"Sukupuoleton" nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ullannimionulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuskin tässä nimikeskustelussa kukaan tuollaisia valaistuksia antaa...tässä ei nimenomaan ollut kyse mistään sukupuolineutraalista kasvatuksesta kyse, vaan lainausmerkeissä "sukupuolettomista" NIMISTÄ...
...sulla meni vähän puurot ja vellit sekaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja P:
Voisiko joku valaista minua tästä sukupuolettomuus -asiasta? Miksi on tärkeää kasvattaa lasta sukupuolineutraalisti? Mitä lisäarvoa se tuo lapsen elämään? Miksi miehen ja naisen ominaispiirteiden esiintuominen on niin paha juttu?

t. Ent. naisen rooliin voimakkaasti kasvatettu pikku prinsessa vaaleanpunaisesta lastenhuoneesta. Älykkyysosamäärä 130, matikan laudatur, maisteri, vuositulot nykyisin n. 50 000 ?, uraorientoitunut vahvaluontoinen yksilö

Kiitos kaikille vastauksia laittaneille...

Onko kuitenkin niin, että suurin osa ei ITSE ole antanut lapselleen ko. nimiä...kun pahemmin ei noita perusteluja ja muita nimeen liittyviä tarinoita tullut?

Luonnosta löytyy kyllä paljon kauniita nimiä <3

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jollaki menny vähän puurot ja vellit sekasi.
Eihän sukupuoleton nimi ole sama kuin nimi joka on esim 2000 naisella ja 30miehellä.

No en keksinyt miten muutenkaan tuollaista nimeä sitten kuvaisi...siksi käytin lainausmerkkejä ja ajattelin keskustelun aukevan oikeaan suuntaan, tuon minun ensimmäisen kirjoituksen perusteella...kyse ei ollut kasvatuksesta, vaan nimistä.

Sorry jos tämä asia jotain hämäsi kasvatuksen suuntaan...näin ei ollut tarkoitus!

Ariel.

Sen nimisiä miehiä on oikeestaan ollu Suomessa tuplasti enemmän kun naisia, mut viime vuosikymmenenä oikeestaan pelkästään naisia on nimetty sen nimisiks. Silti nätti.

Yhteistyössä