Soijarouhetta lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Totoro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Totoro

Jäsen
29.01.2006
371
0
16
Eli mitenkäs se nyt olikaan tuon soijan kanssa, että saako antaa pienelle lapselle? vai oliko jotain haittaa jos antaa? Meidän tyty siis kaks vuotias, ja tässä päivän ruokaa suunnittelen..

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
No miks ei sais antaa? Terveellistahan se soija on!

No näin minäkin ajattelin. :) Mutta kun jossain mieleni perukoilla kyti sellanen muistikuva, että siinä ois ollu "jotain" et sitä ois saanu antaa vasta vähän vanhemmalle lapselle.. Mut joo, toi muistikuva on varmaan sit jostain vauva-ajalta. :D

Että eiköhän meillä ole tänään ruokalistalla spagettia ja tomaatti-soijakastiketta. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
No miks ei sais antaa? Terveellistahan se soija on!

Tuosta ollaan nykyään montaa mieltä. Itse olisin antamatta, kunnes selvyys tulee.

http://www.mercola.com/article/soy/index.htm

No mut noi ton linkin jutut kuulostaa kyl aika utopisilta.. Ainaki tuo että nyt aivoja kutistais. :o Papuhan se vaan on herranen aika...

Mulla oli vaan joku sellanen ajatus, että jos siinä on jotain et ei esim. imeydy kunnolla ne proteiinit tai jotain vastaavaa, et tulee sit vatsanväänteitä tai sellasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Totoro:
Mulla oli vaan joku sellanen ajatus, että jos siinä on jotain et ei esim. imeydy kunnolla ne proteiinit tai jotain vastaavaa, et tulee sit vatsanväänteitä tai sellasta..

Totta tuokin.

The Chinese did not eat unfermented soybeans as they did other legumes such as lentils because the soybean contains large quantities of natural toxins or "antinutrients". First among them are potent enzyme inhibitors that block the action of trypsin and other enzymes needed for protein digestion.

These inhibitors are large, tightly folded proteins that are not completely deactivated during ordinary cooking. They can produce serious gastric distress, reduced protein digestion and chronic deficiencies in amino acid uptake. In test animals, diets high in trypsin inhibitors cause enlargement and pathological conditions of the pancreas, including cancer.14

Yhteistyössä