sokeridieetti-nälkä......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kirsuli

Aktiivinen jäsen
07.05.2006
1 698
0
36
jo 3 kerta kun joudun "sortuun" yöllä....... siis olen ollut viikolta 28 sokeridieetillä (1 arvo koholla) ja paastoarvoa seurataan ja pysyy ok.(raja loviisas 5.3 ja mulla on nyt aina 4.6-4.9)
Viime yönä taas en saanut unta kun niin kauhee nälkä ja menin ottaa ekstraa 2 ruisleipää ja lihaa väliin muutama siivu.sekin kyllä vähärasvaista (leikkelettä kinkku)mut "ylimääräsiä" ton neuvolan dieetin mukaa...... :/ Mun mahaan sattuu jos se pääsee ihan tyhjäksi........ollut vatsakatarri jne. Menis nyt äkkiä nää viikot.nyt viiikko 38 alkaa-onneksi sit vaan oma kroppa eikä vauvaan yhtä paljoa vaikuta syömiset :ashamed:
Syön näin:

Aamupala:2 tummaa leipää ja rasvaton viili
aamupäivällä hedelmä

Lounas: se lautasmalli
2 tummaa leipää
lasillinen rasvatonta piimää

välipala: 2 täysjyväleipää
hedelmä/vähä kiisseliä tms.

Päivällinen: se lautasmalli tms.
2 tummaa leipää
piimää lasi(rasvaton hyla)

iltapala: 2 tummaa leipää leipää
esim.2 luumua

leipien päällä on kevytlevitettä ja lisäksi juon päivän aikan pari kuppia kahvia ja sokerittomia limsoja(pepsimax tai ananslight)

vauvakin oli aika iso........ 3400 :o viikko 36 silloin
Mun paino on tippunut mut neuvola sanoi ettei hätää kun vauva kasvaa

Miten muut pärjää tollasella niukalla ruoalla :ashamed: varsinkin semmonen rankempi päivä kun on liikkeellä paljon ni yöt ihan kauheita nälkä vaan on :whistle:

Onko sulla siis joku tarkka määrä, miten paljon saat syödä kaloreita? En mä ainakaan nälkää näe, vaikka vähemmän syönkin. Illalla syön 20.00 aikaan puuron tai leipää tms ja sillä pärjään aamuun asti helposti. Noudatatko sä tota 5 aterian rytmiä vaan, etkä syö mitään välillä, vaikka nälkä oliskin? Mä nimittäin syön...tiedä sitten saisko. Vaikeinta mulla on noi aamut sitten. Kun paastoarvon kanssa taistelen ja hirveä nälkä. Muttei voi syödä oikein paljoa, muuten nousee aamupalan jälkeinen arvo liian korkealla. Joten mä syön eka vaikka puuroa ja sitten tunnin päästä leipää tms.

Mä oon niin kypsänä näihin sokerimittauksiin ja syömisen miettimiseen, että...

Niin ja vauvan arvioitiin 33+6 viikoilla 2,4-2,6 kg painoinen olevan.

Edelleen olen sitä mieltä, että sokeridieetillä ei saa nälkää nähdä (ketoaineet nousee), joten kysyisin sinuna ohjetta diabeteshoitajalta. Kyllä nyt pitää nälkä voida pitää loitolla eli kysy ammatti-ihmiseltä ohjeita ruokailuun, jolla saat nälän pidettyä pois.
Mulle diabeteshoitaja äitiyspolilla sanoi, että nälkä ei saa eikä tarvi olla.

Jäin miettimään... Nythän ap:n ruokavaliossa on 10 viipaletta leipää päivässä. Leivässä on kuitenkin suhteellisen paljon hiilihydraatteja ja energiaa eli itse vaihtaisin osan leivistä paremmin täyttävään ja vähemmän hiilihydraatteja (sekä kaloreita) sisältävään ruokaan ja ehdottomasti lisäisin aamuun puuron, sillä se on erittäin hyvä sokeritasapainon säätelijä.

Heltu Niissä ohjeissa mitä miekin olen saanut, suositellaan nimenomaan syötäväksi täysjyväleipää ;) Täysjyvä vapauttaa hitaasti hiilareita, vaikka niissä sitä paljon onkin. Jos syö mahansa täyteen "höttöä" niin miulla ainakin tulee karsea nälkä ja huono olo, kun sokerit laskee. Täysjyväpuuro on sama asia kuin täysjyväleipä :) molemmat pitää sokereita samalla tavalla.

Mie söin juuri aamupalaksi 3 kauraleipäviipaletta, päällä Beceliä ja juustoa, ja lasillisen rasvatonta jogurttia :p Aamun paastoarvo oli 5,2.

Tsemppiä kirsuli, siulla ei enää montaa viikkoa ole jäljellä :wave: :hug: Anna anteeksi itellesi ne sortumiset ja seuraavana päivänä alotat alusta. Pari yöpalaleipää ei ole kuin 20 hiilaria ja se ei dieettiä kaada :)

Kiin, myöskin gestaatiodiabeetikko, rv.27+5

Yhteistyössä