sitoutumisvaikeudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jojo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jojo

Vieras
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa n. 2 vuotta, mutta viime aikoina olen alkanut saada tarpeekseni koko jutusta. En kuitenkaan uskalla tehdä mitään, koska pelkään katuvani myöhemmin. Koko seurustelun ajan minä olen ollut varma tunteistani ja tehnyt miehelle selväksi, että voisin viettää hänen kanssaan vaikka koko loppuelämän. No mies toistelee kuinka hän minua rakastaa, mutta hän ei kuulemma voi kuvitella viettävänsä loppuelämänsä yhden ihmisen kanssa. Hän kuulemma kyllästyy helposti, eikä halua sitoutua ja sitten huomata 10 vuoden jälkeen, että hän on kyllästynyt minuun. Pari kertaa hän on alkanut puhua avioliitosta, kuinka hän on vihdoin tajunnut, että minä olen "se oikea" ja hän haluaisi vihdoin sitoutua. No, muutama viikko kuluu ja hän alkaa perääntyä ja taas puhua kuinka hänellä on vaikeuksia kuvitella itsensä naimisissa. Ekan kerran jälkeen olin pettynyt, mutta pääsin siitä yli. Kun hän alkoi toisen kerran puhumaan avioliitosta, minulla oli todella vaikea uskoa, että hän olisi tosissaan. Mutta mies vakuutteli ja vakuutteli, että nyt hän on muuttunut ja ei muuta haluakaan kuin viettää elämänsä minun kanssa. Siinä meni pari kuukautta, mutta pikku hiljaa aloin uskoa, että josko hän olisikin tosissaan. Aloimme jo suunnitella häitä, mutta pari päivää sitten mies alkoi taas perääntyä ja puhua kuinka ei olekaan varma, että haluaa olla minun kanssa aina. Tuntui kuin matto olisi vedetty jalkojen alta ja nyt en tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Tuntuu, että mies pompottaa minua mielensä mukaan. Ihan ok jos ei ole varma mitä haluaa tai haluaa olla varma ennenkuin ottaa ison avioliittoaskeleen, mutta tarviiko sen lupailla minulle sitoutumista ja sitten napata se nenän edestä pois? Olen kyllä niin kyllästynyt tällaseen. Tekisi mieli vaan lähteä, mutta vieläkin takaraivossa on ajatus, että jos se vaikka joskus tajuais... Ja tästä olen sitten taas itselleni vihainen. Miksi pitää väkisin roikkua miehessä joka ei selvästikään arvosta minua tarpeeksi? Argh! Järki sanoo, että ei tästä enää mitään tule, aikaani vaan tuhlaan tällasessa tilanteessa. Pitää kai vaan kerätä rohkeutta ja lähteä...
Noh, tämä nyt on tämmöstä.. piti päästä vähän purkamaan tuntoja jonnekin...

Onhan tuo nyt aika selvä tapaus, vielä kun mies suoraan sanoo ettei näe tulevaisuuttaan sinun kanssasi. On itsestäsi kiinni haluatko sitoutua kevytsuhteeseen vai haluatko etsiä jotakin muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Johtopäätöksiä;10692262 begin_of_the_skype_highlighting**************10692262******end_of_the_skype_highlighting:
Sinua on alkanut kyllästyttää... toivottavasti se tunne kehittyy vielä siihen pisteeseen, jotta toimit konkreettisesti.

Se on kovaa vauhtia kehittymässä siihen suuntaan. Olen jo ottanut hieman etäisyyttä ja sanonut miehelle, että tarvitaan varmaan molemmat vähän miettimisaikaa. Pohtikoon nyt rauhassa mitä haluaa ja jos ei oikeasti osaa kuvitella itseään minun kanssa vielä 10 vuoden päästä niin turhaan kai tässä sitten aikaa tuhlataan.