Suhde ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saara

Vieras
Moi!

Osaateko sanoa mikä oikein on, kun suhde ahdistaa. On tullut vahva olo, että haluan olla rauhassa.

Olemme tunteneet miesystäni kanssa 1 1/2 vuotta. Hän on ollut viimeaikoina omassa kodissani melkein joka yö. Jotenkin se on hänelle hyvin tärkeää, että on luonani. Ei minullakaan ole ollut mitään sitä vastaan, vaan nyt on ruvennut ahdistamaan ihan valtavasti, enkä halua häntä kotiini, haluan on olla rauhassa. Hän yleensä soittaa monta kertaa päivässä, nyt on tosin vähentänyt, kun olen puhunut eroamisesta ja tästä rauhan kaipuusta. Hän kovasti yritää olla kiltti ja muutta sellaisia tapojaan, joista en pidä. Ei minun takiani kenenkään pidä itseään ruveta muuttamaan! Se ei kuitenkaan johda hyvään lopputulokseen, jos toisen mukaan yrittä muuttaa itseään. On olo että joskus se tulee takaisin voimakkaasti konflikitilanteessa. Minä olen sinun takiasi muuttanut tätä ja tätä...eikä silti olla tyytyväisiä...

Meillä on miettimistauko meneillään, haluan rauhaa, mutta silti joka päivä tulee edelleen rakastavia ylistäviä viestejä ja jokailta ollaan puhuttu pitkään puhelimessa. Tai oikeastaan hän puhuu, minä en nyt jaksaisi edes puhua, sekin ahdistaa. Yleensä en ole mikään asioiden pakenija ja keskustelu on minulle erittäin tärkeä asioiden hoitotapa. Sekin ihmetyttää etten nyt jaksaisi edes keskustella, keskustelukin ahdistaa!

Pidän hänestä kuitenkin edelleen, mutta en tiedä pidänkö tarpeeksi. Kun aloitimme yhdessä olin hyvin rakastunut. Niin ne suhteet väljenee, kai? Hän haluaa ehdottomasti jatkaa, eikä halua päästää irti, tuntuu kuin hän roikkuisi minussa. Ahdistaa!

Onko teillä ollut tällaisia kokemuksia ja miten ne ovat ratkenneet teillä?

Mitä ajatuksia heräsi?

että ajattele, jos et olisi miehen kanssa enää. Mitä tekisit, mihin menisit jne. miltä se sinusta tuntuisi? Jos tolkuttoman hyvältä, niin ehkä eroa pitäisi tosissaan miettiä..

Olen ollut samanlaisessa (olisin voinut kirjoittaa presiis samantyylisen viestin vuosi sitten) tilanteessa ja kun jahkailin suhteessa liian pitkään, aloin lopulta tuntemaan vastenmielisyyttä miestä kohtaan ja loppujen lopuksi en pystynyt edes katsomaan häntä, ilman etten olisi ärsyyntynyt. Hänessä ei ollut mitään kummosempia vikoja, ihastuminen vaan laantui pikkuhiljaa.

Sinun tilanteesi kuulostaa jotenkin samanmoiselta, kuulostele tosiaan itseäsi, millaista elämä olisi ilman tätä miestä.

Oletko seurustellut aiemmin? Olen seurustellut useasti pitkiäkin aikoja ja voisin veikata, että rakkautesi taitaa olla kuihtumaan päin.. Nyt tekisi loma toisistanne hyvää, että saisit miettiä rauhassa mitä haluat. Saatat huomata, että kaipaat loman aikana miestäsi ja huomaat ettet halua menettää häntä tai sitten et.. Hankkiudu nyt muutamaksi päiväksi eroon tuosta miehestä!!

Kiva kun olette vastanneet. Kiitos siitä.

Tiinan kysymyksiin:
Olen seurustellut aikaisemminkin, pitkäänkin. Niin siinäpä se onkin en oikein tiedä onko rakkauteni kuihtumaanpäin vai onko tämä vain liian tiiviin seurustelun tulosta, joka voisi kohentua omalla ajalla??

Meillä on nyt mietintäkausi meneillään. Kuvittelin että olisimme toisistamme erossa miettien tutkaillen, vaan ei; viestejä ja iltaisin pitkiä puheluita. Hän on aina se joka ottaa yhteyttä. Pitänee oikein vaatia, ettei saa ottaa yhteyksiä. Jotenkin se tuntuu liian kovalta, mutta pakko kai omien ajatusten selkiytymisen vuoksi.

Kuten moni on sanonut totallinen tauko olisi nyt hyvä. Pitää päästä eroon tällaisesta puolitauosta, jossa koko ajan yhteyksiä.

kävi kerran mullekin noin - halusi pitää jätkä tauon - onneks pääsin eroon siitä jätkäst tauon aikana. Oli kuiteski paree meille molemmille,koska ei siit mitään olis tullu. Nyt meil molemmil uudet ja menee kivasti. Oli siin ihan kivoja juttui siin kaveris paljonki vaan kyl nyt parempi. Ota siis kunnon tauko ja pähkäilkää, jos ei hyvältä tunnu.

Sama vastauskin kuin Sirpalle...

Parisuhteen vaiheista on ihan (oikeeta) tutkimusta... väestöliiton sivuilta löytyy aika mun mielestä pätevää tekstiä

http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/parisuhteen_vaiheet/

1) Rakastuminen
2) Itsenäistymisen vaihe
3) Rakkaus

Käykääpä ihan huviksenne lukemassa...