Strategia haussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millamari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Millamari

Vieras
Haluaisin kuulla kommenttejanne...

Poikaystäväni kaveripiirissä on n. 20 ihmistä, jotka tapailevat leffojen, biletyksen, ruoanlaiton ja milloin minkäkin aktiviteetin merkeissä. Joukko elää aina sitä mukaa, kun joku eroaa tai löytää uuden kumppani.

Homma on nyt niin, että minä olen porukan uusin tulokas. En siis oikein vielä tiedä, mahdunko joukkoon ja viihdynkö siellä edes itse (en ole tavannut kaikkia), mutta haluan kuitenkin yrittää parhaani. "Ongelmana" on se, että poikakaverini entinen tyttöystävä kuuluu edelleen mukaan tähän kaveriporukkaan. Asia ei siis ole ongelma minulle (mennyt on mennyttä ja minä olen aika vetävä nainen - poikakaverini mielestä erityisesti), mutta nyt tuo entinen tyttis ei sitten halua missään nimessä tavata minua - poikakaverini saisi tulla tapaamisiin yksin, mutta minun tullessani exä peruuttaa tulonsa. En ole mitenkään tyrkyttäytymässä mukaan, mutta tuossa seurassa kaikilla on kumppanit mukana (ja uudet esitellään) ja niinhän tuo exäkin porukkaan aikoinaan on tullut, ja siksi poikakaverini minua mukaan on ottanut.

Minua ottaa tässä päähän se, että poikakaverini ja ex ovat "kavereita", mutta jostain syystä siis minä olen vain nyt liikaa. Haluaisin siksi kysyä, mikä strategia olisi paras a. suhteessa koko kaveripiiriin, b. suhteessa exään ja c. suhteessa poikaystävääni. Miten asiaa kannattaa lähestyä tyylillä, onko kokemuksia?

Nämä ovat todella vaikeita tilanteita, ja kärsivällisyyttä ja huomaavaisuutta todellakin kaivataan.

Itse tekisin näin: menisin vain rohkeasti mukaan joukkoon, olisin ystävällinen ja mukava kaikille, myös exälle. Helppoa tämä ei välttämättä ole, tuollaisessa tilanteessa on helposti jotain skismaa teidän välillä jo valmiiksi lähtöasettelusta johtuen. Varsinkin, jos toipuminen suhteen poikkimenemisestä on vielä kesken. Jos poikaystäväsi on sitä mieltä, että sinä et saisi tulla, niin sitten on jotain pahasti pielessä. Hänen kanssaan voisi keskustella siitä, mikä on hänen suhde exään. Jos on yhteinen kaveripiiri, niin pakko on tietysti olla väleissä, mutta onko pakko suoranaisesti kaveerata exän kanssa.

Jos ex on sitä mieltä, että sinä ja hän ette mahdu samaan tilaisuuteen, hänellä ei ole oikeutta vaatia sinulta pois jäämistä, vaan jääköön siinä tapauksessa itse pois.

Minulla on kokemusta asiasta. Meillä on tällainen kaveripiiri, jossa oikeastaan minä olin jo ennen poikaystävääni. En kuitenkaan koe, että minulla olisi mitään sananvaltaa siihen saako exäni tuoda uutta tyttöystäväänsä porukkaan mukaan. Jos en olisi halunnut häntä tavata niin olisin jäänyt itse pois. Toisaalta ei ole myöskään minun tehtävä saada tätä tyttöystävää tuntemaan olonsa mukavaksi, mutta en myöskään hankaloita asiaa.
Riippuu tietysti siitä miten he erosivat? Meillä oli sopu ero, mutta jos exäni olisi vaikka pettänyt minua uuden kanssa olisi saattanut tilanne olla toinen.

Voin antaa vähän taustatietoa... Poikaystäväni ja exän ero tapahtui yhteisestä sopimuksesta 2,5 vuotta sitten. Poikaystäväni on ehdottomasti sitä mieltä, että minä tulen mukaan, jos siis itse niin haluan. Ja haluanhan minä.

Kiinnostavaa lisäväriä tähän soppaan antaa se, että exä kuitenkin on seurustellut jo aika pitkän aikaa - minusta tämä tilanne on myös hieman erikoinen hänen nykyistä kumppaniaan kohtaan. Itse ainakin loukkaantuisin syvästi, jos poikakaverini kieltäytyisi menemästä illanviettoon, koska exän nykyinen olisi paikalla...

En tarvitse mitään aktiivista hyväksyntää exältä, mutta tuollainen omituinen mielenosoituksellinen poisjäänti kyllä vähän pahoittaa mieltäni.

Alkuperäinen kirjoittaja se ex-tyttökaveri:
Minulla on kokemusta asiasta. Meillä on tällainen kaveripiiri, jossa oikeastaan minä olin jo ennen poikaystävääni. En kuitenkaan koe, että minulla olisi mitään sananvaltaa siihen saako exäni tuoda uutta tyttöystäväänsä porukkaan mukaan. Jos en olisi halunnut häntä tavata niin olisin jäänyt itse pois. Toisaalta ei ole myöskään minun tehtävä saada tätä tyttöystävää tuntemaan olonsa mukavaksi, mutta en myöskään hankaloita asiaa.
Riippuu tietysti siitä miten he erosivat? Meillä oli sopu ero, mutta jos exäni olisi vaikka pettänyt minua uuden kanssa olisi saattanut tilanne olla toinen.

Eikö tallainen sosiaalinen asetelma ole hyvää harjoitusta aikuiselämää varten.
Juttujen perusteella olette nuoria aikuisia. Nuo opit ovat tarpeen sukkuloidessa perheenä tai sitten vaikka avioeronneena.

Tykkään katsoa O.C. sarjaa. Eilen oli mielenkiintoinen kohtaus deittipartyissä.
Kaksi naista jahtasi samaa miestä. Fiksut teinit hoitivat asian mallikkaasti.

Vaikka tv-sarjat ovat saippuaa, niin aina niistä jotain oppii. Mielestäni tuon sarjan käsikirjoitus on hyvä.

Mielestäni sinulla ei ole minkäänlaista ongelmaa -ongelma on exällä. Te määrittelette itse suhteenne, olishan se hassua, jos ex saisi päättää kenen kanssa miehesi juhliin menee.

Osuit oikeaan... Täytyy kai pitää pää kylmänä ja olla ystävällinen kaikille. Jos en ole huomaavinanikaan tuollaista käytöstä enkä anna sen vaikuttaa menohaluihini, niin saan otettua oman paikkani kaveripiirissä. Poikakaveria ei kaiketi kannata asialla kauheasti piinata...

Tietenkään et ala piinaamaanpoikakaveriasi hänen exänsä käytöksen takia. Eihänpoikaystäväsi ole mitenkään vastuullinen häenn tekemisistään! Itsensä tuo exä hömöksi tekee. älkää kumpikaan teistä lähtekö siihen mukaan. Jos hän (ex) jättää tulematta, niin so? Kuka häntä siellä niin kovasti kaipaakaan

Kumma tapa meillä naisilla kantaa koko maailman murheet ja toisten ihmisten mokat.. Eihän niiden pitäisi rajoittaa omaa elämäämme.

Yhteistyössä