soitin sitä yliaikasuus kontrolliaikaa äsken=0

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
olipas tuohtunu naishenkilö toisessa päässä.
oli pöyristyny kun soitin "jo" nyt kun 5 päivää menny yli.neuvolassa sanoivat että soita ajoissa,sehän käykin järkeen kun kättärille saa muutenkin vahdata kaikkia lääkäriaikoja tooodella ajoissa.tää rouva tokas mulle puhelimessa että soita vasta enskeskiviikkona (ensperjantaina pitäs päästä sinne kontrolliin) että ei viitsitä varata sitä aikaa näin aikasin kun on ihmisiä jotka ovat tulossa tänne synnyttämään..enkös mä sitten ole?? :o
tasan näillä sanoilla..menin niin hölmöks että tokasin vaan että "niin on,kiitos hei."
ja sanoi sitten vielä että miten niin aikasin olen soittamassa että eihän niitä aikoja kannata vielä varata..


höh,enkö olekaan ainoa raskaana oleva tässä maassa |O


:laugh:
 
mä kuulin sellasta huhupuhetta että nykyään ei enää otettais varsinaiseen yli aikaiskontrolliin kuin vasta rv 42. ja tämä käytäntö ainakin nkl:lla ja jorvilla. Eri asia on tietysti nämä joilla on syy käynnistämiseen tms. tiiä sitten miten pitää paikkansa.
 
..tuli vähän semmonen "anteeksi että olen olemassa ja häiritsen olemassaolollani myös sinua"-fiilis :/

ja se voi muuten olla että tää sama käytäntö on kättärilläkin..no,tietääpähän seuraavalla kerralla :D
ja toivotaan ettei tarvii enää sinne soitella,paitsi kertoakseni että tuun synnyttää :D
 
eikäs se ole vasta rv42 että jotain aletaan tekemään. mut joo, aika tympeetä olivat siellä kättärillä mullekin aikoinaan. sanottiin vain että ei pääse tänään synnyttään, ei mahdu, ei ole tilaa. no pääsin kuitenkin sitten muutama tunti myöhemmin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Olisit sanonut sille naiselle, että tällaiset ohjeet sait neuvolasta...! :o

sanoin heti kun soitin että soittelen jo nyt ennen viikonloppua sitä aikaa kun neuvolasta kehottivat niin tekemään..jos niillä käytännöt muuttuu eikä tiedonsiirto toimi niin ei oo mun vika :whistle:
no,mutta mitäs tuosta,aina mahtuu joku tommonen joukkoon mukaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
mä kuulin sellasta huhupuhetta että nykyään ei enää otettais varsinaiseen yli aikaiskontrolliin kuin vasta rv 42. ja tämä käytäntö ainakin nkl:lla ja jorvilla. Eri asia on tietysti nämä joilla on syy käynnistämiseen tms. tiiä sitten miten pitää paikkansa.

Mä synnytin 2kk sitten nkl:lla. Yliaikaisuuskontrolliin menin viikolla 41+5, joka on kuulemma uusi käytäntö.
Ja viikkoa ennen piti aikaa varailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Olisit sanonut sille naiselle, että tällaiset ohjeet sait neuvolasta...! :o

sanoin heti kun soitin että soittelen jo nyt ennen viikonloppua sitä aikaa kun neuvolasta kehottivat niin tekemään..jos niillä käytännöt muuttuu eikä tiedonsiirto toimi niin ei oo mun vika :whistle:
no,mutta mitäs tuosta,aina mahtuu joku tommonen joukkoon mukaan

Ihmeellinen suhtautuminen kyllä. Luulis, että paremminkin toivottelisivat tervetulleiksi synnyttämään kuin ajaisivat pois... :/
 
min en meinannu päästä rakenneultraan. Soitin rv 19 ja kerroin, että mulle ei sovi ennen kuin ens viikolla, olen matkalla. Täti (siis joku sihteeri) vänkää, että että ei sitä ultraa voi tehdä enää rv 20, pitää olla aiemmin. No, anna aiempi aika, snaoin minä. Ei ole, vastaa täti. Kauhean väännön kanssa sain ajan rv21 !! ja kätilö oli varsin hämmästynyt kun kerroin ko episodista...

Niitten sihteereitten kanssa täytyy vaan olla tiukkana. Soita uudestaan, ap!
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
mä kuulin sellasta huhupuhetta että nykyään ei enää otettais varsinaiseen yli aikaiskontrolliin kuin vasta rv 42. ja tämä käytäntö ainakin nkl:lla ja jorvilla. Eri asia on tietysti nämä joilla on syy käynnistämiseen tms. tiiä sitten miten pitää paikkansa.

Mä synnytin 2kk sitten nkl:lla. Yliaikaisuuskontrolliin menin viikolla 41+5, joka on kuulemma uusi käytäntö.
Ja viikkoa ennen piti aikaa varailla.

kättärillä jakavat nuo ajat 2päivää ennen tätä 41+5 eli en sitten tiiä meinaako ne että jää niin paljon "Käyttämättömiä" aikoja kun ihmiset synnyttääkin ennen kontrollia.
soitin jo neuvolaan ja mulla on aika sinne keskiviikoks,n-lääkäri kirjottaa mulle sinne kättärille lähetteen jos ei oo syntyny vielä sillon.
 
Joo, täälläkin yli ny 6 päivää ja ei oteta täällä vasta kun kaksi viikkoa on yli. Nyt yriteään käynnistellä seksillä ammuin, illoin. Nyt aamusen jälkeen supisteli lupaavasti, mutta nyt tyssäsi...no illalla uudestaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
mä kuulin sellasta huhupuhetta että nykyään ei enää otettais varsinaiseen yli aikaiskontrolliin kuin vasta rv 42. ja tämä käytäntö ainakin nkl:lla ja jorvilla. Eri asia on tietysti nämä joilla on syy käynnistämiseen tms. tiiä sitten miten pitää paikkansa.

Juu, noin se tais olla meilläkin kun tyttö synty "vasta" 41+3. Päästiin ultrassa kuitenki kulkee ihan loppuun asti kun oli raskausdiabetes mut neuvolas sanottii et vasta sitte ku 42 tulee täyteen nii varataa se aika.
 
Kättärillä tosiaan eka ya-kontrolli nykyään viikolla 41+5.

Onneks mulle varasivat neuvolasta ajan, eikä tarvinu kuunnella tuollasta elämäänsä ja työhöönsä kyllästyneen ihmisen valitusta.

Siellä päivystysosastolla oli kyllä kerran yks tyyppi ihan jostain kaukaa... Menin sinne viikolla 41 älyttömän migreenin takia niin tää vaan riehuu, että mitä sä tänne tulit, että täällä on yleensä synnyttäjiä ja pisti mut istumaan kolme tuntia siellä käytävällä odottamassa lääkäriä...
 

Yhteistyössä