Sosiaalinen paine näyttää hyvältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moona

Vieras
Koetko sosiaalista painetta näyttää hyvältä? Häpeätkö vartaloasi? Oletko lukenut esim. tältä palstalta että painosi olisi liikaa, vaikka olet normaalipainoinen?

No mulle auotaan aika jatkuvasti päätä mun pienestä rintamuksesta ja myös olen kuullut siitä, että minulla on iso vatsa.

Se tuntuu joskus vaikealta, mutta ei sen saa antaa vaikuttaa silti omaan tyytyväisyyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Laihuudesta auotaan päätä.
Eilen oli outolintu-olo, kun olin kauppakeskuksessa toppahousuissa. Kellään muulla ei ollut toppahousuja :D

Mulla on nyt ollut monta päivää raidalliset villahousut. Tosin en koe niistä painetta. :D

Mä istun tässä koneella miesten pitkissä kalsareissa, luukku edessä ja kaikkea. Päällä kauhtunut villaneule. Jos ovikello soisi, voisin mennä avaamaan ihan näin pukeutuneena. Vihaan kaikkea ulkonäköön liittyvää.

totta kai ulkonäköpaineita on, sille ei voi mitään. Jokaisessa yhteiskunnassa on ahtaat normit sille, miltä on näytettävä, se vain vaihtelee hieman kulttuurin mukaan, mikä on se normi.
Myös se että ei muka piittaa ulkonäöstään tippaakaan, on ulkonäköpaineista johtuva asia. Silloinkin on tehtävä valinta sen mukaan mikä on se normi jolta olisi näytettävä jotta voi poiketa siitä ja näyttää muille kuinka muka ei piittaa

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mä istun tässä koneella miesten pitkissä kalsareissa, luukku edessä ja kaikkea. Päällä kauhtunut villaneule. Jos ovikello soisi, voisin mennä avaamaan ihan näin pukeutuneena. Vihaan kaikkea ulkonäköön liittyvää.

Mä rakastan miesten luukkukalsareita! Ne on paras asu ikinä! :heart: Kunhan pääsen lopuistakin ulkonäköpaineista, painelen sellaiset päällä vielä ulos.

Yhteistyössä