Sossupummit vähemmäksi- työnteko kannattavaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Olisi todella fiksua jos työnteosta olis AINA
myös rahallista hyötyä. Lapsiperheitä pitäisi esim. tukea ensisijaaisesti verohelpotuksin, eikä esim. asumistuella.

Meillä on monta lasta. Minä olen kotona hoitamassa pieniä, joita ei sairauden takia voi laittaa päiväkotiin. MIes tekee kahta työtä ja tienaa niistä reilun 4000€/kk. Tulevien veronkorotusten ja lääkekorvausten alentamisen jälkeen , siis vuoden alusta, joudumme todennäköisesti hakemaan toimeentulotukea, että saamme lapsille ja itsellemme ruokaa ja lääkkeet....

Motivaatio hoitaa yksin erittäin vaativa kotitilanne -ja miehellä tehdä kahta työtä- ei ole kovin korkea, kun saman rahan saisi silläkin, että olemme molemmat kotona pyörittämässä arkea.

Tähän muutos, niin sossupummit vähenee.

Pitäisikö mun opiskelevana yh:na vielä tehdä töitä sen eteen, että saan toimeentulotukea? Millä ajalla sitten teen koulutehtävät ja huolehdin lapsesta?

Ei, vaan perheiden ENSISIJAISEN tuen pitäisi olla verovähennykset ja vasta sen jälkeen toimeentulotuki. Sitäkin tarvitaan, mutta on JÄRJETÖNTÄ jos työnteosta ei jää käteen kuin tyhjä.

Muista äänestää Perussuomalaisia, niillä on ollut tuo tavoitteena mutta muut puolueet vähät välittää, niille on vaan tärkeää että maksetaan brysseliin rahaa ja kiristetään veroja suomessa. Täysin epäisänmaallisia puolueita, PS on ainoa joka ajattelee lapsiperheiden etuja ja toimeentuloa.

[QUOTE="eräs";27256013]Olisi todella fiksua jos työnteosta olis AINA
myös rahallista hyötyä. Lapsiperheitä pitäisi esim. tukea ensisijaaisesti verohelpotuksin, eikä esim. asumistuella.

Meillä on monta lasta. Minä olen kotona hoitamassa pieniä, joita ei sairauden takia voi laittaa päiväkotiin. MIes tekee kahta työtä ja tienaa niistä reilun 4000€/kk. Tulevien veronkorotusten ja lääkekorvausten alentamisen jälkeen , siis vuoden alusta, joudumme todennäköisesti hakemaan toimeentulotukea, että saamme lapsille ja itsellemme ruokaa ja lääkkeet....

Motivaatio hoitaa yksin erittäin vaativa kotitilanne -ja miehellä tehdä kahta työtä- ei ole kovin korkea, kun saman rahan saisi silläkin, että olemme molemmat kotona pyörittämässä arkea.

Tähän muutos, niin sossupummit vähenee.[/QUOTE]

Täytyy udella, että monta lasta teillä on ja onko toi 4000€ nettotulo miehellä? Paljon sinä saat lapsilisien lisäksi esim. khtukea tai työttömyyspäivärahaa? Ja kuinka hirveät lääkemenot?

[QUOTE="eräs";27256165]Hankala astma/infektiokierre.[/QUOTE]

Jaksamista sinne siis.Ei mulla kokemusta ole noista,mutta se on aivan varmasti raskasta arkea pyörittää..Onko teillä montakin lasta?

[QUOTE="Mä vain";27256167]Täytyy udella, että monta lasta teillä on ja onko toi 4000€ nettotulo miehellä? Paljon sinä saat lapsilisien lisäksi esim. khtukea tai työttömyyspäivärahaa? Ja kuinka hirveät lääkemenot?[/QUOTE]

Lapsia on alle kymmenen. Asumistukea saadaan muutama satanen. Se kyllä tippuu nyt kun miehen bruttotulot nousee. (käteen siitä lisäansiosta ei siis jää mitään)
Lapsilisää saadaan vajaa 1500€ ja lääkemenot on satoja euroja kuussa. Lääkemaksukatto on henkilökohtainen, (yli 700€/v) ei perhekohtainen niinkuin sairaalamaksukatto.

