Sterilisaation jälkeen raskaaksi - vahingossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kädet ristissä ja polvet yhdessä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aikaisemmin kirjoittelin sterilisaation pettämisestä. Raskaus vaikutti ensin kohdunulkoiselta, mutta ilmeisesti olikin kohdussa. olin jo matkalla leikkauspöydälle kiireellisenä, mutta sitten sainkin pelkät pillerit. eli en jäänyt odottelemaan mitä kohdusta lopulta löytyy. Sterilisaatio uusittiin klipseillä. eli nyt niitä on 4 kpl. Alkuperäisistä toinen oli oudon alhaalla ja huonosti kiinni, joten ei ollut ihme, että raskaus pääsi alkamaan. Lääkärini sanoi, että on törmännyt raskauteen (kohdunulkoiseen) potilaalla, jolta kohtu on poistettu.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
onkos miehelle tehtävä vasektomia 100% varma? plus: miksi se on miehelle niin vaikea paikka |O vaikka on paljon helpompi tehdä kuin naiselle????

Ei ole 100 %, miehelle tehty vasektomia kolme vuotta sitten, testasin plussan viime kuussa... Nyt alkaa järkytys jo pikku hiljaa laantua. :D

On se aika varma, muttei 100 %.

ite oon miettiny sterilisaatiota nyt ehkäisynä kun noi hormoonit ei houkuttele ja lapsi luku on täynnä, mut ei sekään näköjään oo sata varma ehkäisy. ja kummalle se kannattaa tehdä? itelle vai miehelle vai molemmille?

Molemmille. Olen kyllä itse tyytyväisempi elämääni nyt kun ylimääräiset hormoonit ei sotke elämää (vaikka sterilisaatio pettikin). Kaikki tuli kokeiltua. Minulla olisi edessä ollut verenpainelääkkeiden syönti, joten valitsin sterilisaation.

ja nyt menkat myöhässä.
Koko ajan sellainen olo että alkaa mutta eipä vielä näy.Veren maku suussa ja rintoja pingottaa.Raskaus oireita kyllä löytyis,mut en ole vielä uskaltanu testiä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma 4:lle omalle ja 3:lle miehen lapselle:
mulle tehtiin sterilisaatio synnytyksen jälkeen maanantaina kun tyttö oli syntynyt lauantai iltana. Meillä ei ole mitään muuta ehkäisyä käytössä ja miehelle on sanottu että on voimakkaat siittiöt ja minä tulen aina raskaaksi vain samassa sängyssä nukkumisesta... Nyt kyllä mietityttää kun on menkat ihan sekaisin ja tulee vain pientä tiputtelua kun on se aika kierrosta. Pitääpäs käydä lekurin juttusilla kun olen riskisynnyttäjä jos tulen vielä raskaaksi.

Tama oli minun tekstini silloin kun asiaa ihemttelin ja kyselin ja nyt on asiat selvinnyt. Olin raskaana 2kk sitten ja se meni kesken aika alussa ja nyt muuton jalkeen olemme menossa laakariin taalla Norjassa ja odotamme operaatiota jossa klipsit tarkistetaan ja kaiketi poistetaan kun ne ovat ehka vaarin siella. Olemme paatyneet ratkaisuun etta meille saa lapsia tulla lisaa jos luoja niin suo! Kiitos kaikille kartomuksistaan ja onnea plussanneille ja voimia kaikille sterilisaation jalkeen raskautuneille!

sterilisaation jälkeen kestää hormonitoiminta tasaantua, yksilöstä riippuen jopa sen pari vuotta, jona aikana saattaa olla tiputteluvuotoa, aknea ja turvotuksia esim.
itse päädyin sterilisaatioon pikku-pakosta vakavan raskausajan koplikaation takia. kaksi lasta on kuitenkin meilläkin saatettu maailmaan, huolimatta ehkäisystä...hormonikierukka ja pillerit...ihania , terveitä lapsia. sterilisaatioista on kolmisen vuotta, ja normitarkastuksessa huomattiin että jotain kasvua on taas tapahtunut, se tuleeko minusta taas "hedelmällinen" on seurannassa, enkä tiedä mitä sitten tapahtuu-luultavasti jo selibatia :D

Pikkasen oon hukassa kehoni kans... Oma eka sterilisaatio tehtiin 2006 klipseillä, toinen 2008 katkaisu + poltto. Klipsit jouduttiin poistaa, koska kummallinen elimistöni hylki niitä ja vas klipsi repi munatorven poikki :o Kierukoita on ollu vuosien varrella useampi mutta jokainen on tullu ulos max 3 kk jälkeen. No, nyt kuitenki tilanne on se että, alamahassa tuntuu nipistelyä ja "menkkamaista" kipua vaikkei mulla koskaa menkkakipuja oo ollukkaa. Etovaa oloa ja aivan sairaan arat rinnat ja väsymystä on ollu muutama päivä.. Menkkoihin on vielä parisen viikkoa aikaa.. Tammikuussa 2011 tuli keskenmeno varhaisessa vaiheessa.
Viimeisimmästä synnytyksestä on jo 8 vuotta aikaa. Ehkä voi vaikuttaa tollolta kysellä voinko siis olla raskaana mutta aika kultaa muistot eikä oireita muista enää näin pitkän tauon jälkeen.. Vielä ei ainakaa testi näytä plussaa.

