Sossupummit vähemmäksi- työnteko kannattavaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinä olet jo kuukausia valittanut samasta, aina samat jutut. Mene sen miehesi luokse Arabiemiraatteihin ja hankkiudu paksuksi! Siinä sitten elelet helppoa ja kaikkialta rahaa tihkuvaa yh-elämää uudessa, hienossa kämpässä!! Lopeta valittaminen ja tee jotain! :D

arabi? Luuletko että maahanmuuttajia hyysätään...Oot väärässä! en ole mutta niille meidän soskun tulot on jo joitain! Silti haluavat työn?

[QUOTE="vieras";27260186]Näin tasokas kommentti lienee seurausta siitä, että järjelliset argumentit loppuivat?[/QUOTE]

Se nyt oli vain kommentti hänen itse kertomiinsa suunnitelmiin! Etkö ole seurannut Akaatin tarinoita tulevaisuudesta isoilla muureilla varustetussa talossa Arabiemiraateissa, jossa hänellä on poika ja tyttö jne?! ;) Miksi pantata noita suunnitelmia jos elämä Suomessa on nyt niin hirveetä, että masentaa? Emiraateissa aurinko paistaa ja siellä miehellä on paljon rahaa! :)

[QUOTE="vieras";27260192]arabi? Luuletko että maahanmuuttajia hyysätään...Oot väärässä! en ole mutta niille meidän soskun tulot on jo joitain! Silti haluavat työn?[/QUOTE]

Mitä sinä oikein sekoilet? :)

Sinäkin yksinasuvana voit kuluttaa kaikki ne loput sataset vain itseesi! Minä en, kaikki loput rahat menevät lapsiin ja heistä huolehtimiseen. Ai niin, sinähän asiantuntijana sanoitkin, että ei lapsiin mene kuin muutama kymppi kuukaudessa! :D

Eli sinun mielestäsi yksinasuvalla ei saa jäädä mitään säästöön jos ei kerran useamman lapsen äidillä jää? Olikos sinulla 5 lasta?

Tulee hieman tuosta sinun ajattelustasi mieleen ne vanhusten palvelukodit, joissa kaikille vanhuksille tulee jäädä sama summa käyttöön kuukausittain, eli vanhuksen kuukauden tuloista otetaan kaikki muut rahat, pois lukien noin parin sadan euron käyttöraha. Eli jos joku vanhus saa 5000 euroa kuukaudessa, häneltä viedään 4800 euroa hoitomaksuina, ja toiselta vanhukselta, joka saa 1000 euroa kuukaudessa, hoitomaksuon 800 euroa, ja molemmille jää siis 200 euroa kuukaudessa käyttörahaa.

Eli sinun mielestäsi yksinasuvalla ei saa jäädä mitään säästöön jos ei kerran useamman lapsen äidillä jää? Olikos sinulla 5 lasta?

Ei hitsi...ei voi olla noin vaikeaa! :D Mihin sinä tuhlaat yli tonnin kuussa jos sinulla on niin kurja elämä? Elin opiskelijanakin nähtävästi "paremmin" kuin sinä,vaikka rahaa jäi ASUMISKUSTANNUSTEN jälkeen vain muutama satanen jos sitäkään.

Ei hitsi...ei voi olla noin vaikeaa! :D Mihin sinä tuhlaat yli tonnin kuussa jos sinulla on niin kurja elämä? Elin opiskelijanakin nähtävästi "paremmin" kuin sinä,vaikka rahaa jäi ASUMISKUSTANNUSTEN jälkeen vain muutama satanen jos sitäkään.

Ei jää useimmiten yli tuhatta euroa kuukaudessa. Sinä et myöskään tunnu ymmärtävän mistä on kyse. Ei ole kyse pelkästä rahasta, vaan myös asumisen tasosta, laadusta ja asumismukavuudesta. Mikään näistä ei toteudu minun asunnossani.

Paljonko teillä olikaan neliöitä ja mikä oli vuokra?

Minun vuokrani on muutamaa senttiä vaille 22 euroa neliöltä.

