SOKERIKLUBI II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 13:37 Viivuska kirjoitti:
Heips kaikille!!

En tiiä onko hyvä idea mut nyt tiedän miten pääsen EHKÄ tasapainoon tuon herkutteluhimon kanssa, aion tätä kysyä myös huomisella soittoajalla diabeteshoitajan kanssa. Ensinnäkin ajattelin/ajattelen näin: Olen raskaana (hih), nyt raskausaikana en juo alkoholia ollenkaan, enkä polta tupakkaa, ja luonnollisesti raskaana ollessa tulee näitä kuuluisia himoja ja halutuksia ja mielitekoja. Toisekseen, mulla on paino noussut vasta 4 kiloa ja näyttäis olevan laskusuunnassa tällä hetkellä ainakin.

Eli, ajattelin näin, että viikonloppuisin annan itselleni luvan herkutella vähän KOHTUUDELLA ja vähän kerrallansa eli niin kuin ruuankin kanssa et pieniä määriä, toki viikonloppuisin en unohda myöskään kasviksia ja muuta terveellistä. Ja viikolla jos yllättää joku älytön mielihalu niin korvaan sen pullalla ja viikolla olen sitten muutenkin todella älyttömän terveysintoilija ja dieetin orjatar. Olikos se Kipinätär joka sanoi et totaalikieltäytyminen aiheuttaa ahmimista ja mulla tuntuu myös et ei oo sekään hyvä, siis totaalikieltäytyminen.

Esim. eilen söin neljä palaa suklaata ja silläpä menikin sitten suklaahimot.

En tiedä, mitä mieltä olette, mutta ajattelin kokeilla ja sanon sille hoitajalle suoraan huomenna oisko näin hyvä kun muuten kuitenkin arvot olleet normaaleja lukuunottamatta sitä yhtä lounasta jossa meni jokin pieleen.

Ja jos teillä on mitään vinkkejä/neuvoja niin edelleen ne ovat erittäin tervetulleita. =)

moikka kaikille, täällä on joku hirmunen jouluhässäkkä jo menossa :xmas: chammiongijoon, miulla on kontrolli muistaakseni 12. 10... siis jossain niillä main. et ole tod. luuseri, jos siulla on pysyvä työ! sanoo pätkätyöläinen. ja nostan hattua tuonne pilviin saakka kaikille, jotka saavat painoa kuritettua noin herkullisen duunin äärellä *hakee leipää*

miehellä on pullaviikko töissä, eli arvatkaa kuka leipoo jotain sössöö viideksi päiväksi 20 hengelle. siinäpä syövät, ite passaan pullaringin kunhan menen takas duunii *uhoaa ruisleipä kourassa, köh*

viiville kantaa tuohon totalitääriseen kieltäytymiseen. siis kyllä se yksi päivä viikossa on parempi kuin vedellä herkkuja joka päivä.

täällä SOKERI (ja rasva)klubilla tosiaan on ihan jatkuvan pohdinnan alla aina tuo, minkä verran saa herkutella. mie olen jyrkän linjan Linnea, eli jos ihmisellä on tarve syödä makeaa/rasvasta (eli miulla), niin kyseessä on sokeririippuvuus. itse passasin jonkin ajan lähes kokonaan, ja silleen sai sen kierteen katki. jos osaa kulkea kohtuuden tietä, niin silloin ei ole asiat vielä niin hassusti.

mutta jos on rd ja ylipainoa, niin varmasti kannattaa miettia hyötyjä ja riskejä tosiaan. eli mikä on herkuttelun tarkoitus ja siitä saatava "hyöty". kuitenkin siinä tekee vaan itselleen ja vauvalleen haittaa eli oikeastaan rankaisee itseään. tää asia oli miulla jotenkin korektimmin mielessä, mutta vauva päätti turauttaa kakat kesken päiväunien, ja hirmuinen itku..

palataan asiaan :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 11:39 linnea 75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 13:37 Viivuska kirjoitti:
Heips kaikille!!

