sisustsapua olohuoneen väreihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei!

Kaipaisin apua keittiö-olohuone yhdistelmään liittyen, eli sohvapöydän ja keittiön tuolien värien valintaan. Meillä on samassa tilassa olevassa keittiö-olohuone yhdistelmässä vaalea parketti, tummanharmaa matto, vaaleanharmaa sohva ja valkoinen keittiön pöytä. Tv taso on valkoinen wengen (ruskeanmusta) värisellä kannella. Minkä värinen sohvapöytä sopisi meille parhaiten, musta vai valkoinen? Entä keittiön pöytään tulevat tuolit, ostaisimmeko wengen väriset vai valkoiset?

Itse mietin jos sohvapöydästä tulisi valkoinen ja keittiön tuoleista wengen väriset? Olisiko paras näin? Vai kaikki valkoista? Silloin tuo tv tason kansi jäisi ainoaksi wengen väriseksi koko huoneessa?

Keittiöön en laittaisi valkoista tuoleja. Olisi omaan makuuni liian valkoista. En tosin käytä valkoista sisustamisessa muutenkaan, mutta erityisesti runsas valkoisen käyttö tekee tilasta mielestäni epäkodikkaan näköisen.

Ehdotan siis keittiöön wengen värisiä tuoleja. Sohvapöydän väriä on vaikea sanoa näkemättä kokonaisuutta, mutta varmaan tumma näyttäisi parhaalle. Eniten tuossa kokonaisuudessa mietityttää vaalea parketti. Omaa silmää miellyttäisi tuolla kalustuksella paremmin kokonaisuus, jossa parketti on tumma tai edes sävytetty. Tämä on kuitenkin vain mielikuva. Oikeasti saattaa näyttää ihan hyvältä.

Pienenä pilkun viilauksena sen verran, että sitä keittiön ja olohuoneen yhdistelmää kutsutaan tupakeittiöksi tai avokeittiöksi. :)

Kiitos Macy Gray!

Joo, avokeittiöstä kyse : ) Parketti on Saarniparkettia eli ei nyt ihan vaaleinta kuitenkaan. Tätä itsekin mietin, että ehkä nuo tuolit tosiaan voisi sitten ottaa wengen värisinä. Sohvapöydästä haluaisin valkoisen, niinkuin ruokapöytäkin mutta pitää vielä miettiä näyttääkö hyvältä..

Mun näkemyksen mukaan valkoinen sohvapöytä, voisi tuoda kivaa raikkautta harmaaseen mattoon ja sohviin sekä olisi tv-tasolle hyvä pari. Mutta keittiön tuolit... mä en oikein osaa ajatella pöydän väristä eroavia tuoleja, mutta ehkä se on vain mun kummallinen mielipiteeni. Ehkä päätyisin niissäkin valkoisiin kuitenkin.

Lisään vielä, että laita wengen väriselle tasolle pari tyynyillä, torkkupeitoilla, verhoilla yms. tekstiileillä.

Viimeksi muokattu:
Tallu - : Hyvä idea sullakin. Tarkoititko, että kaikki muut kalusteet voisivat olla valkoisia, lukuunottamatta tuota tv-tason wengeä kantta, jos lisäisimme sohvalle pari tummempaa tyynyä tm ? Joo, en tiedä sopisivatko pöydän väristä eroavat tuolit tuohon, mutta jos löytäisin harmaan sävyisiä tuoleja, voisi olla kivan näköinen kokonaisuus : )

Tummanharmaalla verhoillt tolit kuulostavat myös kivalta, kiitos ideasta : ) Just ajattelin jos löytäisin harmaita tuoleja jostain..Saa ehdotella edelleen muutakin..