Sormiruoka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä ostin maissinaksuja kun neuvolasta suosittelivat. No, niitä nyt syödään ja sotketaan ihan kamalasti kädet, naama ja koko ympäristö. Jäin vain ihmettelemään, että miksihän nykyvauvojen pitää sormilla syödä? Aika epähygieenistä mielestäni. :o

Meillä kaikki kolme lasta on saanut vehnäkorpun käteensä jo oikeastaan siinä vaiheessa kun on kädessä pysynyt.. :whistle:

Ei siis tarvitse hampaita ja oikeastaan korpun kanssa on hyväkin toisaalta ettei niitä olisi, nyt poika nakertaa aika palasia ja vetelee oikeastaan jo koko korpun kerrallaan. (Kaksi tirsaa on alhaalla) ennen vain maiskutteli sitä suussansa ja sai siitä hyvin pieniä "palasia" imeskeltäväksensä..

Alkuperäinen kirjoittaja lumikko:
Minkä kokoisina oletta antaneet noita omenan paloja? Mutta eikö ne ole aika kovia? Meidän tytölläkään ei siis ole hampaita joten mietin, että saako niistä jotain irti.

Minä annoin ihan lohkona, n.1,5cm leveänä. Mutta kuten sanoinkin niin meidän tyttö ei siitä välittänyt. Ja eihän siitä taidakkaan mitään paloja irti saada, suuhun vain liukeaa hyvää makua ja omena pehmenee kuolan ansiosta =)

Meillä oli nuo maissinaksut kova sana silloin, kun ei ollut yhtään hampaita. Ne liukenee suussa, joten ovat siksi helppoja. Meidän mukula on hiukan allergisempi tapaus, joten ei nuo omput ja vehnäkorput tosiaan sovi. Sen sijaan olen Allermiinasta ostanut puffattuja riisejä-, hirssejä ja quinoa muroja. Käy ne toki sormiruokana ei allergisille myös, ovat pieniä ja mukavia poimia sormineen kulhosta. Noita riisiruffeja olen nähnyt myynnissä joskus ihan marketeissa.

Yhteistyössä