Toimeentulotukilaskurin mukaan meille 'täytyy jäädä' rahaa vajaa 5000€, nyt jää vähän enemmän. Kun verot nousee ja lääkemenot kasvaa niin jää vähän vähemmän..

Ongelma olikin nyt siinä, että valtiovallan toimenpiteet ajaa meidät sossun luukulle, vaikka yritettäis mitä.
Nää lapset on jo olemassa ja pystytty ihan elättämään tähän asti.

[QUOTE="eräs";27256013]Olisi todella fiksua jos työnteosta olis AINA

Tähän muutos, niin sossupummit vähenee.[/QUOTE]

Miksi vain lapsiperheitä tulisi mielestäsi tukea? Kaikissa huonoimmassa asemassa kun on kuitenkin yksinasuvat. Itse en esimerkiksi saa mitään tukia ja yksinasuvat nimenomaan keskimäärin maksavat kaikesta aina suhteellisesti enemmän. Monesti lapsiperheen elintaso ja elämänlaatu on parempi kuin esimerkiksi yksinasuvan.

työnteko sadaan kannattavaksi vain palkkoja nostamalla ja verotusta pienentämällä. Ja lapsilisä on myös liian pieni ja sitä pitäisi oikeasti maksaa siihen asti ku lapsi on oikeasti täysi-ikiäinen, eli 18-vuoteen asti.
Opintotuet suuremmiksi ettei opiskelijoiden tarvitse tehdä töitä tai ottaa opintolainaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Miksi vain lapsiperheitä tulisi mielestäsi tukea? Kaikissa huonoimmassa asemassa kun on kuitenkin yksinasuvat. Itse en esimerkiksi saa mitään tukia ja yksinasuvat nimenomaan keskimäärin maksavat kaikesta aina suhteellisesti enemmän. Monesti lapsiperheen elintaso ja elämänlaatu on parempi kuin esimerkiksi yksinasuvan.

se on ykisnasuvan oma valinta. tottakai perheellinen käyttää raha enemmän kuin yksinasuva. yksinasuva pärjää mainiosti työttömyyspäivärahalla, mutta perheelliselle se on aivan liia pieni. lapsi/ lapset kummasti vaan kuluttavat enemmän kuin se yksin asuva. Se 100e mitä saa esim yhdetä lapsesta on tosi vähän.
yksin asuva voi asua pieneissäki asunossa mutta lapsipereheellä onoltava isompi asunto ja kulut sitä mukaa kasvavat. Jos yksinasuva ei pärjää niin että saa esim työttämyyspäivärahaa ja asmistukea ja tarvittaessa vielä toimeentulotukea, hän ei osaa vaan yksinkertaisesti rahaa käyttää.

Myös olis ioikein että perheelisen palkka olisi isompi kun yksinasuvan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yksin asuvalle jää helposti enemmän rahaa kun hän menee työhön.
Hänen siis 'kannattaa' ottaa vastaan myös pienipalkkainen työ.
Mitä enemmän ihmisellä on lapsia, sitä suurempi hänen palkkansa täytyy olla, että käteen jää rahaa niin paljon ettei toimeentulotukea tarvitse hakea.

Lapsivähennykset verotuksessa korjaisivat tämän puutteen. Ehkä myös 'lääkekulu vähennys' lasten lääkkeistä.

Tällä hetkellä perheellisten verotaakka on kohtuuton.
Kaikesta lapsille hankitusta jne. menee välillistä veroa ihan hurjat määrät enemmän kuin lapsettomalla. Esim. mun miehellä ja sen työkaverilla on sama palkka, josta he maksavat yhtäsuuret verot tuloverona. Työkaveri elää säästeliäästi ja laittaa kaikki loput rahat eläkesäästötilille ja saa siitä verovähennyksen.
Minun mieheni ostaa rahoilla ruokaa, vaatteita ja lääkkeitä perheelle ja maksaa joka ostoksesta välillistä veroa valtiolla...

Edes tätä epäkohtaa tasaamaan tarvittaisiin lapsivähennykset.

Varmasti on muitakin vaihtoehtoja kuin sossun luukku. Miehesi tuskin tekee 24/7 töitä, joten sinullakin on mahdollisuus käydä töissä. Mies varmaan osaa hoitaa lapsianne yhtä hyvin kuin sinä.
Ja lapsille voi varmaan palkata hoitajan kotiin, jos päiväkoti on poissuljettu.

