Sossu ei anna rahaa vaunuihin!!! La ensi viikolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennnnni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sossun ei kuulu elättää teitä ikuisesti, eikö sun miehes ole töissä? 5 lastako teillä on tuon nyt mahassa olevan synnyttyä? miksi tehdä lapsia lisää jos ei ole varaa edes vaunuihin, hohhoijaa. taidatte puskea niitä muksuja maailmaan ilmaisen rahan toivossa.

• Tykkää
Reactions: erinys
valitettavasti näitä ihmisiä on, jotka oikeasti odottavat avun tulevan ulkopuolelta... omat kyvyt ja keinot vaan ovat niin resuiset.
ja se on usein sukupolvien ketju, jossa tämä avuttomuus menee eteenpäin.
säälin ja myös ärsyttää.

Tiedän oikein hyvin ja sillä voinkin sanoa että ei kannata sääliä, koska itse olen kuulun sossun asiakkaaksi kuin myös vanhempani. Sääli ei auta mitään.

Kai sitä olisi voinut miettiä jo ennen vauvan yritystä että onko rahaa noihin perushankintoihin. Jos ei odotusaikana saa käytettyjen vaunujen hintaa säästettyä niin ei se hyvää lupaa tulevaisuudelle.

Jos on rahat tiukalla niin noihin hankintoihin kannattaa varautua hyvissä ajoin eikä vaan luottaa että joku muu hankkii ne viimehetkellä. Kai sullekin on jo vähän aikasemmin tullut mieleen että tarvit ne vaunut?

Huutonetissä näkyi olevan halvimmillaan 50e, mutta yksi mitä voi koettaa niin käy kysymässä diakonialta, sieltä saatetaan auttaa. Tai sitten netin lahjoitetaan pals-toilta jos sattuis löytymään. Ja sääliksi käy noita, ja noiden mahdollisia lapsia, joil-ta noin ilkeitä vastauksia sait =(

[QUOTE="vieras";25555977]No ei kyllä todellakaan aina ole noin. Voi sitä kuule elämässä joutua kohtaamaan mitä vaan odottamatonta, kuten vaikka sairautta, tai kuolemaa ja sitä kautta joutua sossun asiakkaaksi. Ei kannata puhua asioista, joista ei mitään tiedä.[/QUOTE]

Otit esille nytten ääritapaukset, joissa ei tässä ollut kyse. Ja useimmiten huomaa sana useimmiten, näissä ääritapauksissakin on myös se toinen tie !

Olisiko kannattanut säästää tai edes miettiä mitä tekee?
Vaunut eivät ole se pakollinen juttu ja ymmärrän sossua täysin. Ei kaikkea ole pakko saada sitä kautta ja olisi teillä ollut aikaa säästää vaunuhin se 9kk. Pyytäkää järjestäkää vaunurahasto ja pyytäkää ristiäislahjat sinne niin saatte vaunut?
Onhan niitä muitakin tahoja Suomessa joilta vähävaraiset lapsiperheet voivat apua pyytää. Jos et näistä tahoista ole tietoinen niin ei hätäsi tässä asiassa kovinkaan suuri ole.

[QUOTE="vieras";25555977]No ei kyllä todellakaan aina ole noin. Voi sitä kuule elämässä joutua kohtaamaan mitä vaan odottamatonta, kuten vaikka sairautta, tai kuolemaa ja sitä kautta joutua sossun asiakkaaksi. Ei kannata puhua asioista, joista ei mitään tiedä.[/QUOTE]

...niin ja ollakin sitten seuraavat 10 vuotta sossun asiakkaana?
Ymmärrän kyllä, että kenelle vaan voi joskus käydä niin, että tarvitsee apua sossusta, mutta en sitä, että sieltä nyhdetään kaikki vuosikausia!

No tää on niin selvä provo! Tottakai ap:llä olis varaa vaunuihin! Lapsilisätkin tuli viime viikolla! Hahaa, nyt ap kaverineen höröttää tälle jossain kahvipöydässä samaan aikaan, kun kakaralauma on tarhassa "virikehoidossa".