Tulee hieman tuosta sinun ajattelustasi mieleen ne vanhusten palvelukodit, joissa kaikille vanhuksille tulee jäädä sama summa käyttöön kuukausittain, eli vanhuksen kuukauden tuloista otetaan kaikki muut rahat, pois lukien noin parin sadan euron käyttöraha. Eli jos joku vanhus saa 5000 euroa kuukaudessa, häneltä viedään 4800 euroa hoitomaksuina, ja toiselta vanhukselta, joka saa 1000 euroa kuukaudessa, hoitomaksuon 800 euroa, ja molemmille jää siis 200 euroa kuukaudessa käyttörahaa.

ei kuukausi rahaa vaan mitä jää jällelle kun se perus elämä turvattu. Saat huvitella kun lapset on saanut ne mitä tarvitsevat. Hei oon sitten tää tarkan markan vartija joten...ei kaikilla se onnistu. Ensin lapset ja sitten mitä jää voi käyttää ihteensä.

Tästä tuli myös mieleeni se, että mm. minun opiskeluaikojeni asunto oli tasoltaan ja asumismukavuudelaan sekä hinta-laatu -suhteeltaan paljon parempi kuin tämä nykyinen.

Älä nyt jauha paskaa. Maksut menevät kaikilla samalla tavalla tuloista riippumatta. Esim. palvelukodeissa riippuu huoneen vuokran huoneen neliöistä, lisänä toki ruoka, pyykki yms. maksut. Ei todellakaan oteta isompaa maksua niiltä jotka saa enemmän rahaa. Jos eläke ei riitä vuokraan, niin saa asumistukea.

[QUOTE="vieras";27260237]ei kuukausi rahaa vaan mitä jää jällelle kun se perus elämä turvattu. Saat huvitella kun lapset on saanut ne mitä tarvitsevat. Hei oon sitten tää tarkan markan vartija joten...ei kaikilla se onnistu. Ensin lapset ja sitten mitä jää voi käyttää ihteensä.[/QUOTE]

Oma asumismukavuuteni sekä asunnon hinta-laatu -suhde on epäilemättä huonompi kuin 99 %:lla ihmisistä. Neliövuokra oli se noin 22 euroa neliöltä.

Mielestäni ei ole millään lailla ihmistä motivoivaa jos hän joutuu maksamaan kauheita summia asumisesta ja vieläpä asumisesta huonossa asunnossa. Pikemminkin päinvastoin.

Älä nyt jauha paskaa. Maksut menevät kaikilla samalla tavalla tuloista riippumatta. Esim. palvelukodeissa riippuu huoneen vuokran huoneen neliöistä, lisänä toki ruoka, pyykki yms. maksut. Ei todellakaan oteta isompaa maksua niiltä jotka saa enemmän rahaa. Jos eläke ei riitä vuokraan, niin saa asumistukea.

Ainakin kaikissa palvelukodeissa joihin olen tutustunut, niin oli nimenomaan tuo tyyli, että vanhuksen rahoista ja omaisuudesta tehdään tarkka kirjanpito ja kaikki mitä vaan voidaan viedä, niin viedään. On omien sukulaisten osalta tästä ihan kokemusta.

Ei jää useimmiten yli tuhatta euroa kuukaudessa. Sinä et myöskään tunnu ymmärtävän mistä on kyse. Ei ole kyse pelkästä rahasta, vaan myös asumisen tasosta, laadusta ja asumismukavuudesta. Mikään näistä ei toteudu minun asunnossani.

Paljonko teillä olikaan neliöitä ja mikä oli vuokra?

Minun vuokrani on muutamaa senttiä vaille 22 euroa neliöltä.

Muuta sitten elämäsi mukavammaksi, niin minäkin tein, vaikka se tarkoittikin,että olin asunnoton monta kuukautta ja uuden työnkin jouduin etsimään! Silloin minulla oli jo 2 lasta, yksin se olisi ollut todella helppoa! Totta, en todellakaan ymmärrä tuollaista valittamista, varsinkin kaiken sen jälkeen, mitä olet kertonut suunnittelevasi. :D

Ainakin kaikissa palvelukodeissa joihin olen tutustunut, niin oli nimenomaan tuo tyyli, että vanhuksen rahoista ja omaisuudesta tehdään tarkka kirjanpito ja kaikki mitä vaan voidaan viedä, niin viedään. On omien sukulaisten osalta tästä ihan kokemusta.

