Sisustaminen;katsoin aiempaa ketjua jossa moni oli laittanut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisustusarkkitehti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Antiikki on parempaa, ja miksi ihmeessä ostan huonoa uutta, kun saan hyvää vanhaa..

Tosin muutama kiva moderni design-helmi on ollut pakko ostaa uutena sekaan antamaan särmää... :whistle:

Olkoon sitten ei-sisustamista joidenkin mielestä, me viihdymme.

Mutta tavaroiden määrää voisi kyllä vähentää, se on totta!

Hupaisa ketju, vai ei se ole sisustamista jos laittaa kotiinsa mitä haluaa tai on varaa :laugh: Mulla ainakin muuttuu mielipiteet siitä mitä haluan niin useasti, että toisesta päästä näyttää jo kämppä hirveältä kun toista päätä vasta laitetaan ja sitten sama rumba alusta :D

Toisaalta, jokainen sisustaa makunsa ja kykynsä mukaan.
Sisustus ei ole kiinni niinkään rahasta, ei kallis tee kodista välttämättä hyvin sisustettua.
Ja mikä on yhden mielestä kaunis, ei toisen mielestä sitä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Toisaalta, jokainen sisustaa makunsa ja kykynsä mukaan.
Sisustus ei ole kiinni niinkään rahasta, ei kallis tee kodista välttämättä hyvin sisustettua.
Ja mikä on yhden mielestä kaunis, ei toisen mielestä sitä ole.

näin juuri

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Hupaisa ketju, vai ei se ole sisustamista jos laittaa kotiinsa mitä haluaa tai on varaa :laugh: Mulla ainakin muuttuu mielipiteet siitä mitä haluan niin useasti, että toisesta päästä näyttää jo kämppä hirveältä kun toista päätä vasta laitetaan ja sitten sama rumba alusta :D
No mä kyllä ymmärrän ap:täkin. Ei varmaankaan ole sisustussuunnittelijan mielestä sisustusta se, että hankitaan pikkuhiljaa oman varallisuuden mukaan kotiin huonekaluja ym tavaraa, otetaan kenties vastaan sukulaisten vanhoja tavaroita jne. Ja vaihdetaan hiljalleen tyyliä ennenkuin edellistäkään on saatu valmiiksi. Ammattilainen varmaankin tyylin valittuaan heivaisi kertarysäyksellä mäkeen kaiken vanhan, mikä ei uuteen tyyliin sopisi ja loput hankkisi uudet. Viikko kaks ja sisustus olisi valmis.

Pakko laittaa vielä kuva, eli minun silmä lepää tällaisessa sisustuksessa, mutta omaan kotiin?? Ei toiveitakaan, viiden pienen lapsen kanssa tuollainen olkkari olis viikossa jo järkyn näköinen. Eli ei meidän kodista ainakaan saa itselleni mieluisaa ennen kuin olosuhteet ovat sellaiset että lapset ovat muuttaneet kotoa pois eikä lapsenlapsia vielä ole :whistle:

http://www.studiomatti.fi/images/kodin_sisustus/image-8.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mä kyllä ymmärrän ap:täkin. Ei varmaankaan ole sisustussuunnittelijan mielestä sisustusta se, että hankitaan pikkuhiljaa oman varallisuuden mukaan kotiin huonekaluja ym tavaraa, otetaan kenties vastaan sukulaisten vanhoja tavaroita jne. Ja vaihdetaan hiljalleen tyyliä ennenkuin edellistäkään on saatu valmiiksi. Ammattilainen varmaankin tyylin valittuaan heivaisi kertarysäyksellä mäkeen kaiken vanhan, mikä ei uuteen tyyliin sopisi ja loput hankkisi uudet. Viikko kaks ja sisustus olisi valmis.

