Suomalainen totaalikieltäytyjä hakee turvapaikkaa Belgiasta

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Ei hemmetti miten jotkut voi uskoa noin päättömästi tilastoihin!! :headwall:
Mietitäänpäs nyt vähän Irlantia....sielläkin on sodittu aina vaikkei laillista armeijaa ole,niin mitä vittua toi maa tekee tollasessa "tilastossa"??Ai niin kun ei bruttokansantuotteessa ole siittä mainintaa!!Jessus!
Missä tosta tilastosta on usa,kanada,israel,pohjoi-korea???jne!!!Eikös me oltukkaan yhtä suurta kansaa???

Puhutko sinä nyt Pohjois-Irlannista vai Irlannista?Mitä sotaa Irlannissa on käyty?

Pohjosesta!Mitäköhän sotaa siellä on käyty,eiku ne onkin terroritekoja kuten palestiin/israeli,jenkit/afgaanit jne.
eivät pääse edes tilastoihin....niin se sodankäynti muuttuu!
Herää kysymys:onko moiset terrori-teot siis hyväksyttävämpiä kuin avoin sota rintamalla?

No miten se liittyy Irlantiin? Kyllähän nyt sentään Pohjois-Irlanti ja Irlanti ovat kaksi eri maata ja asiaa?

Minkämoiset liput on Pohjois-irlannilla ja Irlannilla????????????Jos viittisit vaikkapa kuvan laittaa!!

Minkämoiset liput on Pohjois-irlannilla ja Irlannilla????????????Jos viittisit vaikkapa kuvan laittaa!!

sanokaa nyt hyvät ihmiset, että kuka meistä ei ole ollut hereillä maantiedon tunnilla?

Sanoisin, että kyseessä on se henkilö, joka on nukkunut myös äidinkielen tunnit.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

sanokaa nyt hyvät ihmiset, että kuka meistä ei ole ollut hereillä maantiedon tunnilla?

Sanoisin, että kyseessä on se henkilö, joka on nukkunut myös äidinkielen tunnit.

jaa mää vai?? :xmas: No valistakaa nyt junttia!! :D

sanokaa nyt hyvät ihmiset, että kuka meistä ei ole ollut hereillä maantiedon tunnilla? Tai historian tunnilla sen puoleen?

Mää nukuin uskonnon tunneilla,kun pakana olen!!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Yksi näkemys asiasta:
http://www.soininvaara.fi/2009/01/15/jaahyvaiset-asevelvollisuudelle/
Osmo on jälleen kerran kanssani samaa mieltä =)

Soininvaara: "Oma ehdotukseni on, että puolustusavoimien ytimen muodostaisi ammattiarmeija jota vahvistaisi vapaaehtoisuuteen perustuva reservi, johon koulutettaisiin noin 10 000 halukasta vuodessa. Vapaaehtoista olisi siis reserviin liittyminen, ei sotaan osallistuminen."

Jos tämän lopun kommentin jättää pois, niin olennainen jää jäljelle. Sitten kyseessä ei enää ole mielipide, vaan fakta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierus:
Mielikin laaksossa on nyt osa muumeista talviunilla. Ostatko vokaalin tai välimerkin?????????????????????????????????????????????????
Mielikki on kuin minä joskus ennen :) Kuvittelee, että tässä kansassa olisi jotain puolustamisen arvoista. Mulla avautui silmät tämän palstan myötä ja olen kiitollinen siitä. Tämän päivän suomalaiset eivät kaipaa ketään puolustamaan itseään vaan tarpeen vaatiessa joko alistuvat tai tappavat ihan omin pikku kätösin. Ei Suomi enää tarvitse nuoria miehiä minnekään rajalle varmistamaan, että mahdollinen hyökkkääjä ei palstalaisten lapsia raiskaa tai puolisoita tapa. Palstamamma pitää ihan itse huolen ukostaan ja lapsistaan, joten mitään puolustusvoimia ei tähän maahan tarvita.

Soininvaara: "Oma ehdotukseni on, että puolustusavoimien ytimen muodostaisi ammattiarmeija jota vahvistaisi vapaaehtoisuuteen perustuva reservi, johon koulutettaisiin noin 10 000 halukasta vuodessa. Vapaaehtoista olisi siis reserviin liittyminen, ei sotaan osallistuminen."

Jos tämän lopun kommentin jättää pois, niin olennainen jää jäljelle. Sitten kyseessä ei enää ole mielipide, vaan fakta.
Ja mä taas kannatan just tota kommenttia.

Ja mä taas kannatan just tota kommenttia.

Kyllä sitä kehtaa kannattaa. Varsin hyvä johtopäätös vallitsevan tilanteen korjaamiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Ja mä luulin olevani provosoiva. Mielikki vie kyllä sen sanan ihan uudelle levelille!

:laugh: :laugh:
Kiitos! :D Tää aihe vaan koskettaa mua henk.koht.!!Ja en kiellä...joskus on hauska väitellä.....(ei kuitenkaan ampua) :laugh:

Väittely on musta vallan eri asia kuin toisten nimittely ja toisten kommenteille räkättäminen. Juu ja pakko sanoa, että Mikkonen mullekin tuli mieleen. Että tilastoista puhutaan niin kauan kunnes joku kaivaa sen tilaston. Sen jälkeen se on hölynpöly -tutkimus.

