Siskostani ei tunnu olevan äidiksi ja hankkimassa kolmatta. Ei oikein "osaa elää"..voinko puuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sisko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sisko"

Vieras
Haluan nimittäin vilpittömästi auttaa. Etenkin kahden pienen lapsen takia. Siskon tytöt ovat kummilapsiani ja mulle tärkeitä. Tytöt ovat pian 2v ja 3v. Sisko itse 24v

Sisko ei jaksa olla yhtään lasten kanssa. Kumpikin lapsista on täysin riippuvainen kannettavasta tietokoneesta. Sisko sai juuri luottotietonsa takaisin, mutta osti heti luotolle uuden koneen.
He eivät saa edes laskujaan maksaa "lasten läppärillä", koska tytöt eivät anna konetta.
Lapset saavat tehdä ihan mitä haluavat. Ovat todella rauhattomia ja heillä on kaupungillakin joskus
rattaissa kone mukana ja katsovat samalla dvd:tä läppärin kautta rattaisiin. Eivät voi olla ilman läppäriä.
Sisko ei kehtä yhtään lasten kitinää ja tekee ihan mitä vaan, kunhan vaan saa lapset hiljaisiksi.

Siskolla on vuorotyö kaupassa ja paljon arkivapaita. Silti lapset ovat arkenakin 8-16.30 hoidossa. Ei kuulemma vaan jaksa olla kotona heidän kanssaan.

Viikko sitten oltiin yhdessä abc:llä syömässä ja sielä on lasten leikkipaikka. Tytöt leikkivät aivan kiltisti, mitä nyt lapset vähän juoksentelee tuollaisessa paikassa. Sisko huusi koko ajan kurkku suorana "nyt dtana hiljaa ja olkaa rauhassa" ja valitti koko ruokailun ajan, miten rankkaa on ja ei kestä lapsia.

Viikonloppuisin lapset ovat hoidossa jossakin. Yleensä mummolla ja joskus minulla. Jos siko joutuu koko viikonlopun olemaan lasten kanssa, niin on ihan hajalla.

Ei siis jaksa lapsiaan yhtään ja haluaisi vaan olla ja mennä, nukkua ja bilettää yms..

No nyt sisko sanoi, että on jättänyt ehkäisyn pois ja yrittävät kolmatta. Haluavat kovasti vielä pojan.

Mun on tosi paha mieli siskon lasten puolesta, sillä sisko ei heistä välitä juurikaan.

Mun mielestä sulla on oikeus ja ehkäpä jopa velvollisuus lasten takia sanoa asiasta. Huh, entäs tuleekin "vaan" kolmas tyttö. En tiedä olisiko se parempi että poikakaan tulisi, ehkä häntä lellittäisiin ja tytöt olisivat vain rasite. Surkeaa lasten elämä!

Mitään vakavaa laiminlyöntiähän tuossa ei ole tapahtunut jos lasten tarpeista muuten huolehditaan eli saavat terveellistä ruokaa, ulkoilua ja lepoa riittävästi. Tuo jatkuva läppärin katsominen on kuitenkin tosi haitallista aivojen kehitykselle ja siksi on ymmärrettävää että olet huolissasi. Muutenkin vaikuttaa että siskosi on tosi lapsellinen eikä ole ajatellut ennen lasten hankintaa miten paljon vaivaa heistä voisi olla. Sinä et varmaankaan pysty siskosi päätä kääntämään jos hän on päättänyt lisää lapsia tehdä. Surullista että jotkut eivät tajua etteivät ole ihan kypsiä vanhemmiksi. :(

Onko tuossa nyt koko totuus? Oletko siskosi elämässä 24h? Nykyään tehdään ihme oletuksia pienistä jutuista ja se ei tarkoita etteikö ihminen olisi onnellinen ja täysin kykenevä elämään täällä sen lyhyen ajan. Itsestäni ei kuulosta siltä että puuttuisin asiaan koska asia ei kuuluisi minulle. Auttaisin tarvittaessa.

Onko tuossa nyt koko totuus? Oletko siskosi elämässä 24h? Nykyään tehdään ihme oletuksia pienistä jutuista ja se ei tarkoita etteikö ihminen olisi onnellinen ja täysin kykenevä elämään täällä sen lyhyen ajan. Itsestäni ei kuulosta siltä että puuttuisin asiaan koska asia ei kuuluisi minulle. Auttaisin tarvittaessa.

Huoh... toisten hyvinvoinnista välittäminen ei ole paha asia.

tuota minäkin joskus valitin siskolleni,mutta olen itse sellainen että valitan kun ärsyttää,mutta silloin kun en valita on ihan kivaa.

eli jos vaikka olisin valittanut kerran päivässä pari minuuttia,niin siihen jää aika monta tuntuia jolloin on ollut ihan kivaa.