Sossupummit vähemmäksi- työnteko kannattavaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisääntyminen on toki vapaaehtoista, mutta yksin asuva on aikuinen ihminen ja lapsiperheessä on lapsia, jotka eivät ole omaa elämäntilannettaan valinneet, eivätkä pysty siihen mitenkään vaikuttamaan. Mieluimmin aikuinen kärsiköön köyhyydestä kuin lapsi!
Tuota palkan muodostumista lapsiluvun mukaan en kannata, mutta lapsiperheille työnteko kannattavaksi, en voi ymmärtää miten suomessa voi saada tukia enemmän, kuin palkkaa? Soskun asiakkaat vähenis huomattavasti ja valtio saisi verotuloja, jos saataisiin kaikki kynnelle kykenevät töihin!

omaa kokemusta kun kerrot tuon! Tiedätkö paljon lapset vie kuukaudessa? Sinun mielestä tämä henkilö pistää kaiken itseensä ja lapset kulkee ryysyissä! Ei se mene niin. Paljon maksaa ruoka (terveellinen), paljon maksaa uudet vaatteet, paljon maksaa harrastus välineet....mieti sitä ja tule sitten kertomaan Elääkö perhe rikasta elämää!

Kuten sanoin, mikään ei estä sinua muuttamasta.

Kyllä, haluaisin muuttaa. Ongelmana on vain se, ettei minunlaiselleni ihmisille tunnu löytyvän kohtuuhintaista asuntoa. Tämän asunnon vuokra on 650 euroa kuukaudessa, mikä on tästä läävästä aivan liikaa. Neliöitä on alle 30 neliötä. En ala maksamaan yksiöstä 800-900 euroa.

Mutta tuntuu siltä, ettei minun kaltaiselleni ihmiselle ei haluta tarjota kohtuullisemman hintaista asuntoa.i

[QUOTE="vieras";27257351]Enemmän työkkärin kursseja ja ylläpitokorvaus max. 3 €/päivä. Jos työpaikkaa ei löydy, velvoitettaisiin työttömyyskorvauksen menettämisen uhalla menemään työharjoitteluun palkatta. Kohta ei työttömiä olisi enää ollenkaan :) Lisäksi yksinasuvien palkat puolitettaisiin ja ylimääräinen osa annettaisi jollekin jolla on lapsia vähintään neljä.[/QUOTE]

Eipä olisi kohta palkallisia työpaikkojakaan jos ne jaeltaisiin ilmaista työtä tekeville työttömille.

Jos yksin asuvan palkka on esimerkiksi 1500 euroa, siitä jäisi puolittamisen jälkeen 750 euroa. Täällä missä minä asun, yksiön vuokra on ainakin sen 400 euroa (jos ei asu jossain korvessa, josta matkakustannukset nostaisivat menot tuohon samaan jos ei enempäänkin). Jäljelle jää 350 euroa, jonka pitäisi riittää laskuihin, ruokaan ja muuhun välttämättömään. Missä tässä on sitä ylimääräistä?

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="vieras";27259932]Eipä olisi kohta palkallisia työpaikkojakaan jos ne jaeltaisiin ilmaista työtä tekeville työttömille.

Jos yksin asuvan palkka on esimerkiksi 1500 euroa, siitä jäisi puolittamisen jälkeen 750 euroa. Täällä missä minä asun, yksiön vuokra on ainakin sen 400 euroa (jos ei asu jossain korvessa, josta matkakustannukset nostaisivat menot tuohon samaan jos ei enempäänkin). Jäljelle jää 350 euroa, jonka pitäisi riittää laskuihin, ruokaan ja muuhun välttämättömään. Missä tässä on sitä ylimääräistä?[/QUOTE]

tuota työharjottelua hyväks. Ei ketään palkalllista vaan työharjottelijoita.

kyllähän se ottaa päähän että mitä enemmän tienaa, sitä enemmän maksaa kaikesta. Kun tienaa vähänkin enemmän, ensin joutuu maksamaan veroja enemmän kun joku toinen saa palkkaa. sen jälkeen maksaa vielä täydet päivähoitomaksut, oman asumisensa jne.

