streptokokki B

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Olen raskaana ja sain tietää alustavasti, että labranäytteestä olisi löydetty streptokokki B....onko muilla kokemusta tästä? Mitä aiheuttanut tai onko mitään? Onko ihan huonosta tuurista kiinni, tarttuuko lapseen vai miten? Lääkitäänkö tätä jotenkin? Kaikki asiasta jotain tietävät laittakaa kommenttia....onko se voinut olla mulla jo kauankin, en vain ole tiennyt sitä?!

Ite vuodin verta raskauden alusta asti ja 12 viikon paikkeilla pari viikkoa ihan kunnolla. Löytyi tuo Streptokokki. Sain antibioottikuurin ja ohi meni. Lisäksi synnytyksessä saat antibioottia tipassa, ettei tartu vauvaan. En nyt muista mitä aiheuttaa vauvalle, muttei kuitenkaan todellakaan hyvä juttu, jos siis tarttuu. Heti vauvan synnyttyä vauvalta otettiin korvasti näyte.

Monella on alapäässä toi bakteeri, toisilla vaan oireilee sitten. Niin oon käsittänyt, voin olla väärässäkin. Bakteeri saattaa käsittääkseni oireilla myös supistelemalla. Lisäksi saattaa aiheuttaa lapsivesien menon ja synnytyksen käynnistymisen etuajassa, näin joku mulle sanoi. Kohdallani ainakin piti paikkansa, kun synnytys alkoi 2 viikkoa etuajassa vesien menolla.

Se on luonnostaa osalla naisista elimistössä eli ei sinänsä ole mikään tauti.

Raskausaikana voi aiheuttaa supistuksia ja pahimmillaan keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen. Erittäin harvoin tarttuu lapseen raskauden aikana. Synnytyksen yhteydessä steptokokki huomioidaan antamalla antibioottitippa. Hoitomattomana synnytyksen yhteydessä voi olla lapselle erittäin vaarallinen ja aiheuttaa yleisinfektion.

Jos streptokokki vaivaa raskaudenaikana niin siihen saa antibioottikuurin. Haittana on se, että streptokokki melko varmasti tulee uudelleen elimistöön. Sen takia sitä nykyisin ei yleensä oireettomana hoideta raskauden aikana, vaan vasta synnytyksen yhteydesssä.

Molemmissa raskauksissa minulla on streptokokki ollut, hoidot olen saanut ja terveet lapset syntyneet rv39+ ja rv41+

Yhteistyössä