Siskoni poikaystävä on outo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olemme kaikki muut vähän tyhmpääntyneitä tähän tyyppiin, mutta... Ovat seurustelleet kaksi vuotta ja asuneet yhdessä keväästä asti.

Siskoni on 18v ja poika 19v.

Tällä pojalla on aina ollut outo tapa mollata ja vähätellä siskoani. IHan asiassa kuin asiassa. Vaikuttaa sellaiselta, että se muka ois jotain hauskaa ja vitsikästä muiden suunnalle, kun mollaa siskoani. Esim. jos sanoisin siskolleni että "kaadatko kahvia" niin tämä poika sanoisi että "no katotaan nyt mahtaako se osata". Ja sitten päälle röhönauria.

Poika on oudon ryhditön, sellainen vetelä. Eka kerran kun oli isällämme niin ruokailun päätteeksi nukahti sohvalle niinkuin olisi tutumpikin paikka.

Nyt jouluaattona oli tässä siskoni kanssa käymäss meillä, kun joulupukki tuli. Siskoni siis tahtoi tulla katsomaan lapsiamme, kun joulupukkikin tulee jne. Mieheni otti kuvia ja kysyin tältä pojalta, että tahtoisiko hän videokuvata niin tökäytti suoraan "EN!". Aha. Meinasin, että se olisi mieluista puuhaa. Eikä sanonut mitään, kun siskoni kysyi, että miksi et kuvaa. Ja tuolla tavalla siis töksäyttelee töykeästi aina ja kaikkeen.

Joulupäivänä olimme äidilläni ja minä istuin vauvan kanssa sohvannurkassa ja pyysin tätä poikaa tuomaan minulle lisää kahvia ja maitoa. Kaatoi kahvin jostain 30cm korkeudelta kuppiini ja samoin maidon. Kun lähti niin totesin vain, että aika korkealta kaadoit johon äitini viersetä tuumasi, että hän kans katsoi että aika korkeelta lorottelee. Töykeää oli minusta sekin. Tyyliin "kaadetaan nyt kahvia kun kerran pyysit, mutta nätisti en sitä tee".

Veljeni ei voi sietää sitä tapaa, jolla tämä poika puhuu siskolleni. Se vähättely ja alentava sävy on raivostuttavaa.

Mutta eipä se kai ole meidän asia muuta kuin sietää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sisko tuumaa asiasta? Tai siis oletteko kysyneet häneltä miksi sietää tuollaista käytöstä?

No ei olla kehdattu kysyä. Kai sitä voisi joskus kysäistä ohimennen.

Kandeis ehkä joo. Ehkä sisko kärsii itsekin, mutta kun on noin nuori, ei ehkä uskalla/kehtaa puhua asiasta kenellekään.

meillä on ihan sama homma minun pikkusiskon kanssa!!ja meillä käynyt niin että siskoni on jo alkanut uskoa itekin kuinka "huono on hän, ei voisi pärjätä ilman tätä poikaa, ja kuinka hänestä ei ole mihinkään"..

mä en kestä nähdä koko tyyppiä, ja on ottanut minun sanomisistani kyllä ihteensä, ite töksäyttelee asioita vähättelee muita yms, mulla ei kestä järki kuunnella semmosta..

Huolestuisin jos siskosi kärsii, on suhteen myötä alkanut sulkeutua tms. Minun mieheni oli seurustelumme alussa vähän tuon miehen tyylinen ja minä 18 v. ja meidän läheiset ja sukulaiset huolestui minusta eikä tykänneet miehestä. Olinkin allapäin ja passasin miestä kuin vauvaa. Sukulaisten huolestuminen ja puuttuminen loukkasi ja olikin aika tökeröä kun suoraan asiasta sanoivat. Kuitenkin siitä sain ajattelemisen aihetta ja oon alkanut puolustaa itseäni ja mieskin on halunnut alkaa muuttua (tosin olikin jo suhteen alussa kolmekymppinen eikä 19). Siispä kumminkin sanoisin, että läheisten huoli oli avuksi! Sinuna tarkkailisin hiukan siskon vointia ja tukisin häntä ottamaan omaa aikaa vaikka kutsumalla häntä kylään/kaupungille ilman miestä.

Ehkä siskosi ei nuoruuttaan ymmärrä että tuollainen käytös ei ole oikein häntä(kään) kohtaan. Kannattaisi ehdottomasti kysyä, että miksi kestää tuollaista, ja onko tuollainen kotonakin kun ovat kahdestaan. Sun siskon itsetunto saattaa olla parin tuollaisen vuoden jälkeen aika maassa, vaikkei sitä teille näyttäisikään, eikä edes itse sitä välttämättä tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainokki:
Huolestuisin jos siskosi kärsii, on suhteen myötä alkanut sulkeutua tms. Minun mieheni oli seurustelumme alussa vähän tuon miehen tyylinen ja minä 18 v. ja meidän läheiset ja sukulaiset huolestui minusta eikä tykänneet miehestä. Olinkin allapäin ja passasin miestä kuin vauvaa. Sukulaisten huolestuminen ja puuttuminen loukkasi ja olikin aika tökeröä kun suoraan asiasta sanoivat. Kuitenkin siitä sain ajattelemisen aihetta ja oon alkanut puolustaa itseäni ja mieskin on halunnut alkaa muuttua (tosin olikin jo suhteen alussa kolmekymppinen eikä 19). Siispä kumminkin sanoisin, että läheisten huoli oli avuksi! Sinuna tarkkailisin hiukan siskon vointia ja tukisin häntä ottamaan omaa aikaa vaikka kutsumalla häntä kylään/kaupungille ilman miestä.