Muuten ei ärsyttäisi, mieluummin maksan itse elämiseni, mutta kun asumiskulujen, hoitomaksujen ja verojen jälkeen lopullinen käteenjäävä summa on sama kuin mitä se oli pienipalkkaisessa siivoojan työssä... siivoojana kun sai asumiseen tukea ja lähes ilmaisen päivähoidon.

Kyllä, haluaisin muuttaa. Ongelmana on vain se, ettei minunlaiselleni ihmisille tunnu löytyvän kohtuuhintaista asuntoa. Tämän asunnon vuokra on 650 euroa kuukaudessa, mikä on tästä läävästä aivan liikaa. Neliöitä on alle 30 neliötä. En ala maksamaan yksiöstä 800-900 euroa.

Mutta tuntuu siltä, ettei minun kaltaiselleni ihmiselle ei haluta tarjota kohtuullisemman hintaista asuntoa.i

Tuo on myös ihan oma valintasi.

[QUOTE="vieras";27259965]tuota työharjottelua hyväks. Ei ketään palkalllista vaan työharjottelijoita.[/QUOTE]

Valitettavan yleistä ja yksi tärkeimmistä syistä sille, että työttömät eivät aina ole innokkaita menemään työharjoitteluun. Teet ilmaista työtä ja tiedät samalla, että et kuitenkaan saa yrityksestä työpaikkaan vaan paikallesi otetaan toinen työtön heti kun astut ovesta ulos. Ei ihme jos motiivi häviää.

[QUOTE="eräs";27257350]Oikeasti meidän kaltainen suurperhe on yhteiskuntaa ajatelle tosi halpa keino 'tuottaa veronmaksajia'

Mä en oo koskaan saanut isoja äitiyspäivärahoja. Olen hoitanut jopa 5 alle kouluikäistä yhdellä kotihoidontuella. (esim päiväkodissä hoito olisi maksanut n. 6000€ kunnalle) Jokainen ansaittu sentti kulutetaan (ne verot)
Meidän tulomme käytetään KOKONAAN kotimaassa, matkailuun ei ole varaa.

Jos mietitään per tuleva veronmaksaja, meidän lapset ovat oikeasti aika edullsia.

Lisäksi suurperheessä lapsia opetetaan yleensä työhön, eikä laiskana makaamiseen... vaikka valtio ohjaakin toiseen suuntaan.[/QUOTE]

Mutta tällä hetkellä tuo oma jalkapallojoukkueenne on kuitenkin vain menoerä.

Yksi- tai kaksilapsiset perheet sen sijaan opettavat lapset sosiaalipummeiksi, eikö?

Tuo on myös ihan oma valintasi.

Asumismenorasite eli asumiskustannusten osuus käytettävissä olevista rahatuloista oli vuonna 2008 keskimäärin 20 prosenttia. Vuokralaisilla rasite oli keskimäärin 27, velkaisessa omistusasunnossa 15 ja velattomassa omistusasunnossa 8 prosenttia. Rasite on korkein pienituloisimmilla ja alenee tulojen kasvaessa: alimmassa tulokymmenyksessä rasite oli keskimäärin 40 prosenttia tuloista, ylimmässä 8 prosenttia. Asuntovelkojen lyhennysten huomioon ottaminen kasvatti rasitetta eniten ylimmässä tuloluokassa, keskimäärin 14 prosenttiin.

Tilastokeskus - Tulonjakotilasto 2008

Minulla tuo rasite on jo siinä 40 %:n tietämillä eli reilusti yli keskiarvon. Sinä olet siis sitä mieltä, että minun kohdallani tuo rasite voisi olla vieläkin enemmän? Kuinka paljon? 70 % vai 80 % vai kenties 100 %?

Mikä on Sinun taloutesi asumismenorasite kuukaudessa?