[QUOTE="ate";23388596]Voi vitsi... mulle tehtiin essure sterilisaatio 05/2010.. tarkistus tehtiin 3kk myöhemmin.. nyt menkat myöhässä, verenmaku suussa, rinnat kipeät ja etova olo... huh...[/QUOTE]

..ja nyt on testi tehty.. tulos on positiivinen...!!! huh hei.

lapsiluku tietysti todellakin on tuntunut olevan täynnä.. mutta jos minun ja vauvan terveys ei ole vaarassa niin odotus jatkuu loppuun asti.. ja on erittäin tervetullut perheen pienimmäksi :)

Mulle tehtiin sterilisaatio katkaisemalla piuhat poikki 2006. Kahden viikon päästä löysin miehen, jonka kanssa olemme nyt naimisissa. Olen jo 43v. Miehelläni ei ole aikaisemmasta avioliitosta lapsia, joten hän on salaa toivonut vauvaa. Nyt on just menkat, mutta viikko ennen näitä menkkoja mua oksetti ja oli valtavan huono olo. Normaalisti ei olo ole tuollainen ennen kuukautisia. Teimme sitten raskaustestin, jossa minun mielestäni näkyi haaleasti plussaa. Muutaman päivän päästä alkoivat kuukautiset. Kävin vielä verikokeessa, josta sain tulokseksi negatiivinen. Toivomme, että piuhat tai edes toinen olisi kasvanut takaisin tilaan, johon Jumala on sen tarkoittanut ja me saisimme vielä Helmen tai Sisun, tai molemmat :) !!!

Jos haluaa vauvan sterilisaation jälkeen, niin klinikalla kannattaa käydä. Maksaahan se, mutta jos ikää on jo 43 niin klinikka saattais auttaa muutenkin, jos ikä alkaa tulla vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kädet ristissä ja polvet yhdessä...;11323699:
Heti synnytyksen jälkeen tehtiin sterilisaatio klipseillä, nyt menkat myöhässä nelisen viikkoa! Jestas, mä en voi olla raskaana vai voinko? Ei niin huonoa säkää voi olla kenelläkään. En oo testannut, kun aattelen vaan, ettei niin voi käydä. Ja kuitenkin, aborttia en kykenisi ikinä teettämään. Että kohta sitten mahdollisesti viiden lapsen äiti vai?

Onko oikeesti kenellekään täällä edes käynyt niin, ettei sterilisaatio olekaan pitänyt?

Keskimäärin yksi kymmenestä tuhannesta sterilisaation tehneestä tulee sterilisaation jälkeen raskaaksi. Että jos olet raskaana sterilisaation jälkeen, niin silloin kannattanee myös lotota.

eli mulle on tehty sterilisaatio eli tuo poikki+poltto ja sit on tehty vielä kohdunkaulan poltto onkohan olemassa mitään konstia että yhdistäisi piuhat että voisi vielä lapsia tehdä???

kans sterilisaatio (miehen) petti neljän vuoden jälkeen! Päätimme pitää lapsen, koska niin kovasti tahtoo maailmaan tulla :) Muutama viikko odottelua jäljellä ja sitten meillä onkin viisihenkinen perhe! Isommat lapset odottelevat vauvaa jo kuumeisesti ja luulen, että itsekin voi nauttia nyt enemmän vauva-ajasta kun ikää itsellä jo 35v :)

Eli ei tosiaan ole miehelläkään 100% varmaa :)

Minulle tehtiin sterilisaatio 10/09 kolmannen lapsen syntymän yhteydessä, pätkästiin ja poltettiin/sidottiin toinen munanjohdin, toinen oli jo poistettu kokonaan viisi vuotta aiemmin kohdunulkoisen raskauden vuoksi. Nyt juuri sain meidän 12/11 syntyneet kaksoset päiväunille...

että täälläkin on sektion yhteydessä laiteut klipsit pettäneet... Menkat ei oo paljo myöhässä, mut sen verran, et hermostuttaa jo. :) Jos sieltä on joku sisuspussi tulossa, niin tulkoot. Ei näytä olevan aina omassa kädessä nämäkään päätökset! Ja mulla on siis vaan toinen torvi ollut auki ja toinen kokonaan tukossa, koska mulla on endometrioosi ja sen diagnoosin kun sain, niin mieleeni jäi, että saatat hyvin todennäköisesti jäädä lapsettomaksi! Hoh! :D

[QUOTE="vieras";23519895]Keskimäärin yksi kymmenestä tuhannesta sterilisaation tehneestä tulee sterilisaation jälkeen raskaaksi. Että jos olet raskaana sterilisaation jälkeen, niin silloin kannattanee myös lotota.[/QUOTE]

Mä todellakin toivon, että oot oikeassa! Lotonnut en ole koskaan, mutta seksiä kyllä harrastanut 8 positiivisen raskaustestin verran. Sterilisaation tein siksi, ettei enää ikinä tarvitsisi tehdä yhtään positiivista testiä! Ja kyllä ehkäisyä olen aina kuuliaisesti käyttänyt, mutta musta olis tullu hyvä lestadiolaisperheen äiti, harmi vaan olen ateisti....

Kuukautiset myöhässä, pahoinvointia jo useamman päivän ja tissit tosi kipeet. Sterilisaatio tehtiin elokuussa 2011, joten siitä kuitenkin jo jonkin verran aikaa ja kuukautiset normisti ei koskaan myöhässä.

Pelottaa =(

Tämä vaan mun mielipide. Älkää vetäkö herneitä nenään! Aikas outoa onnitella sterilisaation tehnyttä naista raskaudesta. Se tehdään vain ja ainoastaan siksi, koska ei ikinä enää haluta lasta ja se siitä!

Mä keihästän sen kirurgin m#"%"ta kattoon jos klipsit on pettäny!

Yhteistyössä