Nyt kun tämä poika on armeijassa niin ei tee kuulemma mitään kotitöitä, vaikka yhteinen koti heillä onkin. Siskoni siis tiskaa ja hoitaa pojan pyykitkin, koska tämä sanoo, että ei hänen mitään tarvitse tehdä kun hän on LOMALLA. Kuitenkin siskoni herää myös aikaisin aamulla ja lähtee eri paikkakunnalle bussilla, opiskelee siis. Tämä tuli puheeksi, kun siskoni oli pessyt käsin jonkun pojan paidan. Kysyin, että miksi pesi sen käsin niin sanoi että heillä ei ole muuta valkoista pyykkiä ja tämä poika tahtoo käyttää sitä viikonloppuna. Minä sanoin, että käske sen pestä itse paitansa käsin niin kertoi sitten tuon.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ehkä siskosi ei nuoruuttaan ymmärrä että tuollainen käytös ei ole oikein häntä(kään) kohtaan. Kannattaisi ehdottomasti kysyä, että miksi kestää tuollaista, ja onko tuollainen kotonakin kun ovat kahdestaan. Sun siskon itsetunto saattaa olla parin tuollaisen vuoden jälkeen aika maassa, vaikkei sitä teille näyttäisikään, eikä edes itse sitä välttämättä tajua.

Joo täytyykin ottaa asia puheeksi. Hyvä kun tuli täällä kysyttyä.. Mietin että pitäisikö asiaan suhtautua niin, että "ei ole minun asiani vaan siskoni ja jos hän sitä kestää niin ok".

Alkuperäinen kirjoittaja anita:
Eikös tärkeintä silti ole, että siskosi pitää pojasta?

Mun mielestä ei ole, jos poika saa siskon uskomaan että hän on huono. En tiedä onko näin, mutta todennäköisesti näin käy, ellei tyttö sitten saa tarpeekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sisko tuumaa asiasta? Tai siis oletteko kysyneet häneltä miksi sietää tuollaista käytöstä?

No ei olla kehdattu kysyä. Kai sitä voisi joskus kysäistä ohimennen.

Kysykää ja sanokaa, ettei tuollaista tartte sietää. Siskosi on kovin nuori, ei hän ehkä vielä ymmärrä.
Serkullani oli vähän samanlainen poikaystävä, joka sitten jätti serkkuni toisen naisen takia. Myöhemmin serkkuni on ollut ikionnellinen, että suhde päättyi. Hän on seurusteltuaan muiden kanssa ymmärtänyt, että mieshän oli sairas narsisti ja latisti hänen itsetuntonsa vuosiksi... ei vaan nuorena ja naivina tajunnut sitä silloin.

Joo, ei tosiaan kannata suhtautua että kestäköön jos kestää. Mun mielestä 18 v. ei vaan tajua omaa parastaan näissä ja tarvii vähän kasvatusta/tukea. (Ja siis tietenkään en ajatellut itse näin silloin mutta nyt jälkeenpäin olen kiitollinen ja huomaa tosiaan ettei sitä oo ite tajunnu kaikkea...) Ja se mieshän sitä tarvii vielä enemmän mutta paras alku on kun siskosi lakkaa miellyttämästä kaikin voimin.

Meillä oli melkein samanlainen juttu kun mieheni tapasin! Mun mies vähätteli ja haukkui sanomisiani ja tekemisiäni, aina ja joka käänteessä!

Syy selvis kun ekan kerran tapasin hänen äitinsä! Mieheni äiti on ihan samanlainen mollaaja kuin mun mies meidän tavatessa!

Sanoin miehelleni, että jos haluat jatkaa mollaamistani, tuolla on seitsemän hirttä poikki, mene siitä äläkä takaisin tule! Mutta jos haluat jäädä, mollaaminen saa luvan jäädä pois!

Nyt mies ei enää mollaa (äitinsä jatkaa sitä vielä )

Luulen, että on mahdollista, että siskosi poikaystävää on kotona mollattu 24/7 ja siitä hän on mallinsa ottanut! Nyt siskolle järki käteen ja poikaystävä ruotuun, tuo käytös syö kenen tahansa itsetuntoa!

Puhu huolestasi siskosi kanssa, ja ottakaa kaikki poika puhutteluun huonon käytöksen johdosta. Sanokaa vaikka: vaikka sinun kodissasi ehkä puhutaan toisille/käyttäydytään toisia kohtaan huonosti, niin muualla tuollainen sikamaisuus ei käy.

Samalla voisi siskosi myös ottaa itseään niskasta kiinni ja pistää poika itse pesemään pyykkinsä (tai viemään äidilleen jos ei osaa ).

Kukaan ei ansaitse tuollaista kohtelua, ja ellei tuota nyt oteta kiinni niin tilanne vain pahenee.

Joskus vuosi sitten siskoni poikaystävän galleriassa luki, että "pilluhan se on vaan aina mielessä". Minä sanoin pojalle, että niin kauan kuin hän seurustelee siskoni kanssa niin hän ei laita tuollaista tekstiä näkyville yleisille sivuille, joista näkyy myös kenen kanssa seurustelee. Se on ainut kerta, kun olen huomauttanut mistään tälle pojalle.

Yhteistyössä