soitin miehelle et tulee töistä kotiin en jaksa tota vauvaa nyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
vauva on nukkunu ihan jees nykyään mut nyt jotenki en jaksais. se nukku päikkäreitä tossa 15 min ja ite muutenki iha sippi niin olisin halunnu nukkua kans. seukit unet on vaunussa ja sitte en voi nukkua :/ sisällä vauva ei nuku seukkeja unia ku ne ei kestäs ku sen puol tuntia max. koko ajan huomiota vauva vailla ja kiikkuu johonki. pitää olla koko aja viihyttämässä. nytki inisee tossa syöttötuolis ku ei missään viihy eikä oo hyvä. olisin tosissani kaivannu noi aamu unet itekki.
soitin miehelle et tulee ruokkikselta kotia ku en jaksa. nyt ärsyttää koko vauva jotenki. ja tää vitun viihyttäminen. niskat iha jumissa ja muutenki väsyttää vaan. en ees tiiä mikä (ei oo masennusta tms nyt vaa jotenki pata jumissa). mies jos tulee kotii meen nukkuu. on vaa kallis päikkärit mulle jos mies tulee ku joutuu ottaa palkatonta sitte iltapäivän. mut tällä hetkellä i don't give a shit.

Jaksua! Nyt sitten paat merkille, kalenteriin tai johonkin ja kerrot myös miehellesi, että jos tämä fiilis sulla jatkuu ja jatkuu vielä viikkoja niin menette hakemaan apua. Synnytyksen jälkeinen masennus on mahdollinen. Minkä ikäinen vauva teillä on? Onko sulla aikaisemmin ollut voimat noin poissa? Toivottavasti saat unen ja se auttaa taas jaksamaan. Teit oikean ratkaisun, kun pyysit miehen kotiin!

sellasta se on vaan,hammasta purren vaan eteenpäin olen minä tämän tilanteen ajatellut ja mitäs menin tekemään lapsia :)ja tollasiin päiväuni mahdollisuuksiin ei ole enää toisen lapsen kanssa,saatikka että saisi yölläkään nukkua. mut tsemppiä vaan

Minkäikäinen vauva? Ei varmaan ihan pieni, kun syöttötuolissakin....

Suosittelen lämpimästi: vaihtakaa miehen kanssa osia. Eli sinä töihin ja mies lapsen kanssa kotiin. Virkistä kummasti :) Meillä oli toinen lapsi sellainen kitisevä ja huonosti nukkuva (yötkin maks 45min pätkissä) ja olin itse jo aika loppu. Menin töihin kun poika oli 11kk ja mies jäi kahden kanssa hoitovapaalle. Näin jälkikäteen ajattelen, että se oli mun pelastus: silloin tuntui, että eihän mä masentunut ollut, mutta vasta kun pääsi tavallaan siitä kotoota pois, niin huomasi, että kohta olisin kyllä ollut pehmustetussa huoneessa kera pilleripurkin.

Hyvä, jos miehesi voi noin vain ottaa vapaata. Mun ihana mieheni ei voi, mutta hän hoiti vauvaa koko aamun ennen töihin menoa, ja sain itse nukkua melkein yhdeksään. Nyt vauva vetelee päikkäreitä vaunuissa alakerrassa.

Inhoat varmaan minua, kun sanon näin, mutta vauvat nyt vain vaativat seuraa. Semmoisia ne ovat, ja sitten niistä kasvaakin ikäviä murrosikäisiä, jotka haluavat olla yksin :) Kannattaa nauttia jos suinkin voi. Reipas vaunulenkkeily piristää, ja kerhoissa vauvat saavat katsoa möllistellä uusia leluja ja toisia vauvoja.

seukit? Taas tuli ihan uusia sanoja...

Mutta joo, hyvä että soitit miehes ja hienoa että hän voi noin tehdä..

Ja pitkää pinnaa, lapset on joskus uuvuttavia, yleensä sitä ei auta kun vaan kestää ja pinnistellä siihen asti et puoliso tuloo kotio et voi itse levähtää..Kyllä se siitä.

Ihan kuin minun eka lapseni. Ei nukkunut kuin pikku hetkiä kerrallaan eikä muutenkaan viihtynyt. Ärsytti ne ihmiset, joiden lapset nukkuivat pitkiä päiväunia ja jotka sanoivat, etteivät edes muistakaan vauvan olemassaoloa, kun se vaan nukkuu. Argh! Kyllä se siitä pikku hiljaa helpottaa, mutta nyt on varmasti rankin vaihe meneillään.

pakko jatkaa vielä tähän että mies ei sitten tullut kotiin kun ei ehtinyt. vauva laitoin sisälle nukkuun ja nukkuhan se, 45min. ite ehin just syödä ja menin makuulle niin se heräsi. nyt inisee taas väsyneenä vaikka just heräs.. ei rauhottunu enää millään. kertokaa millätavalla ootte saanu lapset nukkuu pidemmissä pätkissä? tää yölläkin on vailla tuttia vähän väliä..ja herää pienimpäänkin ääneen. viime yönä käänsin kylkeä niin johan heräsi. naurettavaa, mutta herään alitajuntaisesti nykyään siihen kun pitää käänytyä että osaan tehdä sen tarpeeksi varovaisesti.. sitten kuulostelen joka ääntä, joko,joko,joko pitää tutti laittaa.