En tiiä onko hyvä idea mut nyt tiedän miten pääsen EHKÄ tasapainoon tuon herkutteluhimon kanssa, aion tätä kysyä myös huomisella soittoajalla diabeteshoitajan kanssa. Ensinnäkin ajattelin/ajattelen näin: Olen raskaana (hih), nyt raskausaikana en juo alkoholia ollenkaan, enkä polta tupakkaa, ja luonnollisesti raskaana ollessa tulee näitä kuuluisia himoja ja halutuksia ja mielitekoja. Toisekseen, mulla on paino noussut vasta 4 kiloa ja näyttäis olevan laskusuunnassa tällä hetkellä ainakin.

Eli, ajattelin näin, että viikonloppuisin annan itselleni luvan herkutella vähän KOHTUUDELLA ja vähän kerrallansa eli niin kuin ruuankin kanssa et pieniä määriä, toki viikonloppuisin en unohda myöskään kasviksia ja muuta terveellistä. Ja viikolla jos yllättää joku älytön mielihalu niin korvaan sen pullalla ja viikolla olen sitten muutenkin todella älyttömän terveysintoilija ja dieetin orjatar. Olikos se Kipinätär joka sanoi et totaalikieltäytyminen aiheuttaa ahmimista ja mulla tuntuu myös et ei oo sekään hyvä, siis totaalikieltäytyminen.

Esim. eilen söin neljä palaa suklaata ja silläpä menikin sitten suklaahimot.

En tiedä, mitä mieltä olette, mutta ajattelin kokeilla ja sanon sille hoitajalle suoraan huomenna oisko näin hyvä kun muuten kuitenkin arvot olleet normaaleja lukuunottamatta sitä yhtä lounasta jossa meni jokin pieleen.

Ja jos teillä on mitään vinkkejä/neuvoja niin edelleen ne ovat erittäin tervetulleita. =)

moikka kaikille, täällä on joku hirmunen jouluhässäkkä jo menossa :xmas: chammiongijoon, miulla on kontrolli muistaakseni 12. 10... siis jossain niillä main. et ole tod. luuseri, jos siulla on pysyvä työ! sanoo pätkätyöläinen. ja nostan hattua tuonne pilviin saakka kaikille, jotka saavat painoa kuritettua noin herkullisen duunin äärellä *hakee leipää*

miehellä on pullaviikko töissä, eli arvatkaa kuka leipoo jotain sössöö viideksi päiväksi 20 hengelle. siinäpä syövät, ite passaan pullaringin kunhan menen takas duunii *uhoaa ruisleipä kourassa, köh*

viiville kantaa tuohon totalitääriseen kieltäytymiseen. siis kyllä se yksi päivä viikossa on parempi kuin vedellä herkkuja joka päivä.

täällä SOKERI (ja rasva)klubilla tosiaan on ihan jatkuvan pohdinnan alla aina tuo, minkä verran saa herkutella. mie olen jyrkän linjan Linnea, eli jos ihmisellä on tarve syödä makeaa/rasvasta (eli miulla), niin kyseessä on sokeririippuvuus. itse passasin jonkin ajan lähes kokonaan, ja silleen sai sen kierteen katki. jos osaa kulkea kohtuuden tietä, niin silloin ei ole asiat vielä niin hassusti.

mutta jos on rd ja ylipainoa, niin varmasti kannattaa miettia hyötyjä ja riskejä tosiaan. eli mikä on herkuttelun tarkoitus ja siitä saatava "hyöty". kuitenkin siinä tekee vaan itselleen ja vauvalleen haittaa eli oikeastaan rankaisee itseään. tää asia oli miulla jotenkin korektimmin mielessä, mutta vauva päätti turauttaa kakat kesken päiväunien, ja hirmuinen itku..

palataan asiaan :o

No ni, arvaa onko huono omatunto \|O
:ashamed: :ashamed: :ashamed:
Mitäs menen herkuttelemaan ja neuvon vielä muitakin herkuttelemaan.
Mun herkuttelu ei kyllä ole sokeria vaan rasvaa... Kebua. Voi kun saiskin :p

