Eikö keskustelupalstan tarkoitus ole, että ihmiset "puuttuvat" toisten kirjoituksiin??Vai onko sinun kirjoituksesi pyhiä, joita ei saa kommentoida?
Tarkoitan sitä, että on aina on joku nälviminen jostain vanhasta kirjoituksesta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eikö keskustelupalstan tarkoitus ole, että ihmiset "puuttuvat" toisten kirjoituksiin??Vai onko sinun kirjoituksesi pyhiä, joita ei saa kommentoida?
Lisääntyminen on toki vapaaehtoista, mutta yksin asuva on aikuinen ihminen ja lapsiperheessä on lapsia, jotka eivät ole omaa elämäntilannettaan valinneet, eivätkä pysty siihen mitenkään vaikuttamaan. Mieluimmin aikuinen kärsiköön köyhyydestä kuin lapsi!
Tuota palkan muodostumista lapsiluvun mukaan en kannata, mutta lapsiperheille työnteko kannattavaksi, en voi ymmärtää miten suomessa voi saada tukia enemmän, kuin palkkaa? Soskun asiakkaat vähenis huomattavasti ja valtio saisi verotuloja, jos saataisiin kaikki kynnelle kykenevät töihin!
Tuskin asut yhtä epämiellyttävässä ja kalliissa asunnossa kuin minä asun. Tämä asunto on niin hirveä, että on alkanut jo vaikuttamaan ihan jokapäiväiseen jaksamiseen. Eniten tässä inhottaa kamala hinta ja sen jälkeen kaikki puutteet mitä asunnossa on.
Kuten sanoin, mikään ei estä sinua muuttamasta.
Kyllä, haluaisin muuttaa. Ongelmana on vain se, ettei minunlaiselleni ihmisille tunnu löytyvän kohtuuhintaista asuntoa. Tämän asunnon vuokra on 650 euroa kuukaudessa, mikä on tästä läävästä aivan liikaa. Neliöitä on alle 30 neliötä. En ala maksamaan yksiöstä 800-900 euroa.
Mutta tuntuu siltä, ettei minun kaltaiselleni ihmiselle ei haluta tarjota kohtuullisemman hintaista asuntoa.i
Tuo on myös ihan oma valintasi.
Sinun mielestäsi on siis ihan kohtuullista olettaa, että yksinasuva maksaisi yksiöstä lähemmäs 1000 euroa? Oletko oikeasti tuota mieltä?
Tiedän muutamia yksinasuvia ja jos heillä on vuokra noin paljon, heidän palkka on sitten sen verran pieni, että saavat asumistukea. Jos sinä et saa tukea, sinun palkkasi on todella hyvä!
Ystäväni on muuttanut kahdesti noin vuoden aikana, pari kk aina etsi uutta asuntoa ja nyt asuu mukavassa kaksiossa, saa pari sataa asumistukea kun palkka ei riitä. Kyllä niitä asuntoja löytyy kun on halua etsiä. (Ellet asu jossain pikkukylässä).Kun ystäväni etsi asuntoja, kirosi kun esim. Turussa olisi ollut vaikka mitä tarjolla, mutta Helsingissä sitten vähemmän tarjolla ja aivan liian kalliita.
Palkkani on alle 2500 euroa kuukaudessa. Ei ole mikään hyvä palkka, alle keskiarvopalkan. Useimmiten saan tilille kuukaudessa noin 1 700 euroa.
Tiedän muutamia yksinasuvia ja jos heillä on vuokra noin paljon, heidän palkka on sitten sen verran pieni, että saavat asumistukea. Jos sinä et saa tukea, sinun palkkasi on todella hyvä!
Ystäväni on muuttanut kahdesti noin vuoden aikana, pari kk aina etsi uutta asuntoa ja nyt asuu mukavassa kaksiossa, saa pari sataa asumistukea kun palkka ei riitä. Kyllä niitä asuntoja löytyy kun on halua etsiä. (Ellet asu jossain pikkukylässä).Kun ystäväni etsi asuntoja, kirosi kun esim. Turussa olisi ollut vaikka mitä tarjolla, mutta Helsingissä sitten vähemmän tarjolla ja aivan liian kalliita.
No, tällaisena surkeapalkkaisena sanoisin, että tuollainen palkka olisi meille luksusta!
Se ei poista sitä tosiasiaa, että omasta palkastani menee järkyttävä summa asumiseen ja matkakuluihin. Mitä iloa minulle on pienempipalkkaiseen verrattuna tästä isommasta palkasta, jos asumiskulut sekä ennen kaikkea asumismukavuus ovat paljon huonommat? Käytännössähän se merkitsee sitä, että minä menetän minua pienempipalkkaiseen verrattuna kaiken sen edun häneen verrattuna isommasta palkasta, koska isommasta palkasta minulle ei jää tilille yhtään enempää rahaa kuin pienempipalkkaiselle, koska asumiskulut ovat niin suuret omalla kohdallani.
Lisäksi minun mielestäni ei tule verrata ihmisten palkkoja keskenään, vaan sitä miten suuri osuus heidän palkastaan kuluu esimerkiksi asumiseen. Ei isommasta palkasta ole mitään hyötyä jos siitä viedään kohtuuton määrä asumiseen. Samaan aikaan moni pienipalkkaisempi voi usein asua edullisemmassa asunnossa, saada asumistukea ja näin ollen taloudellinen tilanne voi olla paljon parempi.
Sinä olet jo kuukausia valittanut samasta, aina samat jutut. Mene sen miehesi luokse Arabiemiraatteihin ja hankkiudu paksuksi! Siinä sitten elelet helppoa ja kaikkialta rahaa tihkuvaa yh-elämää uudessa, hienossa kämpässä!! Lopeta valittaminen ja tee jotain!![]()
Lisäksi minun mielestäni ei tule verrata ihmisten palkkoja keskenään, vaan sitä miten suuri osuus heidän palkastaan kuluu esimerkiksi asumiseen. Ei isommasta palkasta ole mitään hyötyä jos siitä viedään kohtuuton määrä asumiseen. Samaan aikaan moni pienipalkkaisempi voi usein asua edullisemmassa asunnossa, saada asumistukea ja näin ollen taloudellinen tilanne voi olla paljon parempi.