mieskin laittaa öisin tuttia ja syöttää jos tarvii..mutta. joku sanoi siitä et oottaa et mies tulee kotii töistä et pääsee levähähtään. no, meillä se ei auta ku miehen pitäis lähtee rakennukselle heti kun tulee kun on tässä vielä talonrakennuskin samaan aikaa menenillään. ja isompi lapsi joka osa-aikasena onneks hoidossa ei tarvi äitin hermoilua kuunnella. sitte jos mies ei mene rakennukselle ahistaa se ettei se mene kun siellä ei asiat etene. piäts polttaa koko rakennus alas en jaksa enää yksin hoitaa kaikkea ja tätä yleensäkin. vielä ainaki puoli vuotta että talo valmis :( siihen saakka pitäis kärvistellä...

aina välissä tulee näitä totaalisia loppuun palamis hetkiä. kyllä se taas tästä..toivottavasti. pakkohan sen on. idioottit ku alettiin talonrakennukseen vauva-aikana. ajattelin että olen super teho äiti ja jaksan kaiken tän. olen luvannu vielä etätöinä tehä pari työjuttua tässä...ne ei ole isoja mutta pitäis vain aikaa löytää niihinkin.

Niin tuttuja tunteita!! Pieni vauva on kuin huutava takiainen, joka vähän välittää siitä, että äitikin on yksilö joka tarvii lepoa, ravintoa ja rauhaa. Vauvavuosi on todella raskas ja erityisesti äidille joka on kotona vauvan kanssa kokoajan. Mutta yhden asian lupaan sulle (muista nämä sanat): viimeistään vuoden päästä kaikki on todella paljon helpommin ja sinä muistat koko vauva-ajan vaaleanpunaisen sumuverhon takaa niinkuin se olisi ollut joku ihmeellisen maaginen aika jolloin ei ollut rankkaa ollenkaan =)) Vuosi menee niin nopeasti, että kohta huomaat että lapsesi on taapero ja sitten jo kaipaat sitä vauvaa, vaikka et nyt uskoisikaan.

Terveisin eräs joka nyt jo muistelee haikeudella vauva-aikaa vaikka tämän vauva huusi kuin syötävä ensimmäiset 9 kuukauttaan kokoajan ja joka paikassa =)

Sanon vielä noista unista koska mulla on todellakin kokemusta pätkäunista: meillä nukuttiin 6 kuukautiseen asti vain ja ainoastaan 30 min pätkissä (noin 2-3 pätkää päivän aikana eli todella vähän suostui nukkumaan)... Minkä ikäinen sun vauva on?

Olette haukanneet liian ison palan. Työt, pienet lapset ja talonrakennus. Tuolla tahdilla palatte kumpikin loppuun.
Joko rakennatte hitaammalla tahdilla ja nautitte välillä rennommista illoista työpäivien päätteeksi ja voitte henkisesti paremmin tai kasaatte sen tönön nykytahdilla ja olette burn outissa kun avaat eka kerran uuden etuovenne.

Nukkumiseen en osaa auttaa kun omat nukkuneet luonnostaan pitkiä pätkiä useamman kerran päivässä.

Onko sulla kantoliinaa tai -reppua? Jos vauvaa tarvii kanniskella paljon, liina tei reppu on iso apu. Jää kädet vapaaksi tehdä muuta eikä niskat mee ihan jumiin. Mielläkin vauva nukkuu yleensä 30-45 min. pätkiä enkä ole mitään konstia keksinyt unien pidentämiseen. Jaksuja!

Ootko kysynyt miten miehesi jaksaa? Aika supermieheltä kuulostaa, jos jaksaa öisin heräillä vauvan vuoksi, käydä päivät töissä ja vielä rakentaa ja auttaa lapsen äitiä. Vaan onhan se tietty raskasta olla lapsen kanssa koko ajan kotona.

Laitappas lapsi vaunuihin ja mene raittiiseen ulkoilmaan kävelylle - se varmasti ainakin jollain tapaa piristää!! =)
Ja jos saat kerran yöt nukkua kohtuullisesti, niin ole hyvä ihminen tyytyväinen!!!!

Minulla oli ihansamanlainen päivä eilen!
Kun mies tuli neljän jälkeen kotiin, niin minä menin lastenhuoneeseen ja vedin peiton korviin.

Kuulin kuinka vauva ja esikko juoksutti miestä, olipa rentouttavaa vain itse maata :D

30 min ehdin siellä olla kunnes mies tuli hakemaan kun halusi juoda "kahvin rauhassa".........

Raivosin miehelle että hänen seuraavat päikkärit on sitten 30min myös

Jotkut päivät on huononpia kuin toiset, tänään on ollut oikein mukavaa ja rentoa, osa syynä kyllä sekin että esikko päiväkodissa, hyi minua! ;)

Yhteistyössä