En ole ehtinyt töihin koska olen hoitanut lapsia kotona. Aion mennä töihin kun tämä vauva on 3 vuotias. Mies on aina välillä töissä mut ulosotto vie suurimman osan palkasta. Ottaisin pikavipin mut en saa:(

[QUOTE="vieras";25555996]...niin ja ollakin sitten seuraavat 10 vuotta sossun asiakkaana?
Ymmärrän kyllä, että kenelle vaan voi joskus käydä niin, että tarvitsee apua sossusta, mutta en sitä, että sieltä nyhdetään kaikki vuosikausia![/QUOTE]

Juu, mutta pisti vaan silmään tollainen yleistys "Nämä ihmiset". Ihan kuin kaikki sossun asiakkaat olisivat samanlaisia ja itse tiensä valinneet.

Joutua juu, mutta eiköhän ole kuitenkin itsestä kiinni jääkö sinne yli kymmeneksi vuodeksi roikkumaan ja tehtaileeko sinä aikana viisi lasta ilman että kokee itse mitään velvollisuutta hankkia niille edes perustavikkeita. Se ottaa mua päähän, ei se että jotain autetaan hädän hetkellä.

Jos ap:n talous oli sekaisin ekan lapsen syntyessä niin fiksu ja vastuuntuntoinen vanhempi olisi jättänyt lastenhankinnan toistaiseksi siihen, opiskellut ammatin ja hankkinut töitä niin että seuraavan lapsen kohdalla ei enää sossun apua tarvittaisi.

Voit puhua vahinkoraskauksista mutta neljä sellaista on jo aika paljon jos on ehkäisyä kunnolla käytetty. Tosta uusimmasta sanoikin että oli tarkoituksella tehty.

[QUOTE="vieras";25556036]Juu, mutta pisti vaan silmään tollainen yleistys "Nämä ihmiset". Ihan kuin kaikki sossun asiakkaat olisivat samanlaisia ja itse tiensä valinneet.[/QUOTE]

Eti jostain lista missä näkyy kuinka monta prosenttia on jonkun ääritapauksen takia sossunasiakas. Siitä voit sitten päätellä miksi tämä yleistys !

Millä ihmeellä ap oikein elättää nykyisetkään lapsensa, saati tämän uuden, jos elämänhallinta on tuota luokkaa, ettei saa edes käytettyihin vaunuihin säästettyä rahaa?? Olisit miettinyt kaksi kertaa, ennen kuin rupesit taas lapsen tekoon.

[QUOTE="a.p";25556030]En ole ehtinyt töihin koska olen hoitanut lapsia kotona. Aion mennä töihin kun tämä vauva on 3 vuotias. Mies on aina välillä töissä mut ulosotto vie suurimman osan palkasta. Ottaisin pikavipin mut en saa:([/QUOTE]

No jos sulla olis aivot, et mitään lapsia tekis, jos palkatkin menee ulosottoon! Haloo! Jos lapsen tekee, se pitää pystyä elättämään aivan itse, jos kaikki on perheessä muuten "normaalisti"! Miks et ostanut vaunuja viime viikolla lapsilisistä?

Ha, kyllä ne voivat ilman vaunuja jättää. Ei se oo mikään automaatti, josta voi hakee mitä tahansa sillon kun sattuu puuttuun. Toivottavasti oot ees sen verran laskenu, että rahanne riittää vaippoihin ja vauvan ruokaan, ei se koko ikäänsä tissiä ime.

• Tykkää
Reactions: erinys
[QUOTE="a.p";25556030]En ole ehtinyt töihin koska olen hoitanut lapsia kotona. Aion mennä töihin kun tämä vauva on 3 vuotias. Mies on aina välillä töissä mut ulosotto vie suurimman osan palkasta. Ottaisin pikavipin mut en saa:([/QUOTE]

:O :O :O "Mies on aina välillä töissä mut ulosotto vie.."

:O "Ottaisin pikavipin mut en saa"

Yhteistyössä