Siskoni mieshuolet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kirsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kirsi"

Vieras
Mitä teen kun itse olen 42-vuotias ja 30-vuotias pikkusiskoni soittelee minulle monta kertaa päivässä ja lähettelee viestejä monta kertaa päivässä koskien poikaystäväasioitaan. Ei muuten mitään, mutta samaa lausetta tai juttua pitäisi puida viikkotolkulla. Mitä mieltä olen ja olenko aivan varma jne... En oikein voisi sanoa, että en jaksa kuunnella kun suuttuu siitä. Mitä tekisin etten loukkaisi häntä? Hankalaa kun nyt olen työttämänä ja minulla on hänen mielestään aikaa varmasti runsaasi, mutta en jaksaisi jauhaa samaa juttua satoja kertoja. Neuvoja, kiitos! Tämä tilanne on kestänyt jo pari kuukautta ja koskee samaa miestä.

Kerro siskollesi, että hän on itse vastuussa omasta elämästään ja siten joutuu myös itse tekemään päätöksensä. Neuvoa voi ja saa kysyä, mutta eihän täyspäinen ihminen todellakaan jaksa jauhaa samaa asiaa viikkotolkulla. On työttömilläkin tekemistä, esim. työhakemusten kirjoitteluun saattaa mennä yllätävän paljon aikaa.

Todennäköisesti siskosi vetää herneen nenään, mutta tuskin muuten ymmärtää asiaa. Aikuisen ihmisen pitäisi periaatteessa pystyä ottamaan myös muuta kuin positiivista palautetta vastaan omasta käytöksestään. Ja toisaalta pitäisi pystyä myös sitä antamaan, asiallisesti ilman riidan haastamista.

Siskollasi taitaa olla nyt epätoivonen yritys saada toimimaan suhde joka ei toimi. sano siskollesi, että eiköhän kannata jo luovuttaa, koska asiat ei näytä selvenevän. Raskastahan se on, mutta ajan kanssa helpottaa. Näin sinä sanot totuuden ja siskosi jättää sinut rauhaan, koska ei saa sinulta enään positiivista kannustetta tuohon suhteeseen.

Totta. Pitäisi sanoa hänelle mitä mieltä olen, mutta n, viikko sitten erehdyin sanomaan ja joiduin vetämään sanani takaisin vetoamalla, että mies kiukuttaa kun kohtelee häntä noin. Olen sanonut jo alusta asti, että suhteella ei tulevaisuutta, mutta kääntää aina asiat itselleen parhaaksi kun ei halua uskoa totuutta. Niin myös nytkin kun luulee, että mies rakastuisi tai kiintyisi häneen ajan kanssa vaikka haluaa vain eroottista kaveruutta. Kuvittelee, että mokasi kun otti asian puheeksi ja syyttää i tseään.