L
linnea 75
Vieras
\
moikka kaikille, täällä on joku hirmunen jouluhässäkkä jo menossa :xmas: chammiongijoon, miulla on kontrolli muistaakseni 12. 10... siis jossain niillä main. et ole tod. luuseri, jos siulla on pysyvä työ! sanoo pätkätyöläinen. ja nostan hattua tuonne pilviin saakka kaikille, jotka saavat painoa kuritettua noin herkullisen duunin äärellä *hakee leipää*
miehellä on pullaviikko töissä, eli arvatkaa kuka leipoo jotain sössöö viideksi päiväksi 20 hengelle. siinäpä syövät, ite passaan pullaringin kunhan menen takas duunii *uhoaa ruisleipä kourassa, köh*
viiville kantaa tuohon totalitääriseen kieltäytymiseen. siis kyllä se yksi päivä viikossa on parempi kuin vedellä herkkuja joka päivä.
täällä SOKERI (ja rasva)klubilla tosiaan on ihan jatkuvan pohdinnan alla aina tuo, minkä verran saa herkutella. mie olen jyrkän linjan Linnea, eli jos ihmisellä on tarve syödä makeaa/rasvasta (eli miulla), niin kyseessä on sokeririippuvuus. itse passasin jonkin ajan lähes kokonaan, ja silleen sai sen kierteen katki. jos osaa kulkea kohtuuden tietä, niin silloin ei ole asiat vielä niin hassusti.
mutta jos on rd ja ylipainoa, niin varmasti kannattaa miettia hyötyjä ja riskejä tosiaan. eli mikä on herkuttelun tarkoitus ja siitä saatava "hyöty". kuitenkin siinä tekee vaan itselleen ja vauvalleen haittaa eli oikeastaan rankaisee itseään. tää asia oli miulla jotenkin korektimmin mielessä, mutta vauva päätti turauttaa kakat kesken päiväunien, ja hirmuinen itku..
palataan asiaan
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 13:37 Viivuska kirjoitti:Heips kaikille!!
En tiiä onko hyvä idea mut nyt tiedän miten pääsen EHKÄ tasapainoon tuon herkutteluhimon kanssa, aion tätä kysyä myös huomisella soittoajalla diabeteshoitajan kanssa. Ensinnäkin ajattelin/ajattelen näin: Olen raskaana (hih), nyt raskausaikana en juo alkoholia ollenkaan, enkä polta tupakkaa, ja luonnollisesti raskaana ollessa tulee näitä kuuluisia himoja ja halutuksia ja mielitekoja. Toisekseen, mulla on paino noussut vasta 4 kiloa ja näyttäis olevan laskusuunnassa tällä hetkellä ainakin.
Eli, ajattelin näin, että viikonloppuisin annan itselleni luvan herkutella vähän KOHTUUDELLA ja vähän kerrallansa eli niin kuin ruuankin kanssa et pieniä määriä, toki viikonloppuisin en unohda myöskään kasviksia ja muuta terveellistä. Ja viikolla jos yllättää joku älytön mielihalu niin korvaan sen pullalla ja viikolla olen sitten muutenkin todella älyttömän terveysintoilija ja dieetin orjatar. Olikos se Kipinätär joka sanoi et totaalikieltäytyminen aiheuttaa ahmimista ja mulla tuntuu myös et ei oo sekään hyvä, siis totaalikieltäytyminen.
Esim. eilen söin neljä palaa suklaata ja silläpä menikin sitten suklaahimot.
En tiedä, mitä mieltä olette, mutta ajattelin kokeilla ja sanon sille hoitajalle suoraan huomenna oisko näin hyvä kun muuten kuitenkin arvot olleet normaaleja lukuunottamatta sitä yhtä lounasta jossa meni jokin pieleen.
Ja jos teillä on mitään vinkkejä/neuvoja niin edelleen ne ovat erittäin tervetulleita. =)
moikka kaikille, täällä on joku hirmunen jouluhässäkkä jo menossa :xmas: chammiongijoon, miulla on kontrolli muistaakseni 12. 10... siis jossain niillä main. et ole tod. luuseri, jos siulla on pysyvä työ! sanoo pätkätyöläinen. ja nostan hattua tuonne pilviin saakka kaikille, jotka saavat painoa kuritettua noin herkullisen duunin äärellä *hakee leipää*
miehellä on pullaviikko töissä, eli arvatkaa kuka leipoo jotain sössöö viideksi päiväksi 20 hengelle. siinäpä syövät, ite passaan pullaringin kunhan menen takas duunii *uhoaa ruisleipä kourassa, köh*
viiville kantaa tuohon totalitääriseen kieltäytymiseen. siis kyllä se yksi päivä viikossa on parempi kuin vedellä herkkuja joka päivä.
täällä SOKERI (ja rasva)klubilla tosiaan on ihan jatkuvan pohdinnan alla aina tuo, minkä verran saa herkutella. mie olen jyrkän linjan Linnea, eli jos ihmisellä on tarve syödä makeaa/rasvasta (eli miulla), niin kyseessä on sokeririippuvuus. itse passasin jonkin ajan lähes kokonaan, ja silleen sai sen kierteen katki. jos osaa kulkea kohtuuden tietä, niin silloin ei ole asiat vielä niin hassusti.
mutta jos on rd ja ylipainoa, niin varmasti kannattaa miettia hyötyjä ja riskejä tosiaan. eli mikä on herkuttelun tarkoitus ja siitä saatava "hyöty". kuitenkin siinä tekee vaan itselleen ja vauvalleen haittaa eli oikeastaan rankaisee itseään. tää asia oli miulla jotenkin korektimmin mielessä, mutta vauva päätti turauttaa kakat kesken päiväunien, ja hirmuinen itku..
palataan asiaan