Sukuelinherpeksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelija00
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdiskelija00

Vieras
Hei!

Minulla on muutama vuosi sitten todettu sukuelinherpes ja se on sen jälkeen uusinut vain kerran. Toisen uusimisen yhteydessä sain herpekseen lääkkeen, mutta koska menin lääkäriin vasta kun rakkulat olivat jo parantumassa, en hakenut lääkettä. Nyt resepti on siis vanhentunut.

Nyt huomasin alapäässäni pienen näppylän suunnilleen samalla kohtaa kuin herpekset ovat kahtena kertana olleet. Koska on pyhä, en voi mennä heti lääkäriin. Varasin huomiseksi ajan yksityiselle lääkärille, mutta aloin miettimään, onko se rahan tuhlausta. Olen laittanut näppylään kerran zoviraxia. Näppy ei ole kipeä, eikä se tunnu muutenkaan kirvelynä tai muuten.

En tietekään ole 100varma onko kyseessä herpes, mutta luulen niin. Poikaystäväni on tulossa pitkän eron jälkeen ensi viikolla luokseni, joten herpes on ajoittanut puhkeamisensa oikein hyvään aikaan...

Mitä mieltä te muut olette tästä tilanteesta? Haenko uuden kuurin huomenna? Ehtisin syödä kuuria 2-3 päivää ennen kuin poikaystäväni tulee.. Uskallanko siis jäädä odottamaan olisiko kyseessä vain joku harmiton näppylä joka lähtee itsekseen? Vai maksanko kalliin lääkärin varalta. Voiko herpes lähteä pois ilman rakkulavaihetta? Toisin sanoen, jos kyseessä olisi herpes, voisiko se lähteä nopeaa pois ilman rakkulaa? Kuinka kauan uusiutunut herpes voi olla aktiivisena ilman lääkitystä?

Että mitä? Oletko siis vehdannut poikaystäväsi kanssa ilman kumia kertomatta, että sinulla on herpes? Terve, ennustan pitkää suhdetta kun luottamus on tuolla tasolla.

Mukavaa, että moralisoitte heti tietämättä edes että olenko kertonut tästä poikaystävälleni ja käytämmekö kumia. Kyseisestä vaivasta kärsineet/kärsivät ymmärtänevät kuinka kiusallinen ja kivulias vaiva voi olla; sillon ei paljon seksiä tee edes mieli. Juuri tällaisia kommentteja kaipasinkin vastaukseksi...

Tiedän, että lääke vain nopeuttaa paranemista ja vähentää oireita, mutta haluaisin tietää, kuinka paljon lääke voi nopeuttaa parenemista? Voiko se jopa hävittää pelkän näppylävaiheessa olevan herpeksen? Päällimmäisenä kysymyksenä on siis se, kannattaako minun lääkettä saadakseni maksaa kalliit maksut yksityiselle.

Googletin äsken kuvia sukuelinherpeksestä eikä minulla kyseessä ole läheskään sellainen. Yksi pieni vaalea näppylä vain, se ei ole edes rakkula.

Mulla oli herpes tartunnan jälkeen semmonen isompirakkulainen ja ihan pirun kipeä. Sen jälkeen on uusinut monta kertaa menkkojen aikana. Usein tulee vaan yks kaks näppylää, joskus kutisevat kovasti, joskus ei juurikaan muuta oiretta kun se näppylä. Ihan zoviraxia olen laittanut sen kutinan takia lähinnä, ei se mielestäni ole sen kummemmin edes auttanut. Lääkkeitä en ole syönyt kun ennen synnytystä sen estokuurin, enkä koe tarpeelliseksi niitä syödäkään. Mulle lääkäri sanoi, että se korkeintaan lyhentää parilla päivällä oireiden kestoa.

Mutta tosi kurja vaiva tämä kyllä on. En osaa kuvitella ikinä harrastavani edes seksiä enää, on niin kova paikka kellekään kertoa että semmosen olen saanut, vaikkakin se tuli ihan omalta aviomieheltä aikanaan :(

Aiemmillekkin epäilijöille tiedoksi, mutta erityisesti sinulle "vieras": kertominen kannattaa. Minuakin pelotti ihan kamalasti toisen reaktio, mutta ainakin tämä tapaus otti asian vastaan mitä parhaiten. Ei tämän asian vuoksi kannata koko seksielämää pilata tai lopettaa!

Taidan katsoa huomiseen ja mahdollisesti perua huomiseksi varatun ajan, jos tuo näppylä pysyy tuollaisena ja toivon, ettei se puhkeaisikaan kirveleväksi rakkulaksi.

jos se kutiaa, se on herpes. Ihonäppylät ei oo samalla tavoin arkoja.
Ja niitä rakkukoita voi huomenna olla jo 3-4...

Mä pidän aina lääkepurkkia ja voimassa olevaa reseptiä kaapissa. Se todella kannattaa.

Kyllä pari päivää kuuria ehtii parantaa tilannetta ja ennen kaikkea se vähentää kipua. Laita ensiavuksi zovirax-voidetta.
Mutta kumikelit teille kyllä tuli, tai sit vaan hoitelet miehes toisin...

Huomasin näpyn ihan sattumalta, se ei ole siis oireillut mitenkään. Enkä tiedä, onko se ollut jo kauankin. Näppylä ei vaivaa siis ainakaan tällä hetkellä mitenkään ja huomasin sen noin vuorokausi sitten.

Ja joskus se voi olla piilevänä tosi kauan, eikä edes tiedä mistä se on tullut. Mulla on puhjennut herpes ajan kohtana, että en ole 2-3 vuoteen ollut kenenkään kanssa, en kumilla enkä ilman. Ei siis käsipeliä, seksiä, suuseksiä tms.