[QUOTE="vieras";27259889]omaa kokemusta kun kerrot tuon! Tiedätkö paljon lapset vie kuukaudessa? Sinun mielestä tämä henkilö pistää kaiken itseensä ja lapset kulkee ryysyissä! Ei se mene niin. Paljon maksaa ruoka (terveellinen), paljon maksaa uudet vaatteet, paljon maksaa harrastus välineet....mieti sitä ja tule sitten kertomaan Elääkö perhe rikasta elämää![/QUOTE]

Missä ihmeessä minun tekstissäni lukee niin että ap.tuhlaa rahat itseensä ja lapset kulkee rääsyissä? Piti oikein lukea tekstini uudelleen, eikä siinä moista väitetä.:confused:
Meillä on perheessä 2 aikuista, 4 lasta(1 erityislapsi), kyllä mä tiedän todellakin, mitä mikäkin maksaa. 4 lasta ei nyt vastaa kymmentä mutta kuitenkin...

Viimeksi muokattu:
Sinun mielestäsi on siis ihan kohtuullista olettaa, että yksinasuva maksaisi yksiöstä lähemmäs 1000 euroa? Oletko oikeasti tuota mieltä?

Tiedän muutamia yksinasuvia ja jos heillä on vuokra noin paljon, heidän palkka on sitten sen verran pieni, että saavat asumistukea. Jos sinä et saa tukea, sinun palkkasi on todella hyvä!
Ystäväni on muuttanut kahdesti noin vuoden aikana, pari kk aina etsi uutta asuntoa ja nyt asuu mukavassa kaksiossa, saa pari sataa asumistukea kun palkka ei riitä. Kyllä niitä asuntoja löytyy kun on halua etsiä. (Ellet asu jossain pikkukylässä).Kun ystäväni etsi asuntoja, kirosi kun esim. Turussa olisi ollut vaikka mitä tarjolla, mutta Helsingissä sitten vähemmän tarjolla ja aivan liian kalliita.

Tiedän muutamia yksinasuvia ja jos heillä on vuokra noin paljon, heidän palkka on sitten sen verran pieni, että saavat asumistukea. Jos sinä et saa tukea, sinun palkkasi on todella hyvä!
Ystäväni on muuttanut kahdesti noin vuoden aikana, pari kk aina etsi uutta asuntoa ja nyt asuu mukavassa kaksiossa, saa pari sataa asumistukea kun palkka ei riitä. Kyllä niitä asuntoja löytyy kun on halua etsiä. (Ellet asu jossain pikkukylässä).Kun ystäväni etsi asuntoja, kirosi kun esim. Turussa olisi ollut vaikka mitä tarjolla, mutta Helsingissä sitten vähemmän tarjolla ja aivan liian kalliita.

Palkkani on alle 2500 euroa kuukaudessa. Ei ole mikään hyvä palkka, alle keskiarvopalkan. Useimmiten saan tilille kuukaudessa noin 1 700 euroa.

Muistaakseni asumistuki laskee kuin lehmänhäntä heti kun tulot yrittävät noin 1100-1200 euroa. Joku muu tietänee tarkemman luvun? Joka tapauksessa, alle 1500 euroa kuussa ei ole hyvä palkka.

Eikö Akaatti juuri selittänyt ettei parempaa löydy? Selitti. Joten miksi ihmeessä tulet väittämään, että kyllä löytyy? Kyllä hän varmasti tietää oman paikkakuntansa tilanteen paremmin kuin sinä.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
No, tällaisena surkeapalkkaisena sanoisin, että tuollainen palkka olisi meille luksusta!

Se ei poista sitä tosiasiaa, että omasta palkastani menee järkyttävä summa asumiseen ja matkakuluihin. Mitä iloa minulle on pienempipalkkaiseen verrattuna tästä isommasta palkasta, jos asumiskulut sekä ennen kaikkea asumismukavuus ovat paljon huonommat? Käytännössähän se merkitsee sitä, että minä menetän minua pienempipalkkaiseen verrattuna kaiken sen edun häneen verrattuna isommasta palkasta, koska isommasta palkasta minulle ei jää tilille yhtään enempää rahaa kuin pienempipalkkaiselle, koska asumiskulut ovat niin suuret omalla kohdallani.

