Esikoisen vauva-aikaan kaikissa hedelmä- ja marjasoseissa oli lisättyä sokeria, keskimmäiselle löytyi jo jotain sokeroimattomia. Nyt niitä on hyllyt väärällään. Mutta vauva (8kk) ei niitä vain syö! Hirveät puistatukset saa ja maistaa ehkä pari lusikkaa, välipalaksi on turha kuvitella tarjoavansa. Äsken laitoin riisipuuroannoksen sekaan noin neljännespurkin aprikoosi-päärynäsosetta, ja ensimmäinen lusikallinen aiheutti puistatukset, eikä syönyt puurostaan kuin puolet, kun yleensä syö kaiken hyvällä ruokahalulla.
Pitääkö tässä alkaa itse lisätä hedelmäsokeria noihin soseisiin vai kuinka ne saisi vauvalle maistumaan? Periaatteessa olen sitä mieltä että hyvä että turhaa sokeria vältellään, mutta ei tämä näinkään toimi. Puuron kanssakin olisi hyvä tarjota jotain c-vitamiinipitoista, jotta puuron rauta imeytyisi paremmin. Ei vain onnistu.
Pitääkö tässä alkaa itse lisätä hedelmäsokeria noihin soseisiin vai kuinka ne saisi vauvalle maistumaan? Periaatteessa olen sitä mieltä että hyvä että turhaa sokeria vältellään, mutta ei tämä näinkään toimi. Puuron kanssakin olisi hyvä tarjota jotain c-vitamiinipitoista, jotta puuron rauta imeytyisi paremmin. Ei vain onnistu.