sukulaisen puuttuminen asioihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelly

Vieras
mulla on pieni mutta ärsyttävä ongelma. oma mummini puuttuu liikaa lapsen ja minun asioihin. poikani on nyt 8kk, itse olen 20. en haluaisi sanoa hänelle pahasti mutta kohta on pakko. poika on ollut hänellä kaksi päivää hoidossa kun kävin koululla. oli salaa syöttänyt punaseen maitoon tehtyä puuroa vakka hyvin tietää ettei maitoa saa juottaa alle vuoden ikäiselle, oli myöskin antanut kermajäätelöä ja pojan maha meni hirveän kipeeksi, tottakai!! on meinannut salaa viedä saunaan. mummi luulee että kaikki säännöt pätee mitkä toimi 40 vuotta sittenkin. hän luulee että neuvola piruuttaan kieltää maidon, suolan jne. ja itse olen kieltänyt että mehua ei pojalle anneta ennen kuin oikea maito on opittu juomaan ja muutenkaan ei mehu ole oikea janojuoma, vesi on. hän mainoistaa kaikille kuinka lapseni muka inhoaa vettä ja olen julma kun en mehua anna. hän inttää minulle kaikista asioista ja periaatteista miten lapseni hoidan, luulee varmaan jyräävänsä minut koska olen niin nuori. turha luulo.. joten onko muilla samanlaisia sukulais puuttujia ja pitäisikö jo kunnolla ärähtää vai miten toimia tässä tilanteessa? alkaa oleen sellanen tilanne etten halua enää tavata ennen niin rakasta mummoani.

Sinun lapsi, SINUN säännöt. Tee tämä mummollesi selväksi. Parempi on asiasta puhua ihan suoraan, ennekuin tilanne menee siihen, että ette ole missään tekemisissä keskenänne. Ikä ei mielestäni saa tässä asiassa olla jyräämisen syy.

Juu, anopin kanssa on ollut hieman samaa...

Olen sitten todennut, että ei tartte hoitaa ennen kun ""saa saunottaa"" ja muuta sellasta. Eli kun anoppi haluaa viedä tytön saunaan, niin olen ilmottanut, että saat lapsen hoitoon vasta sitten kun sitä voi kunnolla saunottaa. Sama juttu oli aikanaan ruoan kanssa (koska perunaa) jne.

Kerro faktoja: suola tuhoaa munuaiset, maito altistaa maitoallergialle ja aiheuttaa mahavaivoja.

Mun äiti haluaa aina antaa tytölle (nyt 9kk) mehua. Hauskaa vain on se, että tyttö tykkää ihan sikana vedestä, mutta ei mehusta... :D

Ilmota sille mummolle, että jos lasta ei hoideta 2000-luvun ohjeilla ja sinun säännöillä, niin ei sitten hoideta ollenkaan!

Esim anoppi tuntui vasta nyt hyväksyvän mun imettämisen...

Yhteistyössä