Suku on aian yhtä ihanaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehen sisko jaksaa ihmetellä, miksi mies on niin paljon nykyisin kotona lasten kanssa... Oli ennen kova menemään (ilmeisesti jonkin sortin kriisi lasten tulemisen myötä), ja teki myös paljon töitä. Pitkällisen "kehityskeskustelun" myötä sain miehen tajuamaan, että myös hänen on osallistuttava enemmän perhe-elämään.
Viikonloppuna oli miehen sukulaisia kyläilemässä seudulla ja mies oli juhlimassa, muttei enää tappiin asti. Nyt sitten sisko ihmettelee (ei minun kuullen, mutta meis kertoo minulle) miksi hän ei enää mene samalla lailla kuin ennen. Itse huomaan kyllä muuttuneen asenteen itseäni kohtaan, kun lähden lasten kanssa ajoissa kotiin. Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että perhe voi olla myös miehelle tärkeä.

Se on jotenkin siltä siskolta ja miehesi suvulta pois, kun miehesi on tehnyt uudet teidän perheen rutiinit eikä enää toimi kuten heidän suvussaan on aina ollut tapana tehdä. Ole onnellinen, ellei anoppisi kommentoi kuinka kahlitset miestäsi ja vaadit häneltä liikaa kotitöitä jms.

Anoppi on yhtä mieltä, että hyvä kun on perheensä kanssa. Appi ollut aikamoinen juhlija aikanaan. TAisi vaan sisko menettää jotakin. Käyvät toisinaan ulkona vieläkin, mutta juhliminen on maltillisempaa. TOivottavasti tuo sisko ei ala vaikeuttaa meidän elämää enempää.
Ja hei tämä on oikeesti ihanaa,kun mies ymmärsi tilanteen.

Tutun kuuloista. Meillä anoppi ja miehen sisko ovat yhtä maata, mutta sisko on näistä se pahempi tapaus. Anoppi ei voi ymmärtää ollenkaan, että lapset huomioidaan. Aikuisten tarpeet ja menot ovat ykkösasia. Lasten hyväksi ei saisi tehdä mitään eikä isät saisi olla niiden kanssa eikä äitienkään tarvitsisi niitä hoitaa ainakaan kovin paljoa.

Yhteistyössä