Eka soitto polille takana ja nyt jos arvot pysyy normaalina niin sitten vasta kahden viikon päästä seuraava soitto. Sanoi siitä 8.1 arvosta mikä oli nakkipottujen jälkee et tollaiset yksittäiset ei niin haittaa mut jos koko ajan alkaa olemaan niin sitten on jokin pielessä tai jotain. Sanoi et hakemista ja kokeilemistahan tämä on. Tummaa pastaakaan ei kuulemma mahottomiin eli pakko kait se ois pottuakin välil syyä.. Sit ku ne oli nakkipotut ja nakeissa on jotain vaaleaa jauhoa ja vielä jos uusia pottuja niin se nostaa kyllä. Muut arvot oli normaalit, käski jatkaa samaan malliin ja painotti vielä et nälissään ei saa olla. Kieltämättä joskus kun välillä on nälkä niin tuntuu vähän hurjalta kun vauvakin masussa niin ei sitä liikaakaan passais alkaa pihtailee ruuan kanssa..

Huomenna otan taas mittauspäivän ja yritän syödä mahdollisimman normaalisti ja terveellisesti, kuitenkin sillä tavalla etten näe nälkää. Ja lenkillä käyn taas huomenna, joka päivä yritän liikkua ees vähän, jos ei lenkille jouda niin sitten yritän touhuta kotona enemmän.

Löysin kaupasta semmosia jäätelöjuttuja (samanlaisia mitä sairaalassa aina on) mut siinä ei oo sokeria ja rasvaakin vain 3% mut en syö tänään ainakaan. Tänään on herkuton päivä, huomen voisin ottaa jonkin ruuan jälkkäriksi tuollaisen ja kattoo mitä se tekee. Kun noissa lapuissa mitkä mulle suunniteltiin niin pitäis syyä jälkiruuatkin ja mitä minä ossaan tehä, en mittään. Tai eihän se pakko oo syyä mut mullehan kyllä kelpaa.

Hih, ollaankohan me kaikki ihan hassuja? Linnea on semmonen tomera joka antaa meille "suoria sanoja" =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 16:24 Viivuska kirjoitti:
Eka soitto polille takana ja nyt jos arvot pysyy normaalina niin sitten vasta kahden viikon päästä seuraava soitto. Sanoi siitä 8.1 arvosta mikä oli nakkipottujen jälkee et tollaiset yksittäiset ei niin haittaa mut jos koko ajan alkaa olemaan niin sitten on jokin pielessä tai jotain. Sanoi et hakemista ja kokeilemistahan tämä on. Tummaa pastaakaan ei kuulemma mahottomiin eli pakko kait se ois pottuakin välil syyä.. Sit ku ne oli nakkipotut ja nakeissa on jotain vaaleaa jauhoa ja vielä jos uusia pottuja niin se nostaa kyllä. Muut arvot oli normaalit, käski jatkaa samaan malliin ja painotti vielä et nälissään ei saa olla. Kieltämättä joskus kun välillä on nälkä niin tuntuu vähän hurjalta kun vauvakin masussa niin ei sitä liikaakaan passais alkaa pihtailee ruuan kanssa..

Huomenna otan taas mittauspäivän ja yritän syödä mahdollisimman normaalisti ja terveellisesti, kuitenkin sillä tavalla etten näe nälkää. Ja lenkillä käyn taas huomenna, joka päivä yritän liikkua ees vähän, jos ei lenkille jouda niin sitten yritän touhuta kotona enemmän.

Löysin kaupasta semmosia jäätelöjuttuja (samanlaisia mitä sairaalassa aina on) mut siinä ei oo sokeria ja rasvaakin vain 3% mut en syö tänään ainakaan. Tänään on herkuton päivä, huomen voisin ottaa jonkin ruuan jälkkäriksi tuollaisen ja kattoo mitä se tekee. Kun noissa lapuissa mitkä mulle suunniteltiin niin pitäis syyä jälkiruuatkin ja mitä minä ossaan tehä, en mittään. Tai eihän se pakko oo syyä mut mullehan kyllä kelpaa.

