Sterilisaation ongelmat?

Essure?

En viitsi tarkemmin selittää, mutta olen menossa toimenpiteeseen, jossa joka tapauksessa operoidaan kohdun aluetta ja sterilisaatio voitaisiin tehdä siinä samalla ilman erillistä leikkausta. Mutta voiko sterilisaatiosta olla jotain muutakin haittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Inkeri Ruurikintytär:
Essure?

En viitsi tarkemmin selittää, mutta olen menossa toimenpiteeseen, jossa joka tapauksessa operoidaan kohdun aluetta ja sterilisaatio voitaisiin tehdä siinä samalla ilman erillistä leikkausta. Mutta voiko sterilisaatiosta olla jotain muutakin haittaa?

Omalta osaltani vastaan, että minulla ei ole ollut mitään haittaa. Päinvastoin, hyötyä ollut. :D Menkat lyheni ja ei tarvitse olla peloissaan onko taas raskaana. Näin helposti sikiävälle oli aika inhottavaa arpoa joka kk onko ehkäisy pettänyt :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaaraallisuudesta en tiedä, mutta miehille toi toimenpide on helpompi ja nopeampi tehdä.

Jep ja luotettavampi, äiteelleni tehtiin sterilisaatio mut niinpä tuli raskaaksi tahtomattaan

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Vaaraallisuudesta en tiedä, mutta miehille toi toimenpide on helpompi ja nopeampi tehdä.

Jep ja luotettavampi, äiteelleni tehtiin sterilisaatio mut niinpä tuli raskaaksi tahtomattaan

Ohoh! Miten helposti muuten olette saaneet lähetteen sterilisaatioon? Kun minä olisin tahtonut, mutta lääkäri oli sitä mieltä että kokeillaan nyt ensin jonkun aikaa jotain muuta ehkäisyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni tulitikkutyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:

Ohoh! Miten helposti muuten olette saaneet lähetteen sterilisaatioon? Kun minä olisin tahtonut, mutta lääkäri oli sitä mieltä että kokeillaan nyt ensin jonkun aikaa jotain muuta ehkäisyä.

Eikös siinä ole joku ikä ja lapsilukumäärä ehto, ja jos sulla on joku terveydellinen syy jonka takia et halua lasta tms. niin ei siinä ongelmaa ole, miehelle kyllä tekevät sen helpommalla ei tartte mitään syitä kertoa.. Ainaki näin meillä päin

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Minun käsittääkseni naisella se riski liitty nimenomaan nukutukseen, miestä kun ei nukuteta vaan isketään vaan puudutuspiikki kasseihin, pieni viilto ja naps.

essure menetelmässä ei tarvita nukutusta

Onks tää essure se juttu, kun tunketaan jotain sinne munajohtimiin? Eikö se ole ihan hirveen kivulias..? :$

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Minun käsittääkseni naisella se riski liitty nimenomaan nukutukseen, miestä kun ei nukuteta vaan isketään vaan puudutuspiikki kasseihin, pieni viilto ja naps.

essure menetelmässä ei tarvita nukutusta

Onks tää essure se juttu, kun tunketaan jotain sinne munajohtimiin? Eikö se ole ihan hirveen kivulias..? :$

Juu, munajohtimiin laitetaan pienet implantit, joiden ympärille kasvaa arpikudosta. Se 'umpeutuminen' kestää 3kk, ja sitten on täysi ehkäisyteho päällä.
Kivulias toimenpide ei ollut, vähän epämukava vain. Kohtuun laskettiin nestettä sen verran, että pysyi näköyhteys, kun lääkäri implantit laittoi.

Yhteistyössä