Mäkin ymmärrän ap:n pointin. Ei varmastikaan monenkaan koti näytä sisustetulta, mutta siltikin moni omasta mielestään sitä kotiaan sisustaa ja se riittää hänelle. Mä en itse hirveästi edes sisusta, joten ihan vapaasti voi haukkua meidän kämppää, mutta jollekin toiselle se oma homma saattaa olla tärkeäkin, vaikkakaan ei näe sisustustaidetta samoin kuin sisustussuunnittelija.

Pakko laittaa vielä kuva, eli minun silmä lepää tällaisessa sisustuksessa, mutta omaan kotiin?? Ei toiveitakaan, viiden pienen lapsen kanssa tuollainen olkkari olis viikossa jo järkyn näköinen. Eli ei meidän kodista ainakaan saa itselleni mieluisaa ennen kuin olosuhteet ovat sellaiset että lapset ovat muuttaneet kotoa pois eikä lapsenlapsia vielä ole :whistle:

Toi on kyllä tyylikäs ja rauhallinen. Mä olen elänyt hyvin neutraalissa, pääasiassa valkoisessa ympäristössä ja ehkä just siks aloin kaipaamaan värejä. Tällä hetkellä tällanen olisi mulle mieleen
http://cdn.mydeco.com/media/data/rooms/images/275391.jpeg

Toi on kyllä tyylikäs ja rauhallinen. Mä olen elänyt hyvin neutraalissa, pääasiassa valkoisessa ympäristössä ja ehkä just siks aloin kaipaamaan värejä. Tällä hetkellä tällanen olisi mulle mieleen

Tästä just nähdään että niitä makuja on niin monia ja silti molemmissa kuvissa on varmaan sisustettu ihan hyvin, tyylit vaan vaihtelee. Ja näkisittepä meidän tyttöjen prinsessahuoneen nyt, ei ihan sitä millaisen lastenhuoneen minä haluaisin, mutta lapsillehan se on tehty, ei mulle ja ne rakastaa sitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mäkin ymmärrän ap:n pointin. Ei varmastikaan monenkaan koti näytä sisustetulta, mutta siltikin moni omasta mielestään sitä kotiaan sisustaa ja se riittää hänelle. Mä en itse hirveästi edes sisusta, joten ihan vapaasti voi haukkua meidän kämppää, mutta jollekin toiselle se oma homma saattaa olla tärkeäkin, vaikkakaan ei näe sisustustaidetta samoin kuin sisustussuunnittelija.
Totta, tavallinen taapertaja pitää sisustamisena sitäkin, mitä alan ammattilainen taas ei pidä. Sama pätee monessa muussakin asiassa.

Mä en pidä tätä asuntoni tuunaamista oikeastaan sisustamisena. Jos sisustaisin, silloin haluaisin tämän näyttävän mahdollisimman hyvältä ja tyylikkäältä. Lukisin varmaan sisustuslehtiä ja katsoisin ohjelmia telkkarista. Konsultoisin ammattilaista pulmakohdissa. Mutta mulle tää projekti on pikemminkin terapiaa. Mikä lie viidenkympin villitys, jossa teen oman elämäni inventaariota ja päästän valloilleen kaikki ne mieliteot, mitkä olen aina halunnut toteuttaa, mutta mihin ei ole ollut aikaa tai muuten vaan olen pitänyt omia mielitekojani mauttomina.

Tästä just nähdään että niitä makuja on niin monia ja silti molemmissa kuvissa on varmaan sisustettu ihan hyvin, tyylit vaan vaihtelee. Ja näkisittepä meidän tyttöjen prinsessahuoneen nyt, ei ihan sitä millaisen lastenhuoneen minä haluaisin, mutta lapsillehan se on tehty, ei mulle ja ne rakastaa sitä :D

Näissä sisustuksissa molemmissa on se oma pointti. Molemmista kuvista käy ilmi että tietynlaista tyyliä haettu. Mutta jos noi sekottais ihan summa mutikassa, niin tuloksena olis sekasotku.