Myös olis ioikein että perheelisen palkka olisi isompi kun yksinasuvan.

Miksi ihmeessä? Lisääntyminen on kuitenkin vapaaehtoista, eikä työntekijän arvoa voi määritellä perheen koon mukaan. Palkka muodostuu ihan muista seikoista kun siitä montako lasta on tullut hankkineeksi. kyllä vois alkaa pipa monella kiristämään jos työpaikalla kouluttamaton keittiöapulainen jolla on 10 lasta saisi paksumman tilipussin mitä paikan lapseton pomo. Ja ainoastaan koska lapsikorotukset palkassa nostaisi keittiöapulaisen liksaa.
( ja tämä oli kärjistystä)

No ei se mies ihan 24/7 ole töissä, mutta en minäkään yöllä voi mennä töihin. Nukkuakin on pakko, valitettavasti.

Jos minä menisin töihin, maksaisimme hoitomaksut kolmesta lapsesta. Asumistuki loppuisi + minun työmatkakulut yms yms. Todennäköisesti tulot menis miinukselle nykyisestä.
Se että bruttotulot nousee, ei tosiaankaan tarkoita että loppulaskelmassa viivan alle jää jotain.

Sehän tässä se ongelma onkin.

Tämäkin ongelma ratkeaa ihan itsestään heti sen jälkeen kun Suomi ei enää saa vuosittaista 7.000 miljoonan syömävelkaansa, eikä sitä päivää tarvitse pitkään odotella.

[QUOTE="eräs";27257132]No ei se mies ihan 24/7 ole töissä, mutta en minäkään yöllä voi mennä töihin. Nukkuakin on pakko, valitettavasti.

Jos minä menisin töihin, maksaisimme hoitomaksut kolmesta lapsesta. Asumistuki loppuisi + minun työmatkakulut yms yms. Todennäköisesti tulot menis miinukselle nykyisestä.
Se että bruttotulot nousee, ei tosiaankaan tarkoita että loppulaskelmassa viivan alle jää jotain.

Sehän tässä se ongelma onkin.[/QUOTE]

Ongelma voi olla myös se että teillä on aivan liian monta lasta tulotasoonne suhteutettuna.

[QUOTE="eräs";27257132]

Sehän tässä se ongelma onkin.[/QUOTE]

Sun mies ON hyväpalkkainen, sinä olet valinnut itse että olet vaan kotona ja olette tehneet monta lasta ja nyt itkette että yhteiskunnan pitäisi osallistua vielä enemmän teidän naintihankkeeseen. Se ON se ongelma. Sossu maksaa varmasti ehkäisyn!

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27257160:
Ongelma voi olla myös se että teillä on aivan liian monta lasta tulotasoonne suhteutettuna.

Kyllä nää tulot meille riittää, sinänsä, ainakin nyt. Ensi vuonna en tiedä kun lääkekulut nousee useita kymppejä ja tulot tippuu kun veroprosentti nousee.

Suurin ongelma tässä on se, että olis ihan sama maata kotona ja hakea ne rahat sossusta. Elämä olisi paljon helpompaa, jos 'työ ei haittais harrastuksia'.

Jos perheitä tuettais verovähennyksin EIKÄ esim asumistuella ja toimeentulotuella, niin vanhemmille olis kannattavampaa mennä töihin kuin maata työttömänä.

Omien lasten hoitoa minä pidän myös tuottavana työnä. Siinä säästyy yhteiskunnalta pitkä penni kun useamman lapsen vanhempi hoitaa lapsensa itse.

[QUOTE="vieras";27257180]Sun mies ON hyväpalkkainen, sinä olet valinnut itse että olet vaan kotona ja olette tehneet monta lasta ja nyt itkette että yhteiskunnan pitäisi osallistua vielä enemmän teidän naintihankkeeseen. Se ON se ongelma. Sossu maksaa varmasti ehkäisyn![/QUOTE]

Minä en siis kaipaa lisää tukea, vaan työhön kannustavaa tukea nykyisen passivoivan rinnalle/tilalle.

Yhteistyössä