Hih, ollaankohan me kaikki ihan hassuja? Linnea on semmonen tomera joka antaa meille "suoria sanoja" =)

anteeksi ne suorat sanat, tuli niin hemmetin kiire, että piti vaan äkkiä naputtaa jotain.

viivi, my friend, ihan totta, ei saa nälkää nähdä missään nimessä. nostaa tulehdusarvoja, laittaa kuonat liikkeelle (menee istukasta läpi), "sulattaa" vaan lihasta ja laittaa nesteitä liikkeelle (se onkin ainut pojo). eli lyhyet ateriavälit, paljon topakkaa syömistä -ruis se naiset tiellä pitää- et ei tule nälkä.

ja sitten se pasta-peruna osasto. tumma pasta ja riisi, hyvä hyvä! ja peruna on niihin rinnasteinen. eli näitä kolme lisuketta kutakin saa olla vain se neljännes siinä lautaselle. ihan hippu siis.

sama lihan, kanan, kalan ja papujen kanssa.

pääosa on kasvista, rehuu, heinää, vihreetä... muututaan siis joukolla kohta jyrsijöiksi etuhampaiden kehittyessä liikaa ylettömän porkkanan purennan johdosta. :o

näin. paasaaja-täti. törryytettiin tuossa tuplarattailla neuvolasta kotiin, kun kuuluin hirmuista kiljuntaa lehtiroskiksesta, semmoisesta julman kokoisesta peltihirviöstä. mie nostin kantta ja sielä oli 3-4 tirskuvaa varhaisteiniä muka koulukirjaa etsimässä. paatostin niillekin, että pois sieltä ja sassiin. siis en järjellä keksi, mitä niille olisi voinut sielä tapahtua, mutta aina silloin tällöin saa lukea, miten joitain hirmuisia haavereita sattuu lapsille. ja nää samat oli jo toisen kerran tekemässä jotain noin hölmön sorttista. joukossa tyhmyys tiivistyy... onneksi ei täällä klubilla. *keksii ihan itsekseen kaikkea tyhmää*

neuvolan mukaan meidän yksiveen pää on kutistunut. siis mitenhän se nyt sopeutuu muuten isopäiseen joukkoon... :snotty: eri mittaaja, se varmaan selittää. muuten herra isoherra huusi niin kovaa, että täti Neuvola laittoi meidät päivystävän kautta epäillessään korvatulehdusta. on tääkin.

menen syömään appro soija suklaavanukasta, suosittelen, ei ole kaloripaukku, mutta menee täydestä kuin väärä raha.

..arvakkaa minkä mie sain???? :o ...
sokerikoneen ja piikkikynän liuskoineen..

siis mie olin ihan kauhusta jäykkänä..kaikkine löllöineni :laugh: ..ko piti näyttää neuvolan tätille että osaan ihan ite ottaa sen tipan sormesta siihen sokerimittarin liuskaan...

ja sit siin unohin ett millon miul on seuraava tapaaminen ja sitä ennen pitää olla kasassa kolmen päivän tulokset...no se siitä.. mie oon ollu liian monesti rajatapaus ja tää 'heti mittaamaan ja ruokavaliolle' on uus systeemi isoille ja disabetes suvuist syntyneille...

mut nyt onmi sit tosi kyseessä että kaikille *namille* on totaali kielto...jospa vaik vahingos joskus laihtuiski :D :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 23:49 Darelbeida kirjoitti:
..arvakkaa minkä mie sain???? :o ...
sokerikoneen ja piikkikynän liuskoineen..

siis mie olin ihan kauhusta jäykkänä..kaikkine löllöineni :laugh: ..ko piti näyttää neuvolan tätille että osaan ihan ite ottaa sen tipan sormesta siihen sokerimittarin liuskaan...

ja sit siin unohin ett millon miul on seuraava tapaaminen ja sitä ennen pitää olla kasassa kolmen päivän tulokset...no se siitä.. mie oon ollu liian monesti rajatapaus ja tää 'heti mittaamaan ja ruokavaliolle' on uus systeemi isoille ja disabetes suvuist syntyneille...

mut nyt onmi sit tosi kyseessä että kaikille *namille* on totaali kielto...jospa vaik vahingos joskus laihtuiski :D :wave:

:hug:
Mulle tuli aika hurja tunne kun sain ton tuomion neuvolasta.
Herätti kyllä. Tarttis kai muistella sitä useamminkin :/
No nyt vaan tiukkana. Kyllä se siitä.
Mulla paino aamulla 93.3kg *syvä huokaus*

