Smoothie

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija

Vieras
Olen aloittanut pitkästä aikaa smoothien teon. Nyt olen melkein päivittäin tehnyt.
Teen erilaisia hedelmä- ja marjasmoothieta. Opettelin käyttämään Chian siemeniä myös näissä.

Kyselisin mielenkiinnolla millaisia smoothieita teette? Tai tykkäätte syödä/juoda?:)
Kuviakin saa toki laittaa :)

Terveellinen, mutta ei järin herkullinen, tulee puolikkaasta kurkusta, pussillisesta suomalaista baby-pinaattia, parista munanvalkuaisiesta, muutamasta vesidesistä ja limen/sitruunan mehusta.

Aika usein tulee ostettua valmiita pakastesmoothiepusseja,sekaan vettä tai kasvijuomaa,kaura tai muita hiutaleita vähäsen tai just noita chia siemeniä.
Välillä myös heitän jotain maustetta sekaan.
Välillä sekalaisia tuoreita tai säilykehedelmiä tai marjoja.
Kurkkuakin oon joskus laittanut vihersmoothieen.

Joskus tein vesimelonista, kiivistä, kurkusta ja viinirypäleistä ja siihen hiukan kivennäisvettä. Oli raikasta kesällä :P
Joo, hiutaleita tulee itsekkin käytettyä, mutta enimmäkseen noita chian siemeniä kun sisältävät niin paljon kaikkea ravintoja :)

Olen tehnyt seuraavanlaisia;
-Mantelimaitoa, puolukoita, chiasiemeniä, cashew-pähkinöitä.

-Luonnonjugurttia, vadelmia, mangoa

Mittasuhteet aina vähän vaihtelee :)

Muutama pv takaperin tein marjoista smoothieta,mutta siitä tulikin ennemminkin puuroa :D Lautaselle kun sain sen niin lusikoitavaa oli,mutta maistui todella hyvälle.

Joskus käytän tuoretaateleita antamaan makeutta,esim kirpeiden marjojen kanssa, tai hunajaa. :p