Totta kai sisustuksen on erilaisia ja niin pitää ollakkin!

Monet sisustuslehdet ovat kuitenkin jo vuosia puhuneet kestävästä ja ekologisesta sisustamisesta.

Hankitaan harkiten, kierrätetään (eli kysytään josko joku ystäväperhe tarvitsisi jonkun huonekalun, joka ei enää omaa silmää miellytä, mutta on ihan hyvä vielä, tai viedään kierrätyskeskukseen jne) ja nyt sitten myös tuunataan. Eli kun huonekalu on laadukas, puuta esim, sen voi maalata aina uudestaan ja uudestaan, vaihtaa vetimet jne, vain mielikuvitus on rajana.

Lisäksi lehdet ja telkkarin sisustajat puhuvat siitä, kuinka sisustamista ei ole se, että ostetaan kaikki uusiksi, se on persoonatonta, vaan hyvässä sisustuksessa näkyy elämä, sen kerroksellisuus.

Toki se, kuinka sitten kaiken yhdistää kokonaisuudeksi, onkin jo toinen juttu.

Ja siinä sitten ollaankin jo ihan maun ja mieltymyksen puolella.
Hyvä sisustaja, ammattilainen, ei sisusta itselleen, vaan asiakkaalleen, sillä budjetilla, sillä asiakkaan maulla ja niillä huonekaluilla jotka ovat jo olemassa.

Mulla ei ole hajuakaan sisustustrendeistä... En sisusta kotiani ollenkaan. Oon koko aikuisikäni ollu niin köyhä, että jostain on ollut pakko karsia ja se on ollut sisustaminen.
Kotini "sisustus" noudattaa kuitenkin jossain määrin tiettyä linjaa, eli vanhaa, vanhaa ja vanhaa. Unelmani olis sellanen 60-luvun tyylinen olohuone. Tumma puu miellyttää silmää. Lastulevy hökötyksiä en halua kotiini.
Romun keräämisen syntiin myönnän syyllistyneeni...

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Monet sisustuslehdet ovat kuitenkin jo vuosia puhuneet kestävästä ja ekologisesta sisustamisesta.

Hankitaan harkiten, kierrätetään (eli kysytään josko joku ystäväperhe tarvitsisi jonkun huonekalun, joka ei enää omaa silmää miellytä, mutta on ihan hyvä vielä, tai viedään kierrätyskeskukseen jne) ja nyt sitten myös tuunataan. Eli kun huonekalu on laadukas, puuta esim, sen voi maalata aina uudestaan ja uudestaan, vaihtaa vetimet jne, vain mielikuvitus on rajana.

Lisäksi lehdet ja telkkarin sisustajat puhuvat siitä, kuinka sisustamista ei ole se, että ostetaan kaikki uusiksi, se on persoonatonta, vaan hyvässä sisustuksessa näkyy elämä, sen kerroksellisuus.

Toki se, kuinka sitten kaiken yhdistää kokonaisuudeksi, onkin jo toinen juttu.

Ja siinä sitten ollaankin jo ihan maun ja mieltymyksen puolella.
Hyvä sisustaja, ammattilainen, ei sisusta itselleen, vaan asiakkaalleen, sillä budjetilla, sillä asiakkaan maulla ja niillä huonekaluilla jotka ovat jo olemassa.

Ja sitten on vielä niitä ihmisiä, jotka ei kenties pyrikään yhdistämään kaikkea kokonaisuudeksi. Esim mulla tässä kämpässä jokainen huone on erilainen niin värisävyiltään kuin "teemaltaankin" enkä edes yritä pyrkiä siihen, että kotini olisi jollain tavalla yhtenäinen. Lisäksi mulla on esineitä, jotka eivät sovi yhtään mihinkään huoneeseen, mutta joilla on niin syvä tunnearvo, että niistä en suostu sen paremmin luopumaan kuin laittamaan kaapinperukoillekaan.

Yhteistyössä