Mulla menee hermot.. Aamupaasto oli 3.9 (raja 5.3), aamupalaksi lautasellinen kaurapuuroa margariinisilmän kera + rsvaton lasi maitoa ja pari kuppia kahvia, arvo sen jälkeen 4.7 (raja 6.7) ja nyt lounaan jälkeinen mittaus oli 6.8 (rajan 6.7). En voi käsittää mikä nostaa noin.. Söin tummaa makaronia (10%jauheliha seassa ja sipulia), salaattia oli AINAKIN puolet lautasesta (normaalikokoinen lautanen) tomaattituorekurkkusalaattia taas kerran + yks porkkana pilkottuna ja 1 viipale leipää ilman leikkeleitä sun muita ja rasvaton lasi maitoa.. Kerran nosti 8.1 perunan jälkee ja silloinkin söin porkkanaa.. Eikait porkkana voi nostaa? Toki tänään en oo ehtiny välipaloja syömään kun heräsin aika myöhään nii voiskohan se vaikuttaa mitenkään :/ Alkaa ärsyttää.. Ja toisekseen tummaa pastaa (eli riisiä, makaronia tai spagettia oon syöny jo monena päivänä) niin voiskohan tuokin tehä jos sitä ei sais joka päivä syyä :D

hyvä asenne siulla Dara! :D :hug:

miulla loppu imetys NYT! ostin ja söin maitosuklaalevyn eli ei enää ole maitoallergiselle maidon antamista. no, päivistä tässä ole enää kysymys. menen huutamaa tätä samaa muille palstoille.

Voi ei Linnea... Onnittelut ihanasta suklaalevystä, mut harmi että se toi huonon olon... :(

Mä leivoin eilen 2 suklaakakkua ja 2 omenakakkua... Pientä haastetta! :D 1½ viikon päästä tyttöjen synttärijuhlat, aattelin vähän ennakoida, enkä jättää taas kaikkea viimetinkaan. :whistle: Mulle nuo kakut ei oo kovin iso ongelma, talossa on toinen sokerihiiri, jolta ne pitää kyllä laittaa piiloon! (Se on kyllä niin hullu että syö suklaakakkuakin suoraan pakastimesta sulattamatta, on kuulemma parasta just niin! Ja painoa huimat 64 kiloa... Tasan ei käy onnen lahjat! :headwall: )

juu tulin olmottamaan että tuossa neuvolan tätin antamassa lapussa johon kirjataan ylös sokerit, niin aamulla ylösnoustessa arvon tulis olla alle5.4...no miul oli sen 5.4..ja sit koht pitää ottaa se aamiaisen jälkeinen arvo...no... :whistle: ..kyk mie ainakin oikein söin..ihan paperin mukaan.. :saint: ..toinen asia sitten on mitä mittari näyttää.

meiän isi ei tasan tarkkaan ymmärrä miks äiti ei mussuta koko iltaa seurana..mie *sairas* kun syön päivällä, enkä paastoo, niin ei illalla kerkee ku just iltapalan syödä (=miehen"aamiainen") niin sit kuopus haluu nukkumaan ja miul on paha tapa nukahtaa samalla :ashamed: ...

no jospa mie tänään viel yrittäisin selittää nätisti ja kauniisti asian miks mie en syö niinku toinen haluaa :)

Dare, hyvä että paasto pysyi sentään rajojen sisällä! Mua kyllä edelleen ihmetyttää, miten nuo rajat voi vaihdella noin paljon Suomen rajojen sisällä?! :o Meillä nimittäin paaston raja oli 5.0, mulla oli yleensä jotain 50-5.5 ja jouduin sit loppujen lopuksi piikille... :/

Jos oisin siis synnyttänyt teilläpäin, olisin ollut lähes "terve"?! :laugh:

Se näköjään vaihtelee. Sokerirasitustesti tehdään ainakin neljällä eri tavalla, liekkö sitten sen pohjalta annetaan ne muutkin hommat. Mulla aamupaaston raja on 5.3 ja vielä ainakin tähän mennessä pysynyt aisoissa. Mulla on pahin tuo "lounas" mikä nostaa pikkasen. Jos se on sitä vuorokauden aikaa et mulla on huonoin sokerinsietokyky. Aamupala ei nosta eikä yleensä sitten nämä muutkaan mut tuo lounas :kieh: Pittää varmaan pienentää sitä annosmäärää ennestään hiiren annoksesta kirpun annokseen ja olla nälissään :D

