Sterilisaation jälkeen raskaaksi - vahingossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kädet ristissä ja polvet yhdessä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kädet ristissä ja polvet yhdessä...

Vieras
Heti synnytyksen jälkeen tehtiin sterilisaatio klipseillä, nyt menkat myöhässä nelisen viikkoa! Jestas, mä en voi olla raskaana vai voinko? Ei niin huonoa säkää voi olla kenelläkään. En oo testannut, kun aattelen vaan, ettei niin voi käydä. Ja kuitenkin, aborttia en kykenisi ikinä teettämään. Että kohta sitten mahdollisesti viiden lapsen äiti vai?

Onko oikeesti kenellekään täällä edes käynyt niin, ettei sterilisaatio olekaan pitänyt?

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Anopin nuorimmainen on klipsit ohittanut nuorimies B)

Help! Joku kyllä sanoi, ettei kaikissa sairaaloissa edes tehdä sterilisaatiota synnytyksen jälkeen saman tien. Paikat kuulemma niin turvoksissa ettei välttämättä klipsit pidä. Mut mä aattelin, että on vaan urbaanilegendaa. Niin mun säkää. Mä taidan huomenissa kipaista apteekista sen testin ennen kun pää hajoaa. Just. Tää on niin tätä. Ja kuopus olis sitten 1 v 2 kk kun seuraava syntyisi jos siis olis nyt vahinko käynyt.

Kun olen kuullut että klipseillä tehty voi pettää, mutta tietääkö kukaan voiko poltetut piuhat kasvaa yhteen tai jtn? Kun mulla tehtiin synnytyksen (sektion) yhteydessä ja lääkäri sanoi, että nyt on poltettu.

Alkuperäinen kirjoittaja kädet ristissä ja polvet yhdessä...:
Heti synnytyksen jälkeen tehtiin sterilisaatio klipseillä, nyt menkat myöhässä nelisen viikkoa! Jestas, mä en voi olla raskaana vai voinko? Ei niin huonoa säkää voi olla kenelläkään. En oo testannut, kun aattelen vaan, ettei niin voi käydä. Ja kuitenkin, aborttia en kykenisi ikinä teettämään. Että kohta sitten mahdollisesti viiden lapsen äiti vai?

Onko oikeesti kenellekään täällä edes käynyt niin, ettei sterilisaatio olekaan pitänyt?

Hyvin on mahdollista raskaana olo, nykyiset klipsi sterilisaatiot eivät ole 100% varmoja. Oma gynekologini kertoi että kyllä näitä raskauksia joka vuosi tulee vaikka on ehkäisy hoidettu vimosen päälle, eikä pilleritkään ole 100%varmoja, tunnen muutaman jolla e-pillerilapsi, vaikka tabut oli otettu aina ajallaan. Tiedän naisen joka tuli raskaaksi vaikka sterilisaatio olis tehty 20v aiemmin, sillä vanhan ajan tekniikalla....

Alkuperäinen kirjoittaja kädet ristissä ja polvet yhdessä...:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Anopin nuorimmainen on klipsit ohittanut nuorimies B)

Help! Joku kyllä sanoi, ettei kaikissa sairaaloissa edes tehdä sterilisaatiota synnytyksen jälkeen saman tien. Paikat kuulemma niin turvoksissa ettei välttämättä klipsit pidä. Mut mä aattelin, että on vaan urbaanilegendaa. Niin mun säkää. Mä taidan huomenissa kipaista apteekista sen testin ennen kun pää hajoaa. Just. Tää on niin tätä. Ja kuopus olis sitten 1 v 2 kk kun seuraava syntyisi jos siis olis nyt vahinko käynyt.

Se on kyllä ihan sama, missä vaiheessa se sterilisaatio on tehty; täysin varma keino se ei ehkäisynä ole. Vain naimattomuus on varma ehkäisykeino ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.essure.ch/finnish/consumer_landing.html

Uusi pysyvä raskauden ehkäisymenetelmä
Lopultakin pysyvää raskauden ehkäisymenetelmää harkitsevilla naisilla ja heidän kumppaneillaan on käytettävissä uusi vaihtoehto. Se on nimeltään Essure.

