Sukulaisten nimikommenteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv28

Vieras
Meillä nimi julkistettu vasta ristiäisissä papin sanomana, joten eipä ole tarvinnut kenenkään teilata nimeä etukäteen.

Mutta esikoisemme on Joonas ja tytön ristiäisten jälkeen vain kerran sanoin äidilleni, että jos toinenkin olisi ollut poika niin olisin tahtonut hänestä Topiaksen.

Äitini repesi nauramaan. Oikein pilkkanaurua ja sanoi, että olipa sitten onni ettei tullut poikaa ja haukkui nimen täysin.

Olin ihan, että häh ja täh. Eihän Topias nyt sentään mitään niin hirveää kai vai olla, vaikka ei nimestä niin paljon tykkäisikään. Jäin vain miettimään, että mitä jos ristiäisissä olisikin paljastunut jokin äitini noin kammoksuma nimi. Nyt ihan jännittää, kun pian syntyy kolmas, että mitä äiti sitten tuumaa kolmannen nimestä.... huh.

Mutta tosi loukkaavaa oli, vaikka olikin ihan kuviteltu tilanne, koska meille tosiaan tuli tyttö eikä sitä poikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö ihmisillä , síis sukulaisilla saa olla omaa mielipidettä nimistä?

Toinen tykkää Topiaksesta, toinen Matiaksesta, ei kai se sen vaikeempaa ole.

Totta hitossa saa olla, mutta onko mielestäsi aikuismaista käytöstä revetä pilkkanauruun? Minä olen kuulut tosi usein nimen, joka omasta mielestäni ihan kauhea ja silti saan sanottua siitä jotain positiivista.

Tänään viimeksi kuulin tosi lässynlässyn tytönnimen ja sanoin sen kuullessani, että nätin nimen on tyttö saanut.

eikö ihmisillä , síis sukulaisilla saa olla omaa mielipidettä nimistä?

Toinen tykkää Topiaksesta, toinen Matiaksesta, ei kai se sen vaikeempaa ole.

Mutta mielipiteensä voi esittää aikuismaisemmin kuin ap:n äiti teki... eikä se lapsen nimen päättäminen kuulu muuta kuin vanhemmille.

luulen, että mun äiti aikoi sanoa jotain vastaavaa pojan toisesta nimestä, mutta ymmärsi itsekin nielaista lauseenlopun ja pitää plöttinsä kiinni. Ekaa nimeä ei tiennyt ennen ristiäisiä.

Kyllä minunkin on pitänyt ihan opetelemalla opetella sanomaan kaikista vauvoista, että ne on suloisia, vaikka ois kummonen et ja samoin sanomaan "Tosi kiva nimi, hän on aivan sen näköinenkin!"
Kotona sitten yksin keskellä yötä voin kertoa oman mielipiteeni korkeintaan miehelleni.

ettekö kestä mitään kritiikkiä?

Kritiikkiä? Onko sinun mielestäsi ihan oikeasti kritiikkiä se, että räjähtää pilkkanauruun ja haukkuu nimen? Se olisi kritiikkiä, jos äitini olisi sanonut, että hän ei kyllä tykkää yhtään Topias-nimestä.

Äitini on saanut lapsia vielä uuden miehensäkin kanssa enkä minä pidä näiden lasten nimistä väliä yhtään, mutta enpä sitä ikinä ääneeni sanoisi.

Meillä kälyt ja anoppi oli vastaan poikamme nimeä jota käytettiin heti synnyttyään...no, sitten ristimme hänet toisella nimellä MUTTA se vauva-aikainen lempinimi vaan jäi pysyväksi käyttön eikä kuuna päivänä olla kastekirjoihin merkittyä nimeä käytetty!!! HAHHAHAHA!! Niin vaan anoppikin käyttää nimeä jota vastaan niin oli!!!

Yhteistyössä