Kyl se Dara siitä lähtee taas!!! :hug:

heippa kaverit, mie olen vähän asian vierestä täällä nyt tänään. mutta paluu maitotuotteiden pariin on vähän tapetilla. söin eilen sen suklaan lisäksi kevyt jäätelöpikarin, vai mikähän se nyt on. maistui lähinnä vedeltä, kun on tofua vedellyt kuluneen vuoden. sitten ostamaan niitä profeell-jogurtteja. ihan ok ovat. tommoinen oikee jogurtti on niin hapanta, ettei sitä voi syödä kuutta purkkia putkee, kuten - aah - yosaa.

vierotus ei liity mitenkään sokereihin, mutta älistäköön, että oli kyllä aivan hirveetä. esikoinen lopetti yösynnit huutamalla muutamana yönä viitisen minuuttia. ei tää tyyppi; huudettiin ja p*rkeleesti käyden läpi kaikki vaiheet epäusko-suru-viha-akselilla. hakkasi lopulta nyrkeillä ja potki jaloilla. ja astmaattinen yskintä alkoi ekassa vaiheessa. yö oli pitkä kuin nälkävuosi ja tänään on kompuroitu omiin jalkoihimme väsymyksestä (ok, toinen kompuroi muutenkin, kun vasta opettelee kävelemään). tuntuu, että olisi junan alle jäänyt, vaan eipä ainakaan tarvitse lähteä hikilenkille muutamaan rouvan aikaan, kun öisin tuota tahdonpesää kantelee. mutta kyllä se varmaan tästä, kavereiden kanssa on hemmotteluiltakin jo kalenteriin rukattu...

anteeksi omanapaisuus. menköön tällä kertaa väsymyksen piikkiin. :hug:

No jopas on touhua linnealla ja varmasti väsyttää.. :hug:

Täällä omasta navasta sen verta et mulla on vissii pissatulehdus tai jokin vastaava eka kertaa tän raskauden aikana (nyt vkoja 29+3).. Eilen alko tulee alamaha vähän pipiksi ja EHKÄ jo supisteli, en oo varma :D Ja tänää on kirvelly sieltä mistä pissitään ja tuntuu et pissittää koko ajan ja muutenkin tuntuu et ois ainakin tulollaa pissitulehdus. Kävin terveyskeskuksessa antamas pikanäytteen mut en saanu ees tuntia pidäteltyä nii ei oo luotettava.. Pitäis neljä tuntia ainaski pidättää et sais varmemman tuloksen, tosin se täti sanoi et jos ois tosi paha tulehdus nii ois varmaan tossakin näkyny. Jotenki ollu tänää vähän semmonen vaisu olo.. Ei oo ees jaksanu ressata ruoka-asioiden kans, muuta syöny ku ruisleipää vähärasvaisen makkaran ja juuston kera + aamulla puuro.. Ei oo jaksanu alkaa väsää mitään salaatteja ja hienoja aterioita ettei kovin sattus tohon mahaan.. (tai sitte vaa selittelyä..) Muutaman karkinkin syöny :D :ashamed:

Niin ja lisään vielä et sain kotii näyteputkilot johon voin yön jälkeen ottaa aamupissat ja kiikuttaa ne terveyskeskukseen, ja pari panadolia oon ottanu tänää kun ollu vähän kipee maha, ja kevytkarpalomehua kävin ostamas kun sen pitäis puhdistaa pöpöjä pois.. Ja vettä juon enemmän kuin ennen jos vaa mahollista.

