Sukkahousut koulupojalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytöttäjä-äitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tytöttäjä-äitikö?

Vieras
Pitääkö kenenkään kouluikäiset pojat vielä sukkahousuja? Olenko teistä kauhea tyttöttäjä-äiti, kun minusta on jotenkin söpöä että poikani pitää sukkahousuja?

Poika on nyt 6v (eskarissa) ja on ollut ikänsä aika tarkka vaatteistaan, niin mukavuuden kuin ulkonäönkin suhteen. Hän käyttää sukkahousuja edelleen päivittäin (poislukien kesä) kun on aina tykännyt niitä pitää. Koska poika on meidän esikoinen on kaikki sukkahousut ostettu hänelle ja käytössä on ollut viimevuosina enimmäkseen hyvin poikamaisia värejä ja kuvioita. Yleensä on käytössä paksut puuvillaiset sukkahousut, mutta olen ostanut pojalle myös muutamia hiukan ohuempia puuvillasekoitteisia sukkiksia. Myös parit pitkät kalsari on hankittu, mutta mun mielestä poika saa jatkaa sukkahousujen käyttämistä niin kauan kuin itse sitä haluaa.

Ajattelin, että kun kevään myötä ilmat alkaa lämpenemään niin voisin totuttaa poikaa pitämään enemmän noita ohkasempiakin sukkahousuja (50-70 den), joita häneltä jo löytyy. Eihän niissä ole ohuuden lisäksi juurikaan muuta eroa paksuihin puuvillasukkiksiin kuin se, että niissä ei ole muotoon kudottua kantapäätä ja kärjen sauma tulee varpaiden eteen eikä päälle.

Sitten kun/jos poika oppii hiukan paremmin noita ohuempia sukkiksia pukemaan ja pitämään haluaisin, että hän kokeilisi myös mikrokuituisia polyamidi/lycra sukkahousuja. Luulisin niiden olevan hänestä paksuja sukkiksia mukavamman tuntuiset päällä silloin kun ei ole enää kovin kylmä ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Meidän poika luopui n.2 vuotiaana itse sukkahousuistaan, kun halusi kalsarit kuten isilläkin oli, nyt on ekalla, eikä varmasti sukkahousuja jalkaansa laittais.

sama täälä...itselläni on 6v. poika ja ei takuu varmasti laittais mistään hinnasta sukkahousuja eskariin, johan pojalle huomautettais eskarin liikuntatunnilla pukuhuoneessa, kun samalla liksa tunnilla on myös 1-luokka....

Mä olen varmaan myös sit jonkinlainen kummajainen mut meillä on pojat pitäneet sukkahousuja siihen asti kun on ekaluokalle menneet.Minusta ne on ollu hyvät,kätevät,lämpimät ja suojanneet hyvin nilkat.Siihen päälle olen pukenut vielä pitkät kalsarit ja nilkkasukat.
Kouluikäiset vaan ei enää suostu pitämään,kuten ei talvella kokohaalariakaan,mikä olis oikeesti käytännöllinen,helppo pukea ja suojais hyvin ulkoleikeissä selkääkin.
Olishan se kieltämättä aia vinkee näky nähdä miesystäväki loikkimassa sukkiksissa täällä kotona,siitä vois saada vähän lisäkiksejä =) heh heh

Siihen asti vaikutti ihan normaalilta, kun ruvettiin puhumaan noista ohuista nylon-sukkahousuista. semmoiset on kutittavat, eikä lämmitä pätkääkään. Hyi hirvitys.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mä olen varmaan myös sit jonkinlainen kummajainen mut meillä on pojat pitäneet sukkahousuja siihen asti kun on ekaluokalle menneet.Minusta ne on ollu hyvät,kätevät,lämpimät ja suojanneet hyvin nilkat.Siihen päälle olen pukenut vielä pitkät kalsarit ja nilkkasukat.
Kouluikäiset vaan ei enää suostu pitämään,kuten ei talvella kokohaalariakaan,mikä olis oikeesti käytännöllinen,helppo pukea ja suojais hyvin ulkoleikeissä selkääkin.
Olishan se kieltämättä aia vinkee näky nähdä miesystäväki loikkimassa sukkiksissa täällä kotona,siitä vois saada vähän lisäkiksejä =) heh heh

Mä oikeesti mietin, et jos on haalarin alla paita kainaloissa, et suojaaks se selkää toisin kuin takin/housujen alla olevat vaatteet, joissa paita housuissa.

Siis ihan oikeesti oon miettin. =)

oho, oletteko ihan typeryksiä vastauksista päätellen???
kyllä meidän eskarilainen käyttäisi sukkahousuja jos sellaiset tarjottaisiin.
Myös vaaleanpunaista väriä käyttää vaatteissa (HUI!!!!!!!) kaupoissa on poikien mallistoissa vaaleanpunaisia vaatteita.
SUKKAHOUSUILLA EI OLE SUKUPUOLTA, voi ihme että on TYHMÄÄ sakkia täällä palstalla.
Ap:lla on nähtävästi harvinaisen hyvässä kodissa kasvanut poika, kun ei (onneksi!!) ymmärrä vielä hävetä sukkahousuja.
Ei hyvää päivää miten te muut olette NIIN pinnallisia ja arvomaailmaltanne käsittämättömiä..

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Mä oikeesti mietin, et jos on haalarin alla paita kainaloissa, et suojaaks se selkää toisin kuin takin/housujen alla olevat vaatteet, joissa paita housuissa.

Tarpeeksi pitkä aluspaita,siihen sukkikset ja esim. collegepuku mist laittaa paidan housujensisään ni pysyy päällä eikä nouse paita kainaloihin =)

Olen ihan tosissani. En tietenkään halua pakottaa poikaa pitämään mitään mistä hän ei pidä. Enkä ajatellut kovin ohuita nylon-sukkahousuja vaan sellaisia mikrokuituisia, mitkä ois kuitenkin melko paksut ja joiden luulisin pojankin mielestä olevan mukavat.

Mun mies pitää myös joskus sukkahousuja, joten hänellä ei ole mitään sitä vastaan että poikakin niitä käyttää. :-D

puin alle 2v pojalleni sukkahousuja talvella haalarien alle, kaverini tyrmistynyt kommentti vierestä "mä en IKINÄ pukisi pojalle sukkahousuja...!!!)"

Itse olen vieläkin hämmästynyt noin rajoittuneesta vaatteiden käytöstä....
siis: H-A-L-O-O-!?!?!?!??!

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Tarpeeksi pitkä aluspaita,siihen sukkikset ja esim. collegepuku mist laittaa paidan housujensisään ni pysyy päällä eikä nouse paita kainaloihin =)

Äh niin joo, mut JOS olis paita kainaloissa, niin lämmittääkö enemmän se et on haalarissa... :D :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Tytöttäjä-äitikö?:
Olen ihan tosissani. En tietenkään halua pakottaa poikaa pitämään mitään mistä hän ei pidä. Enkä ajatellut kovin ohuita nylon-sukkahousuja vaan sellaisia mikrokuituisia, mitkä ois kuitenkin melko paksut ja joiden luulisin pojankin mielestä olevan mukavat.

Mun mies pitää myös joskus sukkahousuja, joten hänellä ei ole mitään sitä vastaan että poikakin niitä käyttää. :-D

kuulostat minun mielestä järkevältä.
Miehelläsikin tuntuu olevan itsetunto kohdillaan.
KUKA keksi että sukkahousut on tarkoitettu VAIN NAISILLE???

Yhteistyössä