoksenne? mitä väliä sillä on, kuka käy kenenkin luona kylässä.

ps. kävikö mielessä, että perheessä on voinut myös sattua jotakin, jonka vuoksi haluavat olla vain keskenään hiihtolomalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
ehkä sisko sattuu vaan olemaan todella väsynyt ja kaipaa omaa rauhaa, ja hiihtolomaviikko on todella odotettu ja ajateltu pelkkään lepoon... joillekin työn ja kodin yhdistäminen on rankkaa..

enkä tarkoita mitenkään pahalla, että ei yllätä, että tämä tulee kotiäidin suusta...

ikävää lasten kannalta, jos ei nähdä paljon serkkuja. eikö se muutaman tunnin vierailu todella riittäisi. jos itse jaksat paremmin, ni miksi et kutsu heitä (taas) luoksenne? mitä väliä sillä on, kuka käy kenenkin luona kylässä.

ps. kävikö mielessä, että perheessä on voinut myös sattua jotakin, jonka vuoksi haluavat olla vain keskenään hiihtolomalla...

Täytyy myöntää, etten itse jaksa neljän tunnin matkoja parin tunnin kyläilyn takia vauvan ja isomman lapsen kanssa. Väsynyt sisko on ollut, viimeisen 8 vuotta jo, ja tuntuu pahenevan vaan se väsymys, ja kontrollin tarve. Mutta kuten totesin, taisi tämä olla nyt se viimeinen niitti, että saavat olla rauhassa meiltä. Olen vähän väsynyt minäkin olemaan se, joka on käytettävissä silloin kun sisko tarvitsee johonkin, ja muulloin ei tarvitse nähdä tai olla tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:

Varmistan vielä, että olihan se selvää, että se sisko on kotiäiti, ja minä olen työssäkäyvä äiti, joka juuri nyt on äitiyslomalla, toista ja viimeistä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Milloin tämä vierailujuttu kääntyi niin päin,e ttä itse kutsutaan itsensä kylään?

Luulin, että homma toimii toisinpäin. seuraa haluavat kutsuvat itselleen kylään.

Meillä on aina toimittu näin, eli jos joku kaveri on tulossa meillepäin, hän ilmoittelee, että voisi tulla, jos teille vain sopii ja sama toisin päin. Tuskin kukaan meile lähtisi erikseen ajelemaan, jos pyytäisin, että tervetuloa 15.2 meille yökylään, vaan he tulevat silloin, kun heillä on lomaa tai ovat kulkemassa meilläpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Milloin tämä vierailujuttu kääntyi niin päin,e ttä itse kutsutaan itsensä kylään?

Luulin, että homma toimii toisinpäin. seuraa haluavat kutsuvat itselleen kylään.

Meillä on aina toimittu näin, eli jos joku kaveri on tulossa meillepäin, hän ilmoittelee, että voisi tulla, jos teille vain sopii ja sama toisin päin. Tuskin kukaan meile lähtisi erikseen ajelemaan, jos pyytäisin, että tervetuloa 15.2 meille yökylään, vaan he tulevat silloin, kun heillä on lomaa tai ovat kulkemassa meilläpäin.

Meilläkin toimitaan näin kavereiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Olisko jollain vielä jotain sanottavaa, haluaisin lisäkommentteja joko puolesta tai vastaan?

Olisiko kiva juttu, joku viikonloppu menisitte samaan kaupunkiin hotellilomalle ja sieltä kylään?

Asuvat maalla, missä ei mitään lähellä, eikä äitiyslomalla ole rahaa hotelliin

Minä olen yksi kolmen lapsen kotiäiti, ja kun miehellä on koulusta viikko hiihtolomaa (tosin menee kolmeksi päiväksi töihin), niin olemme päättäneet että vietämme aikaa yhdessä kun on tilaisuus. Arkisin lapset näkevät hereilläollessaan isäänsä 1-3tuntia, ja siitä ajasta vie ruokailu ja iltapuuhat sen verran että yhteinen perheaika vaikkapa pulkkamäessä on harvinaista.

En todellakaan ihmettele jos toinen ei jaksa vaan haluaa kerrankin olla vähän kevyemmällä taakalla. Kotiäideillä kun ei tuota vapaata ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Minä olen yksi kolmen lapsen kotiäiti, ja kun miehellä on koulusta viikko hiihtolomaa (tosin menee kolmeksi päiväksi töihin), niin olemme päättäneet että vietämme aikaa yhdessä kun on tilaisuus. Arkisin lapset näkevät hereilläollessaan isäänsä 1-3tuntia, ja siitä ajasta vie ruokailu ja iltapuuhat sen verran että yhteinen perheaika vaikkapa pulkkamäessä on harvinaista.

En todellakaan ihmettele jos toinen ei jaksa vaan haluaa kerrankin olla vähän kevyemmällä taakalla. Kotiäideillä kun ei tuota vapaata ole.

Niin, ja kun ei voi vierailla normaalilla ajalla, kun lapset eivät jaksa koulu/kerhopäivän päälle mitään ylimääräistä, niin ei voi kuin todeta, että heidän elämään ei sisko eikä serkut mahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

Kohtalotoveri. :hug: Ja nyt mä yritän vältellä siskon puheluita ettei vaa yritä tuppautua meille hiihtolomalla. :ashamed:

mun mielestä on outoa jos eivät haluaisi teitä kylään. ite tykkään että serkut tapaa toisiaan. ja itekkin tykkään seljiäni nähdä säännöllisesti!

olisiko teillä mahdollista mennä hotelliin tai vuokrata asuntoauto tmv ettei tarvi ns ängetä samaan huusholliin siskon perheen kanssa. voisitte sopia että teette aamupalat ja iltapalat autossa ja yhdessä kokkaatte päiväruuat.
ja tietty maksatte omat kustannukset jos se olisi syy etteivät halua teitä sinne että pelkäävät että joutuu kaiken maksaan tmv????
olisko yhtään hyvää idistä tossa???

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
On kyllä paljon parempi, että sukulaiset sanovat suoraan, että nyt ei sovi kuin että hymysuin pyydetään kylään vaikka ei oikeasti jaksettaisi ja haluttaisi vieraita.

Minä olen samaa mieltä, sisko on parhaimmillaankin todella kireä ja pahantuulinen, eikä kykene peittelemään tunteitaan, eli ei ole herkkua olla siellä ei-toivottuna.

Kyllä minä ainakin ymmärrän, että kotiäitiys vie niin mehut, että ei jaksa kertakaikkiaan ylimääräisiä ruoanlaittoa, ja kyllä, minusta jokainen lisäsyöjä lisää työtä. ei se sama kuorittu ja raastettu ym. ruoka riitä samalla tavalla vaan kyllä pitää jokaiselle syöjälle tehdä lisää ja astioita lisää ja jatkuvaa rumbaa, jota on jo 24/7 omasta perheestä. ja jos tiedät hänen olevan väsynyt ja silti olet tukkimassa kylään, ja syytät häntä, että ei halua tavata, vaikka voisit itse kutsua hänet, jos hän kerran on väsynyt.