Mullakin menee kyllä ihan asian vierestä, mutta mutta.. Tulihan tuossa ruuastakin :D

.. :headwall: ..eiliset mittaukset meni päin *jotakin-mitä-en-äänen-sano* :headwall:
ihan vaaan sen takia ko illast taas nukahin vaik ois pitäny ottaa niitä sokruja..no mie sit selitin keskellä yötä hitaasti, tasasella ja rauhallisella äänensävyllä, miehelle, että mikä hommannimi oikeen on.

tänään on uus päivä ja kaappi täynnä kasviksia...täysjyvä ruista ja rasvatonta maitoo/piimää...ja kun olen skarppi niin saan rytmitetyks syömisen niin että kun mies illalla syö niin voin syödä samaan aikaan ..iltapalan!! sitten ei tuu kummallekkaan *pahamieli*

pitää viel hehkuttaa asian vierestä..mein esikol oli eilen korismatsi..harjotuspeli vuotta vanhempii vastaan.. B) .. nuoremmat voitti 59-36...ja mein poikaki teki ainaki 2pistettä..eli yhen korin :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 06:42 Darelbeida kirjoitti:
.. :headwall: ..eiliset mittaukset meni päin *jotakin-mitä-en-äänen-sano* :headwall:
ihan vaaan sen takia ko illast taas nukahin vaik ois pitäny ottaa niitä sokruja..no mie sit selitin keskellä yötä hitaasti, tasasella ja rauhallisella äänensävyllä, miehelle, että mikä hommannimi oikeen on.

tänään on uus päivä ja kaappi täynnä kasviksia...täysjyvä ruista ja rasvatonta maitoo/piimää...ja kun olen skarppi niin saan rytmitetyks syömisen niin että kun mies illalla syö niin voin syödä samaan aikaan ..iltapalan!! sitten ei tuu kummallekkaan *pahamieli*

pitää viel hehkuttaa asian vierestä..mein esikol oli eilen korismatsi..harjotuspeli vuotta vanhempii vastaan.. B) .. nuoremmat voitti 59-36...ja mein poikaki teki ainaki 2pistettä..eli yhen korin :heart:

Mahtava toi korisjuttu!
Syömisestä: Se rytmitys on hyvä. Helpotaa muutaman päivän jälkeen ja se tolkuton mässäilyn himo jää pois.
-Hei -kuka???- puhuu- mietitääs -taas -vähän! *hehheh*
Joo otan vaarin omasta neuvostani =)
Mutta siis hieno homma, ja kyllä se siitä lutviutuu. :hug:

Voi linnea :hug: Mä voin tullaa kattomaan pariks yöks. =) VOIMIA!
Meillä nukkui Eikka jo toisen yön kokonaan tällä viikolla. Nyt niitä on kohta jo 10 niitä nukuttuja öitä. Tämä jos jatkuu niin meillä voi vaikka univelat hävitä :O
Viivuskalle: Parane pian.
Seltsulle moi. Käyn vielä tarkemmin lukemassa sun jutut kun luen aina täältä alhaalta ylös päin.
Siitä varmaan johtuu nää mun sekavat vastaukset :/
Oliko se dare joka... no mä meen nyt lukemaan...

HYVÄ KIPSUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flower: mahtavaa!!!!

viivi, kohtukin voi painaa jo rakkoa. vissii rd;kin voi pissiittää. mie olen niin krooninen vessajänis, että tiedän miestä puhut. varsinkin raskaana ollessa, mutta joskus nykyäänkin pitää mennä kylilläkin mennä vessa a;sta vessa b;hen ja sassiin. olisiko sitten lisäksi harjoitussupistuksia? anteeksi, mie olen kovasti kova arvailemaan.

hyvä Dara, niin sitä pittää! kunniallisempi meninkin sielä, kuin täällä. tämä väsymys/miehen pullaviikko vähän sorrututtaa, mutta ei varmaan hätiä.

kiitos kaikille tsemeistä, viime yö menikin jo paremmin. tyyppi kidnappasi miut alkuillaksi ja heräsi yöllä neljästi itkemään. nukahti kuitenkin ilman, että piti alkaa kanniskella. luksus, here I come!