Lisäksi minun mielestäni ei tule verrata ihmisten palkkoja keskenään, vaan sitä miten suuri osuus heidän palkastaan kuluu esimerkiksi asumiseen. Ei isommasta palkasta ole mitään hyötyä jos siitä viedään kohtuuton määrä asumiseen. Samaan aikaan moni pienipalkkaisempi voi usein asua edullisemmassa asunnossa, saada asumistukea ja näin ollen taloudellinen tilanne voi olla paljon parempi.

[QUOTE="anne";27260172]Akaatti:Miksi et osta vaikka yksiötä tuskin lyhennys olisi paljon vuokraa suurempi?[/QUOTE]

Ostaisin, mutta en tällä hetkellä saa lainaa, koska sitä varten tarvitsisi olla jonkun verran rahaa säästössä. Ehkä ensi vuonna.

Se ei poista sitä tosiasiaa, että omasta palkastani menee järkyttävä summa asumiseen ja matkakuluihin. Mitä iloa minulle on pienempipalkkaiseen verrattuna tästä isommasta palkasta, jos asumiskulut sekä ennen kaikkea asumismukavuus ovat paljon huonommat? Käytännössähän se merkitsee sitä, että minä menetän minua pienempipalkkaiseen verrattuna kaiken sen edun häneen verrattuna isommasta palkasta, koska isommasta palkasta minulle ei jää tilille yhtään enempää rahaa kuin pienempipalkkaiselle, koska asumiskulut ovat niin suuret omalla kohdallani.

Lisäksi minun mielestäni ei tule verrata ihmisten palkkoja keskenään, vaan sitä miten suuri osuus heidän palkastaan kuluu esimerkiksi asumiseen. Ei isommasta palkasta ole mitään hyötyä jos siitä viedään kohtuuton määrä asumiseen. Samaan aikaan moni pienipalkkaisempi voi usein asua edullisemmassa asunnossa, saada asumistukea ja näin ollen taloudellinen tilanne voi olla paljon parempi.

Sinä olet jo kuukausia valittanut samasta, aina samat jutut. Mene sen miehesi luokse Arabiemiraatteihin ja hankkiudu paksuksi! Siinä sitten elelet helppoa ja kaikkialta rahaa tihkuvaa yh-elämää uudessa, hienossa kämpässä!! Lopeta valittaminen ja tee jotain! :D

[QUOTE="vieras";27260160]Muistaakseni asumistuki laskee kuin lehmänhäntä heti kun tulot yrittävät noin 1100-1200 euroa. Joku muu tietänee tarkemman luvun? Joka tapauksessa, alle 1500 euroa kuussa ei ole hyvä palkka.

Eikö Akaatti juuri selittänyt ettei parempaa löydy? Selitti. Joten miksi ihmeessä tulet väittämään, että kyllä löytyy? Kyllä hän varmasti tietää oman paikkakuntansa tilanteen paremmin kuin sinä.[/QUOTE]

et saa asumistukia. Mutta asut kuitenkin pienemmässä asunnossa. Paitti helsinki seudulla.

Sinä olet jo kuukausia valittanut samasta, aina samat jutut. Mene sen miehesi luokse Arabiemiraatteihin ja hankkiudu paksuksi! Siinä sitten elelet helppoa ja kaikkialta rahaa tihkuvaa yh-elämää uudessa, hienossa kämpässä!! Lopeta valittaminen ja tee jotain! :D

Näin tasokas kommentti lienee seurausta siitä, että järjelliset argumentit loppuivat?

Sinäkin yksinasuvana voit kuluttaa kaikki ne loput sataset vain itseesi! Minä en, kaikki loput rahat menevät lapsiin ja heistä huolehtimiseen. Ai niin, sinähän asiantuntijana sanoitkin, että ei lapsiin mene kuin muutama kymppi kuukaudessa! :D

Yhteistyössä