No ei todellakaan viedä. Mä olen tehnyt töitä palvelukodeissa joten tiedän mistä puhun. Osa hoitaa raha-asiansa itse ja osan rahoja pidetään hoitajien kansliassa sen takia, että kyse on muistihäiriöisistä. Joidenkin rahat voivat olla vielä edunvalvojankin takana joka toimittaa rahat hoitajille vahdittavaksi.

Oma asumismukavuuteni sekä asunnon hinta-laatu -suhde on epäilemättä huonompi kuin 99 %:lla ihmisistä. Neliövuokra oli se noin 22 euroa neliöltä.

Mielestäni ei ole millään lailla ihmistä motivoivaa jos hän joutuu maksamaan kauheita summia asumisesta ja vieläpä asumisesta huonossa asunnossa. Pikemminkin päinvastoin.

mielipidettä. Itse maksoin home kämpästä! Vuokralla.

[QUOTE="eräs";27256201]Lapsia on alle kymmenen. Asumistukea saadaan muutama satanen. Se kyllä tippuu nyt kun miehen bruttotulot nousee. (käteen siitä lisäansiosta ei siis jää mitään)
Lapsilisää saadaan vajaa 1500€ ja lääkemenot on satoja euroja kuussa. Lääkemaksukatto on henkilökohtainen, (yli 700€/v) ei perhekohtainen niinkuin sairaalamaksukatto.

Toimeentulotukilaskurin mukaan meille 'täytyy jäädä' rahaa vajaa 5000€, nyt jää vähän enemmän. Kun verot nousee ja lääkemenot kasvaa niin jää vähän vähemmän..[/QUOTE]

meillä on lapsia alle kymmenen. asumistukea ei saada,lapsilisää tonnin verran. Tosin lääkkeisiin ei mee kuin pari sataa kuussa(paitsi tammikuussa se yli 700e jolloin lääkkeen tarvitsijan maksukatto täyttyy). Jos teillä menee joka kuukausi satoja euroja niin kai ne maksukatot pikkuhiljaa täytyy täyttyä? Jos meillä mies tienas 4000e kuussa ei oliskaan mitään ongelmaa rahojen riittävyyden kanssa -nyt se tienaa alle puolet tuosta.

[QUOTE="Ärsyyntynyt";27256044]Pitäisikö mun opiskelevana yh:na vielä tehdä töitä sen eteen, että saan toimeentulotukea? Millä ajalla sitten teen koulutehtävät ja huolehdin lapsesta?[/QUOTE]

No sen voin sanoa, että mulla on ollut koko opiskeluaika ihan luppoa, ja olen joutunut miettimään, miten päiväni täytän. Miksi opiskelijan pitää hakea toimeentulotukea? Olen ollut käytännössä yksinhuoltajana, eli mies ei juurikaan kotona. Joten tiedän, mitä on pyörittää arkea lasten kanssa ja opiskella täyspäiväisesti. Rahapuoli on toki ollut parempi minulla, mutta miksi en olisi tehnyt työtä jos olisi tarvinnut? Opinnot eivät ainakaan sitä olisi estäneet... Eli jos ajattelee niin, että opiskelee ja hakee sossusta rahaa, niin ei sitä ilmaiseksi mielestäni pidä saada. Ensisijainen rahoituskeinohan opiskelijalle on valtion takaama laina, ja sen lisäksi voi tehdä osa-aikaista työtä. Toimeentulotukihan on viimesijainen etuus, ei sen pidäkään langeta kuin manulle illallinen vain siksi, että joku on yh tai opiskelee.

Kyllä, haluaisin muuttaa. Ongelmana on vain se, ettei minunlaiselleni ihmisille tunnu löytyvän kohtuuhintaista asuntoa. Tämän asunnon vuokra on 650 euroa kuukaudessa, mikä on tästä läävästä aivan liikaa. Neliöitä on alle 30 neliötä. En ala maksamaan yksiöstä 800-900 euroa.

Mutta tuntuu siltä, ettei minun kaltaiselleni ihmiselle ei haluta tarjota kohtuullisemman hintaista asuntoa.i

Mitä tarkoitat sinun kaltaisellesi?

Yhteistyössä