Sukkien neulojat, apuja olisin vailla...

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
Eli kun kantalapusta poiminaan reunasilmukat niin miten ne saa sellaisiksi ettei näytä siltä kuin sukassa olisi reikiä?

Suoraan puikolle silmukat vai langan kanssa silmukat tehden...

Äsh enhän mä edes osaa selittää mitä ajan takaa...:headwall:

Viimeksi muokattu:
Mie olen tehnyt langan kanssa ne silmukoilta poimiset.

Ja silleen että ottaa sen siitä reijästä, eli ei langan välistä vaan siitä silmukan "reijästä" Jeps, ihan yhtä huono selitys.

Minä ainakin katon siinä koukkiessa mistä kohti kannattaa koukata. välillä otan ihan väärästä kohti mutta minusta tulee niin parempi entä jos otan "oikein" ja jää iso reikä.

Olisko tästä apua:
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/tekniikka-ja-rakenne/silmukoiden_poimiminen.html

Mie teen langalla silmukat. Ja muutaman sukan jälkeen opin senkin mistä kohtaa sen lenkin pitää mennä, jottei reikää tule :)

Poimi silmukat puikolle ja neulo ne kiertäen eli laitat puikon silmukan takareunasta ja noukit langan puikolle ja vedät läpi. Silmukka tekee ns. lenkin. Itsellä kyllä silti tahtoo aina jäädä reikä reunasilmukoiden ja päälliosan liitoskohtaan..

tolleen mäkin teen ku "neuloja" nostan ne silmukat "isoina aukkoina", mutta seuraavalla kierroksella kun neulon ne samat silmukat, neulon ne kiertäen. Sen näkee silmukan kallistumissuunnasta ja muodosta ettää kannattaako kutoa ns. normaalisti vain siten, että kutoo silmukan takaosan. Ja tietty kutoo suht kireesti nämä silmukat, niin ei tule reikiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kiertäen juu;22813607:
tolleen mäkin teen ku "neuloja" nostan ne silmukat "isoina aukkoina", mutta seuraavalla kierroksella kun neulon ne samat silmukat, neulon ne kiertäen. Sen näkee silmukan kallistumissuunnasta ja muodosta ettää kannattaako kutoa ns. normaalisti vain siten, että kutoo silmukan takaosan. Ja tietty kutoo suht kireesti nämä silmukat, niin ei tule reikiä.

Pahoittelen, että käytän sekaisin termejä "neuloa" ja "kutoa".. itse omassa murteessani käytän kutomis-sanaa ku puhun esim villasukkien kutomistesta, eli siis neulomisesta. Pahoittelen että olen näin juntti, tiedän kyllä että kutominen on kangaspuilla kutomista. Mutta sopii paremmin mun murteeseen...

Yhteistyössä