Söisitkö ruoka, joka---

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
on ollut 6 tuntia hellalla kokkauksen jälkeen? Sisälämpö 26 astetta.

Minä en olis koskenu pitkällä tikullakaan. Ei näytä minusta yhtään houkuttelevalta ees ruoka, joka on ollu vain pari tuntia hellalla. Mutta mies meni ja söi eilen taas hellalle jääneen ruan. ja se oli ollut siinä kauemmin kuin yleensä. Yleensä teen ruan 5-6 maissa mutta eilen jo kahdelta. ja mies söi sen siis 8.lta, yleensä syö 8-10 maissa.

niin ja se ruoka oli perunoita ja jauhelihakastiketta.

Ehkä en söis, mutta herää kysymys: Miks jätät ruuan noin pitkäksi aikaa hellalle, varsinkin kun tiedät että miehesi syö vasta paljon myöhemmin? Näin kesäaikana varsinkin ruoka menee nopeammin pilalle kuumuuden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ehkä en söis, mutta herää kysymys: Miks jätät ruuan noin pitkäksi aikaa hellalle, varsinkin kun tiedät että miehesi syö vasta paljon myöhemmin? Näin kesäaikana varsinkin ruoka menee nopeammin pilalle kuumuuden vuoksi.

no kun siitä ei tiiä koska se sitä syö tai syökö ollenkaan. Normi arkena kun on töissä pelaa noi ajat mitä aiemmassa viestissä kerroin, mutta nyt kun se on kesälomalla ei ole mitään tietoa koska sillon nälkä. se nyt sattu olemaan kylässä kun ruoka oli valmis niin aattelin että jos söis kun tulee.. :whistle:
niin, en pistäny jääkaappiin siksi, kun on niin turhauttavaa sieltä kaapia sitten purkkeja; sänkättyä ruokaa, joka ei sitte olekaan kellekään kelvannu. minä en ite syö lämmitettyä ruokaa kun se nykysin närästää helposti. ja lapset ei yleensä syö. ne on sitte miehen "vastuulla" niiden syönti, niin sais jumankauta ite ne sinne kaappiin laittaa jos ei ihmisten aikoihin syö... :/

Vinkki:
Minä laitan usein lämpimän kattilan pöydälle ja alle pari kylmäkallea. Jäähtyy siinä sitten mukavasti, kun ei voi kuumaa kattilaa jääkaappiinkaan laittaa syöjiä odottamaan.

Yhteistyössä