sossun perusosa jos miehellä tuloja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten se nyt menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten se nyt menee

Vieras
Mies käy kuntouttavassa työtoiminnassa ja saa siitä "palkkaa" päivältään joitain euroja, mikä onkaan se perussumma (työttömyystuen lisäksi). Lisäksi asumistuen. Mitä minä saan sossusta jos en saa myös heinäkuulle kesätyötä? Eli mikä on se perusosa (joka kattaa osan vuokrasta koska minä maksan puolet jne minun perusmaksut). Vai laskeeko ne jotenkin että yhteensä tuloja saisi olla joku 1200e ja mitä miehen tuloista jää puuttumaan tuohon rajaan niin minä saan sen? Vai miten se menee? Viime vuonna olin yhden kesäkuukauden työttömänä (valmistun ensi vuonna ammattiin) niin laskettiin että sossun tukeni kanssa oli juuri tuon verran noin e/kk.
 
Lisäksi terveyskeskuskuluja yms laskuja. Ruokaakin puoliksi ostellaan. Apteekissa pitäisi käydä, mutta mitenkä sen laita on? (Sähkölaskun maksaavat, mutta pitäisikö minun resepti viedä niille jotta voin hakea lääkkeet?)
 
lääkkeiden kanssa menee niin että toimitat sinne repsun ja kuitin niin maksavat sen sitten sun tilille.
Mutta muuten ei sossu laske mitään "sun menot ja miehesi tulot ja menot" -juttuja, vaan ne laskee perheen tulot-menot ja sitten maksavat erotuksen..
 
"ja mitä miehen tuloista jää puuttumaan tuohon rajaan niin minä saan sen?" Aika hassusti sanottu koska ne rahat kuuluu myös sun miehellä koska tehän haette yhessä sossusta sit rahaa jos rahat ei riitä muuten..
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eli teillä on kaikki tulot yhteisiä! Jos miehes saa jonku verran rahaa+asumistuki, ne on myös sun tuloja =) Eli kaikki yhteistä.

On toki. :) Ajattelin vain että mitä tässä nyt saa jos työttömänä on heinäkuun. :) Säästöjä ei pääse kertymään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
"ja mitä miehen tuloista jää puuttumaan tuohon rajaan niin minä saan sen?" Aika hassusti sanottu koska ne rahat kuuluu myös sun miehellä koska tehän haette yhessä sossusta sit rahaa jos rahat ei riitä muuten..

No siis hakemus on tässä kaupungissa vielä MIEHEN nimellä mutta rahat maksetaan MINUN tilille. Ajattelin että kun miehen tulot niin pienet että vähentääkö ne tuon "ylimäärä"tulon minulta pois, siitä perusosasta, ja kiitos tulikin selville mikä se perusosa on. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eli teillä on kaikki tulot yhteisiä! Jos miehes saa jonku verran rahaa+asumistuki, ne on myös sun tuloja =) Eli kaikki yhteistä.

On toki. :) Ajattelin vain että mitä tässä nyt saa jos työttömänä on heinäkuun. :) Säästöjä ei pääse kertymään.

Sun pitäis sit laskee paljon se sun miehes saa yhteensä tuloja..
Just katoin meijän lappusesta että peruosa yli 18v on 354,83e.. Eli siitä voit laskea =)
 

Yhteistyössä