Sokerirasitus ja alhaiset arvot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glukoosi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Glukoosi

Vieras
Onkohan joku muu saanut raskaudenaikaisessa sokerirasituksessa todella alhaisia arvoja? Omat arvoni oli paasto 4.4 (raja-arvo 5,3), 1 h 4,5 (raja-arvo 10) ja 2 h 4,0 (raja-arvo 8,6). Ensin olin oikein tyytyväinen noihin, mutta neuvolan "täti" kommentoi jossain sivulauseessa kun puhelimitse näitä tiedustelin, jotenkin niin että ovat jo niin alhaiset että pitäisikö huolestua/selvittää tms. En oikein enää tarkkaan muista mitä sanoi.

Jäi tuo sivulause kaihertamaan, joten ajattelin kysyä, jos jollakulla olisi kokemusta /tietoa asiasta. Pitää tietysti jutella asiasta seuraavassa neuvolassa.

Jouduin rasitukseen korkean BMI:n vuoksi, mitään muita oireita ei ole ollut. Ekassa raskaudessa olin myös vastaavassa, mutta silloin nuo 1. ja 2. tunnin arvot olivat lähempänä raja-arvoja.

Valitettavasti en ole asiantuntija raskaudenaikaisessa diabeteksessa, mutta 4.4 on normaalisti erittäin hyvä arvo verensokeriksi. Tarkoittaa ettet ainakaan kärsi diabeteksesta. Normaalisti hyvä verensokeri on siellä jossain 4-7 paikkeilla, ja jos et "pääse" lähelle sitä raja-arvoa niin tarkoittaa vain että insuliinintuotantosi on kunnossa ja haimasi pystyy erittämään insuliinia normaalisti. Jos et kärsi jostain matalan verensokerin aiheuttamista vaivoista, kuten huimaamisesta tms., niin en kauheasti huolestuisi tuosta arvosta. Ehkä neuvolan täti on vain halunnut varmistaa asian, mutta tosiaan ei kuulosta ainakaan normaaleihin verensokeriarvoihin verrattuna kovin huolestuttavalta.

Hoitsu

Mulla oli paastoarvo 3.2 ja tulikin kyllä tosi heikko ja huono olo rasituksessa..Muutkin arvot oli alhaiset eikä niihin kukaan puuttunu, muuta kuin että kunnossa on kaikki :)

Ei nuo sun arvot kyllä mustakaan mitään tosi alhaisia ole?

Yhteistyössä