Suomalainen sukunimi - kansainvälinen etunimi? Entäs päinvastoin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tallu -

Aktiivinen jäsen
01.09.2004
31 123
2
36
Kun usein tällä(kin) palstalla ollaan sitä mieltä, ettei suomalaiseen sukunimeen sovi kansainvälinen etunimi. Meillä kun on ruotsalainen sukunimi, ja suomalaiset etunimet koko perheellä - mitäs mieltä tästä yhdistelmästä ollaan? Esimerkkinä vaikkapa Pekka Forsman?

meijän sukunimi ei oo ihan perus suomalainen, lasten nimet on, paitsi yhdellä vähän harvinaisempi. Mä en oo mitään mieltä muiden nimistä, meijän muksuilla on mun mielestä parhaat mahdolliset nimet juuri noille lapsille.

Mun mielestä jokainen tekee niin, kuin itsestä kauniimmalta ja parhaalta tuntuu. Jos rupeaa muiden mielipiteitä miettimään, joutuu kyllä ikuisessa suossa tarpomaan..

Meillä on umpisuomalainen sukunimi, mutta lasten nimet vähän Ruotsin suuntaan kallellaan..

Mulla on suomalainen 70-luvun muotinimi etunimenä, ja sukunimenä ulkomaalainen nimi (Suomessa muistaakseni 7 kpl) joka lausutaan hieman eri tavoin kuin kirjoitetaan. Ei sitä Suomessa olla naurettu, mutta miehen kotimaassa sille hihitellään joskus, samalla lailla kuin jollekin Celeste Mölkköselle Suomessa =)
Lapsilla on ulkomaalaiset/kansainväliset nimet.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Mulla on suomalainen 70-luvun muotinimi etunimenä, ja sukunimenä ulkomaalainen nimi (Suomessa muistaakseni 7 kpl) joka lausutaan hieman eri tavoin kuin kirjoitetaan. Ei sitä Suomessa olla naurettu, mutta miehen kotimaassa sille hihitellään joskus, samalla lailla kuin jollekin Celeste Mölkköselle Suomessa =)
Lapsilla on ulkomaalaiset/kansainväliset nimet.

sulla taitaa sit olla sama nimi kun mulla :whistle:
mut se on mun toinen nimi jolla mua on pienestä asti puhuttu,ensimmäinen nimi on 3kirjaiminen :whistle: ..

No minun mielestä ei jostain syystä sovi että etunimi on ulkomainen ja sukunimi suomalainen, vaikka miehen yhdellä lapsella ja toisella meidän yhteisellä lapsella on myös niin :o . Kumma juttu, itselläni on suomalainen sukunimi, mutta suomalainen/ulkomainen etunimi. Ulkomainen sukunimi on jotenkin helpompi hyväksyä.

Yhteistyössä