6
666000
Vieras
Mummoni kuoli ja soitin kanttorille että voisin pari laulua muistotilaisuudessa laulaa. Rupesin kuitenkin jänistämään vaikka mummolleni laulut laulankin eikä siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä sillälailla. Se vaan kun ihmiset juovat kahvia, juttelevat säästä (oman kokemukseni perusteella harvoin itse vainajasta puhutaan muistotilaisuuden merkityksen mukaisesti vaan kyllä se vähän sukulausten kanssa kuulumisten vaihtamiseksi menee). Jotenkin vaikka siellä nyt vähän itkeskelläänkin mutta kirkossa se tunnelma on mielestäni sellainen että siellä voisi laulaa. Mutta koska siellä lauletaan varmasti hartaita virsiä niin eivät nuo laulut sovi sinne vaikka toki hartaita ovat nekin mutteivät samallalailla ettei nyt ihan virsien kanssa mene mielestäni. Kerran lauloin hautajaisissa kirkossa ns maallisen laulun, mutta siellä ei sitten laulettu ollenkaan virsiä niin se oli eri asia.
Tyhmä kysymys siis, onko se edes itsestäänselvyys että muistotilaisuuteen sopii laulu, siis pianosäestyksellä ihan? Jotenkin aloin kuvittelemaan tilanteen niin että kaikki hiljaa kuuntelevat jäykkinä ja sitten jatkavat hiljaa kahvin juomistaan että "niin mihis me nyt jäätiinkään" ja minä menen takaisin istumaan vähän kuin olisin keskeyttänyt jotain. Siis outoa, mutta koska tietääkseni tilaisuudessa ei ole muuta esim runoja tms niin olen ainoa ohjelma ja miten laulun saa sopimaan vapaan kahvittelun väliin ilman että se on sellainen töks lauletaampa vaikka nyt "hei hiljaisuutta vähän, mä laulan ny". Jos ymmärrätte?
Tyhmä kysymys siis, onko se edes itsestäänselvyys että muistotilaisuuteen sopii laulu, siis pianosäestyksellä ihan? Jotenkin aloin kuvittelemaan tilanteen niin että kaikki hiljaa kuuntelevat jäykkinä ja sitten jatkavat hiljaa kahvin juomistaan että "niin mihis me nyt jäätiinkään" ja minä menen takaisin istumaan vähän kuin olisin keskeyttänyt jotain. Siis outoa, mutta koska tietääkseni tilaisuudessa ei ole muuta esim runoja tms niin olen ainoa ohjelma ja miten laulun saa sopimaan vapaan kahvittelun väliin ilman että se on sellainen töks lauletaampa vaikka nyt "hei hiljaisuutta vähän, mä laulan ny". Jos ymmärrätte?