Sukulaisen joka asiaan puuttuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mursuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mursuliini

Aktiivinen jäsen
20.12.2006
1 360
0
36
elikkä meillä yks mieheni sukulainen on joka asiaan puuttumassa, mielellään siis hämmentää joka soppaa, mikä ei hänelle kuuluisi varsinaisesti.
On kyse hoito asioista, miehelläni on ulkopuolisia avustajia jotka vuorotellen ovat meillä töissä. Minä olen myös kuvioissa ollu mukana, sen verran kun on tarvittu

Eräs henkilö mielellään neuvoo näitä avustajia (joilla on kyllä koulutus takanaan ja työkokemustakin) ja mua myös, no minähän en tiedäkään mistään mitään. :whistle:
Enkä osaakaan mitään, ainakin tämän henkilön asenteesta saa tälläisen käsityksen.

Hän on sanonut asettavansa rajat mun tekemisille, mut itse on niin omavaltainen tyyppi, että sano kuka mitä tahansa...yli kävelee tavallaan.

Tänäänki avustaja eräistä asioista ihan rauhallisesti selitti, kun juteltiin.
Tuntuu ettei tämä yks henkilö ota kuuleviin korviinsa muiden näkemyksiä.

Tämä sukulainen myös käy tosi usein meillä ja on myöhään illallaki vielä.
Hän "vahtii" mua ja miten teen asioita, kun meillä ei oo avustajaa iltaisin.
On kuulemma jo paljon "todisteita" (mun väärin tekemistä asioista, virheistäni, hänellä ) ja todistajiakin löytyy.

No kuka meistä on täysin virheetön.
Että on hänellä tietenki mukava harrastus....kun bongailee mitä milloinki teen väärinpäin vai teenkö edes.

Jos asiat olis todella hullusti tiettyjen virallisten tahojen mukaan, pääsiskö mies takas kotiin, kun välillä tulee sairaala jaksojakin ollu?!
Hänellä flunssat ym. tulee toisinaa pahempana, menee keuhkoihin ja tulehdusta tulee.

Älä laske enää tätä henkilöä teille, tai pamauta päin naamaa, ettet halua hänen puuttuvan asioihinne! Aikuisten pitää ymmärtää, kuulostaisi anopilta... Ite en antaisi "kotirauhaa" häiritä, kun kerran tuottaa vain pahaa mieltä... Voimia!

Kuitenkin kuulostaisi siltä, että miehesi pystyy kommunikoimaan normaalisti, joten olisikohan hänestä sanomaan sisarukselleen, että lopettaa vaimon arvostelemisen tai pysyy poissa...

Onnistuisko puhuminen tämän sisaruksen kanssa, ymmärtääkö hän, että hoitaminen on myös voimia kuluttavaa? Oma isäni oli vaikeasti sairas ja välillä oli pakko saada intervalli jakso sairaalaan, että sai omia akkuja ladata.
Voimia :hug: :hug:

Yhteistyössä