Sitteri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sitterii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
kuin isolle sen pitää mennä?

Vaikee sanoo, ku ekaa ootellaan eikä oikein tiiä kuinka isoille noi voi ees mennä, mut oisko ainaki sinne vuoden ikään asti jos menis. :)

Miks niin iso vielä sitteriin? Meillä se on ruokailu käytös vain siihen asti kunnes istuu. Pääsee sitten pöytään muiden kans.

Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
Baby Björn. Ehdottomasti, älä edes harkitse muita.

Peesi tälle!

Meillä oli alkuun jokin halpis, josta sai säädettyä istuinosan ja selkänojan asentoa ja siltikin tuntui, että vauva oli siinä aina jotenkin ihme mutkalla. Hankittiin Baby Björn 1-2-3 ja on kyllä hintansa väärti! Painoraja näyttää olevan 13 kg.

no kannattaa muitakin harkita. minä en ainakaan oo kovin vakuuttunu noista ton tyylisistä sittereistä, se selkänoja painuu alas kun lapsella on painoa enemmän, varsinkin jos on vuoden ikäistä siihen laittamassa.

No just meinasinki kysyä, et istuuko ees vuodenikäset sitterissä, tuskin. Mut kaikkee hölmöö tulee nyt näin tietämättömänä vielä. :laugh: Eli siis joo jos menee sinne asti ku vois istua syöttötuolissa, mut taitaapa kaikki sitterit ollakki siihen asti ainaki. :)

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

no kannattaa muitakin harkita. minä en ainakaan oo kovin vakuuttunu noista ton tyylisistä sittereistä, se selkänoja painuu alas kun lapsella on painoa enemmän, varsinkin jos on vuoden ikäistä siihen laittamassa.

No mun mielestä ei kannata, kun niin monet muut on jo sen harkinnan tehneet ja päätyneet tähän sitteriin. On vaan oikeasti paras. Eikä se selkänoja painu, tai siis tietysti jonkin verran mutta niinhän sen kuuluukin. 13kg on painoraja tuossa, muissa sittereissä yleesä 9kg eli paljon kauemmin menee. Meillä oli käytössä vielä vuoden ikäisellä ja ylikin, tosin ilman sitä "vyö"osaa ihan olotuolina, johon lapsi itse kiipesi välillä.

Mulle on ohjeistettu sääntö, että kun lapsi oppii istumaan, niin sitten ei sitteriä enää käytetä. Eli sitterillä ei tee oikeastaan mitään, kun lapsi on 6-7kk täyttänyt.

Mä suosittelen ostamaan jonkun halvimman mahdollisen!
Meillä oli esikolla kaverilta saatu aikansa elänyt mutta siisti perus sitteri ja ajoi asiansa mainiosti.

Se oli siinä hyvä ettei tarvinnut sääliä kankaita vaan heitin ne pesuun kerran viikossa.
Sitteriin meinaa elposti pääsee kakka-mehuja (:D), pissaa, ruokaa ja oksennustakin meilä pääsi useaan kertaan kun tyttö oli sihtikurkku.

Nyt sitten kakkoselle saatiin Emman rocker deluxe joka taisi olla jotain 80e luokkaa ja mitään parmepaa ei tssä ole kuin ulkonäkö!

Baby Björnistä en minäkään tykännyt mutta makuasia!

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken
kuin isolle sen pitää mennä?
Vaikee sanoo, ku ekaa ootellaan eikä oikein tiiä kuinka isoille noi voi ees mennä, mut oisko ainaki sinne vuoden ikään asti jos menis.
Älä nyt vuoden vanhaa sitteriin laita.

Meillä ainaskin viihtyy vielä 8 kk sitterissä ihan hyvin vaikka on istunut syöttötuolissa jo 5 kk lähtien ja nousi itse lattialla istuma-asentoon 5,5kk :) istutaanhan mekin nojatuoleissa niin miksei pienetkin, eihän ne aina syö tai leiki tai jaksa istua lattialla :) meillä on Emma-sitteri (muistaakseni painoraja on 13kg tai 10kg) ja hyvin on toiminut heti pienestä tänne asti ja on suht edullinen :) :)

Yhteistyössä