Sossupummit vähemmäksi- työnteko kannattavaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuohan on hvyin. ajattele PERHEELLISTÄ jolle jää saman verran. Sil rahalla hän ostaaisteleen ja muulle perheelleen vatteet ruat , bensta jne.

Eli sinun mielestäsi yksinasuvan tuloista pitäisi mennä järkyttävä summa asumiskuluihin vain siksi, että asuu yksin? Minusta on täysin kohtuutonta olettaa, että yksinasujan pitäisi olla valmis käyttämään tilille tulevista rahoistaan 40 % asumiseen.

yksianasuva VOI HALUTESSAAN asua yksiössä, pienekssäkin ja nitä saaihan 300,jos ei ole liian ronkeli.

Minä en ole liian vaativa ja nimenomaan edullista asuntoa olen etsinyt. Minulle kelpaisi oikein mielelläni se 300 euron yksiö, valitettavasti ei sellaista ole löytynyt tai minulle tarjottu. Asun nytkin yksiössä, joka maksaa 650 euroa kuukaudessa. Miksi maksaisin tästä näin paljon jos noin vain saisin 300 euron yksiön? Tässä nykyisessä asunnossa, kun asumismukavuus on kaikkea muuta kuin hyvä. Ei ole parveketta ja muutenkin todella huonokuntoinen tämä asunto.

Minusta on väärin olettaa, että yksinasuvat ovat kuin pohjaton kaivo, joiden kuuluisi maksaa asunnoista ja kaikesta muustakin ylihintaa vain sen perusteella, ettei heillä ole lapsia.

Minä en ole liian vaativa ja nimenomaan edullista asuntoa olen etsinyt. Minulle kelpaisi oikein mielelläni se 300 euron yksiö, valitettavasti ei sellaista ole löytynyt tai minulle tarjottu. Asun nytkin yksiössä, joka maksaa 650 euroa kuukaudessa. Miksi maksaisin tästä näin paljon jos noin vain saisin 300 euron yksiön? Tässä nykyisessä asunnossa, kun asumismukavuus on kaikkea muuta kuin hyvä. Ei ole parveketta ja muutenkin todella huonokuntoinen tämä asunto.

Minusta on väärin olettaa, että yksinasuvat ovat kuin pohjaton kaivo, joiden kuuluisi maksaa asunnoista ja kaikesta muustakin ylihintaa vain sen perusteella, ettei heillä ole lapsia.

Saat minulta komeron siihen hintaan! Ja vittu vuokralla!

[QUOTE="eräs";27257350]Oikeasti meidän kaltainen suurperhe on yhteiskuntaa ajatelle tosi halpa keino 'tuottaa veronmaksajia'

Mä en oo koskaan saanut isoja äitiyspäivärahoja. Olen hoitanut jopa 5 alle kouluikäistä yhdellä kotihoidontuella. (esim päiväkodissä hoito olisi maksanut n. 6000€ kunnalle) Jokainen ansaittu sentti kulutetaan (ne verot)
Meidän tulomme käytetään KOKONAAN kotimaassa, matkailuun ei ole varaa.

Jos mietitään per tuleva veronmaksaja, meidän lapset ovat oikeasti aika edullsia.

Lisäksi suurperheessä lapsia opetetaan yleensä työhön, eikä laiskana makaamiseen... vaikka valtio ohjaakin toiseen suuntaan.[/QUOTE]

Toisaalta kukaanhan ei voi taata tuleeko jälkikasvusta veronmaksajia, vai valitsevatko suurperheiden tytöt myös oman "uran" suurperheiden äiteinä.
Valtio ei ohjaa kansalaisia laiskana makaamiseen, kyllä vanhempien tehtävänä on kasvattaa lapsensa työntekoon ja opiskeluun kannustavalla tavalla.

Veronmaksajat voi olla kahtaa mieltä kuinka edulliseksi lapsesi yhteiskunnalle ovat tuleet. Totta , olet säästänyt yhteiskunnalta pitkän sentin hoitamalla lapset kotona. Mutta käsittääkseni lapsesi käyvät koulua. Koulutus on kaikille "ilmaista" eli se kustannetaan verovaroin. Samoin meidän toimivat terveyspalvelut. Sairaiden lasten äitinä varmasti tämän tiedätkin.

[QUOTE="vieras";27261562]Saat minulta komeron siihen hintaan! Ja vittu vuokralla![/QUOTE]

Ystäväni asuu H:gin kaupungin vuokra-asunnossa, lähellä keskustaa hieman yli 30m2 yksiö seinällä erotetulla makuualkovilla 340€, kunto moitteeton.

En lukenut kaikkia kommentteja, joten en tiedä onko tätä jo sanottu, mutta minä työnantajana kannattaisin systeemiä, jolloin työntekijän palkkaaminen olisi halvempaa. Kaikkiin sivukuluihin menee melkein palkkamäärä tuplaten, että siinä olis pienoinen sauma jollekin päättäjälle tätä avittaa... mieluummin sen rahan tarvittaessa antaisin sen työn tekijälle, kuin valtiolle.

Yhteistyössä