SOLMUTILANNE!!! :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itku

Vieras
Miksi tämän elämän pitää heitellä näin... Tai sydämen tuntea fiiliksiä, joita ei periaatteessa saisi ja jotka sekoittavat kuvioita...

Olen ollut minun miehen kanssa yhdessä vajaa 4 vuotta. Alussa lähes palvoin miestä, mutta mies valehteli, petti, pahoinpiteli, käyttäytyi kaikin puolin sopimattomasti ja oli minua kohtaan todella törkeä. Olin niin sinisilmäinen, että jatkoin suhdetta, en tiennyt paremmastakaan ja mies oli ensimmäinen vakava suhteeni. No, en vieläkään luota täysin mieheeni, salailua ja lisää ja lisää valehtelua mahtuu näihin vuosiin. Tiedän, ettei hän enää pettäisi minua, mutta en jaksa tätä suhdetta. Mies on liian mustasukkainen (toisinaan aiheestakin...) ja kyttää tekemisiäni jne. Ahdistavaa.

En vaan osaa lähteä. Pelkään elämää ilman tuttua ja "turvallista", ja tiedän, että ehkä koskaan en löydä miestä, joka rakastaa minua yhtä paljon kuin tuo mies. Kai minäkin välitän hänestä ja rakastan häntä... Olen vain paljon yhteydessä erään miehen kanssa, jonka vuoksi jo jätinkin mieheni hetkeksi... Mutta palasimme yhteen, kun mies ei jättänyt mua rauhaan ja koin sen helpoimmaksi niin. (Ei hommannut omaa asuntoa, soitteli, seurasi autolla, ruikutti, itki jne.) Vahvaa läheisriippuvuuttakin...

Nyt olen tavannut tuota miestä salaa. Mitään ei ole tapahtunut, eli ikään kuin kavereina olemme nähneet. Toki poden huonoa omaatuntoa, koska olen kuitenkin ihastunut syvästi tähän toiseen mieheen. En saa häntä mielestäni, mutta silti roikun omassa suhteessani, joka on paikoitellen hyvä ja ihana. Silti... En tiedä rakastanko omaani enää tarpeeksi, haluanko sittenkin jotain muuta.
Meillä ei lapsia vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
luojan kiitos teillä ei ole lapsia!!!!!

Aivan, tähän tilanteeseen ei yksinkertaisesti ole voinut edes harkita lapsia.
Mutta tilanne rauhoittunut, minun ei tarvitse pelätä enää että mies olisi väkivaltainen tai että hän pettäisi, mutta olen yksinkertaisesti onneton ja tuon toisen miehen perään.

Ja olen yrittänyt kysyä itseltäni onko kyse rakkaudesta vai riippuvuudesta, mutta en saa itsestäni sen vertaa selkoa. Enemmän riippuvuudesta, ja se onkin vaikeaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Suoraan sanottuna,mä en ymmärrä onko tuossa nyt paljon edes mietittävää..Jo se,että on ollu pahoinpitelyä yms ni riittäis kyllä mulle syyks valita se uus ihastus..

Mut entä kun siitä pahoinpitelystä on aikaa jo 3 vuotta, pahin tuska on jo unohtunut... Voiko sitä menneisyyttä käyttää syyksi lähteä suhteesta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suoraan sanottuna,mä en ymmärrä onko tuossa nyt paljon edes mietittävää..Jo se,että on ollu pahoinpitelyä yms ni riittäis kyllä mulle syyks valita se uus ihastus..

Mut entä kun siitä pahoinpitelystä on aikaa jo 3 vuotta, pahin tuska on jo unohtunut... Voiko sitä menneisyyttä käyttää syyksi lähteä suhteesta?

Mä en olis odottanu kolmee vuotta,et pahin tuska menee ohi..Ja ainaki ton kirjotuksen perusteella se mies on vieläkin hivenen hankalanoloinen ni en mä siinä ehkä jaksais olla.Kokoisin itteni ja lähtisin hakemaan jotain parempaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä en olis odottanu kolmee vuotta,et pahin tuska menee ohi..Ja ainaki ton kirjotuksen perusteella se mies on vieläkin hivenen hankalanoloinen ni en mä siinä ehkä jaksais olla.Kokoisin itteni ja lähtisin hakemaan jotain parempaa..

näin mieki tekisin... se, että on loukannu jo niin monta kertaa, on jo syy lähteä.

Ja joo joo ei enään petä kiva kiva kun on noin sinisilmästä neitoa vielä olemassa tai sit olet todella nuori hölmö.Anna palaa lähde menemään ota vaik se toinen jos et yksin pysty olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jumalau...:
Ja joo joo ei enään petä kiva kiva kun on noin sinisilmästä neitoa vielä olemassa tai sit olet todella nuori hölmö.Anna palaa lähde menemään ota vaik se toinen jos et yksin pysty olemaan.

Voihan se toinenkin paljastua myöhemmin yhtä huonoksi valinnaksi. Ehkä mies onkin aidosti muuttunut vai eikö sun mielestä ihminen kykene siihen?

ei kuulosta kovin terveeltä tuo nykyinen miehesi...itse lähtisin lätkimään ja hommaisin lähestymiskiellon(vaikkei siitä välttämättä mitään hyötyä olekaan) mikäli eksä ei uskoisi homman olevan lopullisesti ohi.

Ei en usko tälläisissä asioissa muuttumiseen kyllä se niin menee kerran petää, pettää aina tai kerran lyö, lyö aina!!jou on tyhmästi sanottu ja ois kiva uskoa ihmisten muutumisiin mutta tuntuu ettei ap:n ukko kovin kehittynyt ole tuolta henkiseltä puolelta.

Kuten sanoin, suhteemme alussa olin todella sinisilmäinen enkä tiennyt paremmasta.
Sen kuitenkin, kovan työn tuloksena, tiedän että mies ei enää petä minua. Muusta valehtelusta en mene vannomaan, mutta sen tiedän, että pettämistä minun ei tarvitse pelätä. Mutta sekin, että mulle on ihan sama pettääkö mies minua vai ei... Jotenkin en ole kiinnostunut, en jaksa välittää, ehkä toivonkin sitä että saan jonkun syyn lähteä.

Ja totta, minustakin harvoin tuntuu, että mieheni olisi aikuinen. Käyttäytyy todella usein niin lapsellisesti.

Yhteistyössä