ja mainittakoon, että maitopussukat on suhteellisen ärsyttävän pallomaiset, siis sama meininki mikä on imetyksen alussakin. Buranaa vetelen ja lypsä jou, ammuu vaan. oikeen kaiholla odotan, että saa vanhat kunnon riippupussukat takaisin, että ne voi keriä aina vyötäröltä kompaktiksi paketiksi lähtiessään immeisten ilmoille. niin huono juttu, että se piti teille kertoa. mutta eilen sattui semmoinenkin emähönous sen valvomisen takia, että en edes tälleen ruudun takaa ilkiä sanoa. kukaan ei vahingoittunut tai mitään semmoista, "vähän" vaan hönöilin ällösti. en kerro. voitte te onneksi ilman sitä tietoa elääkin. :D

mutta extraonnittelut sinne Kipsulle vielä! :D

Ei ollu yli neljän tunninkaan pissinäytteessä mitään. Vielä yks lähti viljelyyn mistä tulee vastaukset huomen tai maanantaina. Inhottavaa kun sattuu välil sillee menkkamaisesti, ei paljon (ainakaa vielä) mut vähän.. Ja sitte vielä pitäis jaksaa tehä jotain "ihania" hienoja aterioita. Äippä oli tänää siivoomassa meille, paisto mulle kalapuikkoja nii sokerit tykkäs joo :/ Mut nehän onki vissii upporasvassa tehty ettei mitenkää rasvattomia.. Tuntuu ettei mitää uskalla tehä kun miettii vaa miks tää massu on tämmönen. Noh, aamul pitää ollaa neuvolaan yhteyksis josko lääkärille pääsis näytille. Nyt ku ollu päivän tuolla sohvan pohjalla nii haluttas vaan suklaata.. Tai jäätelöä. Ruokahalukin tuntuu olevan vähän hukassa :\|

Nonii, taas kävin vaa omia juttuja sepostamassa mut jos teillä viisaammilla ois neuvoja kokemattomalle :) Esim. helppoa ja ei nii epäterveellistä ruokaa. Ja yhen pätkiksen syön ainakin tänään vaik kuka sanois mitä :whistle:

Noi menkkamaiset kivut on ihan "normaaleja" Tottakai ne pelotaa, sehän on selvä ja jos ne yltyy niin pitkälleen lepäämään siihen asti että menevät ohi. Jos ne on sellasia että tulee päivittäin niin tukivyö on ihan ehdoton. Mullakin luuraa tuolla kaapinpohjalla yks mikä joutais. Mutta siinä on aika hurja ympärysmitta eli 100cm.
Tietysti kannattaa tutkia nuo kivut muta yritän tässä rauhotella ... :hug:
Kuten Linnea sanoikin toi pissaaminen kuuluu rd:hen ( vai onko se een?) Ja joskus se on muutenkin niin että jos edellisestä raskaudesta ei ole täysin palautunut ennen seuraavaa niin kaiki nämä raskaus oireet voi tulle nopeammin ja vahvempina kun aikasemmilla kerroilla.
Toivottavasti oli jotain apua.
Mun pitäs kävellä keskustaan tänään. Eilen olin n. 5km lenkillä ja kyllä valus hiki kun pääsin kotiin. Mä en ole varmaan koskaan hikoillut edes saunassa niin paljon. Noh kuullaan, ja kiitos Linnea :D

Kiitos Kipsulle rauhoitteluista :) Ja sinähän oot reippaasti ollut kun tommosia lenkkejä vetelet. :)

Eli kun ekaa ootan niin stressaannun heti kaikesta ja nyt on maanantaiksi lääkärineuvola jossa katotaa paikat onko nuo mahdolliset supistukset (en oo vielkää ihan varma onko ne niitä mut luulen, että on) tehny viel mitää tuhojaan. Vloppu pitää ottaa nyt varalta rauhallisemmin, ei lenkkejä eikä mitää muutakaan rasittavaa muttei silti täyslepoakaan tartte noudattaa. Noh, jos sitä vaikka jotain lukemista keksis ja teeveen tölläämistä.. Ja ehkä vauvalle petivaatteita vois silitellä, tuskin kovin rasittavaa on kun voin istualtaan silittää kun ton laudan voi säätää silleen jännästi. Ja en varmaa jaksa alkaa nyt ressailee minkään hienojen gourmetaterioiden kanssa niin syön vlopun jotain helppoa ja terveellistä. Ja ehkä vähän vähemmänkin terveellistä mutten paljon, ja pakotan itseni olemaan stressaamatta nyt millään!! En ees ruoka-asioilla stressaa kovin paljon ainakaan.

Hyvät vlopun alut teille kaikille ja katsastellaan taas!!!

Yhteistyössä