Toisin kuin munan- tai siemenjohdinten katkaisuleikkauksessa, Essure-toimenpiteessä ei tehdä leikkausviiltoja tai pistoksia. Essure-toimenpide vie noin 35 minuuttia, eikä se vaadi yleisanestesiaa. Se on pysyvä raskauden ehkäisymenetelmä, ilman hormonihoitoja.

Ja mikä parasta, potilas voidaan kotiuttaa 45 minuutin kuluttua toimenpiteen päättymisestä.

juu, meeppäs meidän ukolle sanomaan, että nyt loppui sitten naiminen :D Mulla tekee jo pahaa ihan pelkästä jännityksestä varmaan. Saas nähdä monelta kerkiän apteekkiin. Huhhuh. Halusin mä monta lasta kyllä, mutta luulin päättäneeni että neljä riittää.

Mulla tehtiin sterilisaatio sektion yhteydessä -06. Viimeviikolla tein 2 testiä ja molemmat plussalla. Kävin neuvolassa ja yllätys yllätys olen raskaana viikolla 17. Kuinka ollakkaan sterilisaatio on pettänyt ja minulle tehtiin tuplavarmistus eli katkaisu ja sidonta. No nyt vain toivotaan että tulokas on terve.

Minu ystävä tuli sterilisaation jälkeen raskaaksi, kahdesti jopa. Tekivät ensimmäisellä kerralla abortin, mutta kohta testi näytti uudestaan plussaa. Ajattelivat, että antaa sen tulla, kun se niin kovasti tahtoo, mutta raskaus jäi kesken.

mulle tehtiin sterilisaatio synnytyksen jälkeen maanantaina kun tyttö oli syntynyt lauantai iltana. Meillä ei ole mitään muuta ehkäisyä käytössä ja miehelle on sanottu että on voimakkaat siittiöt ja minä tulen aina raskaaksi vain samassa sängyssä nukkumisesta... Nyt kyllä mietityttää kun on menkat ihan sekaisin ja tulee vain pientä tiputtelua kun on se aika kierrosta. Pitääpäs käydä lekurin juttusilla kun olen riskisynnyttäjä jos tulen vielä raskaaksi.

mulle tehtiin 3. lapsen jälkeen sterilisaatio 2007. Ja tänään tein testin ja se näytti plussaa. Äkkiä soitto gynelle, joka lupasi ultrailla ensi tilassa. Puoli vuotta sitten klipsit ultrattiin ja olivat niin hyvin kuin voi ja että mitään raskaus mahdollisuutta ei enään ole. On kuulemma mahdollista, että munasoluille muodostuu uusi reitti... Kaikkein huvittavinta tässä on se, että 1. lapsi syntyi monen vuoden yrittämisen ja lapsettomuushoitojen jälkeen ja nyt ei edes sterilisaatio riitä.

heh! hassua että tää mun aloittama ketju oli nyt nostettu. Ei ollu meillä onneksi klipsit pettäneet. Joku hormonihäiriö vaan. Enkä kyllä tän köörin kanssa enää enempiä muksuja jaksaisi. Mut se aborttikin on niin vastoin mun aatteita. Siis itseni kohdalla, muita en ala arvostelemaan. Vaan näyttää niitä ylläreitä sattuvan kuten tästäkin ketjusta huomataan. Tsemppiä vaan sinulle elämä on yllätyksiä täynnä - mitä ikinä sitten päätätkin tehdä oman yllärisi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
heh! hassua että tää mun aloittama ketju oli nyt nostettu. Ei ollu meillä onneksi klipsit pettäneet. Joku hormonihäiriö vaan. Enkä kyllä tän köörin kanssa enää enempiä muksuja jaksaisi. Mut se aborttikin on niin vastoin mun aatteita. Siis itseni kohdalla, muita en ala arvostelemaan. Vaan näyttää niitä ylläreitä sattuvan kuten tästäkin ketjusta huomataan. Tsemppiä vaan sinulle elämä on yllätyksiä täynnä - mitä ikinä sitten päätätkin tehdä oman yllärisi kanssa.

taisi olla raskaushormoonia vielä kehossa jäljellä kun noin lyhyt aika synnytyksestä.
Onnea että ehkäisy piti! : )

Tätä pitää nostella!! Mulla tehtiin sterilisaatio syyskuussa, ja nyt on samanlaiset oireet, kuin aikaisemmissa raskauksissa. Menkat pitäisi alkaa näinä päivinä....

Yhteistyössä