Räkätän mitä räkätän! :D Missä se hemmetin maailman kattava tilasto on??Missä on kaikki maat?eikös tässä nyt olla "yhtä suurta perhettä"

Mielikille maantietopläjäys:

Pohjois-Irlanti on osa Yhdistynyttä Kuningaskuntaa, jonka se muodostaa yhdessä Iso-Britannian kanssa. Irlanti on sitten oma valtionsa. Sekä ne liput:
Irlanti:
ireland-flag.gif

P-Irlanti (epävirallinen, virallinen on sama kuin Iso-Britannialla):
600px-Flag_of_Northern_Ireland_svg.png

Alkuperäinen kirjoittaja vierus:
Mielikin laaksossa on nyt osa muumeista talviunilla. Ostatko vokaalin tai välimerkin?????????????????????????????????????????????????
Mielikki on kuin minä joskus ennen :) Kuvittelee, että tässä kansassa olisi jotain puolustamisen arvoista. Mulla avautui silmät tämän palstan myötä ja olen kiitollinen siitä. Tämän päivän suomalaiset eivät kaipaa ketään puolustamaan itseään vaan tarpeen vaatiessa joko alistuvat tai tappavat ihan omin pikku kätösin. Ei Suomi enää tarvitse nuoria miehiä minnekään rajalle varmistamaan, että mahdollinen hyökkkääjä ei palstalaisten lapsia raiskaa tai puolisoita tapa. Palstamamma pitää ihan itse huolen ukostaan ja lapsistaan, joten mitään puolustusvoimia ei tähän maahan tarvita.

:laugh: :laugh: ihana! "jatkaa pilvilinnoissa vielä tovin" :D

Mutta onko koko armeija touhussa mitään järkeä?siis kun nykyään käytetään kemiallisia aseita niin mitä ihmettä tekee intin touhuilla..?vapaaehtoiseksi koko juttu pitäs laittaa

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Mielikille maantietopläjäys:

Pohjois-Irlanti on osa Yhdistynyttä Kuningaskuntaa, jonka se muodostaa yhdessä Iso-Britannian kanssa. Irlanti on sitten oma valtionsa. Sekä ne liput:
Irlanti:
ireland-flag.gif

P-Irlanti (epävirallinen, virallinen on sama kuin Iso-Britannialla):
600px-Flag_of_Northern_Ireland_svg.png

Kiitos PLÄJÄYKSESTÄ! :D Eli toi alempi on siis irlannin lippu ja toi ylempi iso-britannian...eikun epävirallinen vai miten se ny meni???

Onko ihmiskunnassa ylipäätään mitään puolustamisen arvoista? Tai elämässä ja maapallossa? Miksi elämää pidetään itseisarvona? Eläimiä voidaan tappaa jos siitä on hyötyä. Samoin ihmisiä. Niin on tehty iät ajat eikä se ole muuttunut mihinkään. Valtiovallan merkitys on taas taata joukkovoimaa omien tavoitteiden ajamiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta onko koko armeija touhussa mitään järkeä?siis kun nykyään käytetään kemiallisia aseita niin mitä ihmettä tekee intin touhuilla..?vapaaehtoiseksi koko juttu pitäs laittaa

Eikun kaikki kedolle kukkaseppeleet päässä rauhan puolesta..tai kaikki pakoon suomesta kansainvälistymään!!kunnes ne tulee meitin maille,mutta onhan se ymmärrettävää,kun meistä ei ole enää puolustaan itteemme sekä lapsiamme!

Kemiallisia aseilta suojautuminen opetetaan intissä. Tarttuvat taudit ovat asia erikseen.

Onko ihmiskunnassa ylipäätään mitään puolustamisen arvoista? Tai elämässä ja maapallossa? Miksi elämää pidetään itseisarvona? Eläimiä voidaan tappaa jos siitä on hyötyä. Samoin ihmisiä. Niin on tehty iät ajat eikä se ole muuttunut mihinkään. Valtiovallan merkitys on taas taata joukkovoimaa omien tavoitteiden ajamiseksi.

Noh mää oon niin sivistymätön,että puolustan mun perhettäni jos sitä uhataan!Lapsiani puolustan ja haluan niille hyvän tulevaisuuden...mut sehän on väärin tietty...sota-hullu kun olen!
:laugh: Täytyy varmaan lähtee kansanopiston kurssille tosta kansainvälisyydestä vaikka kymmenisen vuotta oon muualla kuin Suomessa asunu!

Eikun kaikki kedolle kukkaseppeleet päässä rauhan puolesta..tai kaikki pakoon suomesta kansainvälistymään!!kunnes ne tulee meitin maille,mutta onhan se ymmärrettävää,kun meistä ei ole enää puolustaan itteemme sekä lapsiamme!

Parempi alkaa suojella kansalaisiamme. Ensiksi tapetaan kaikki väkivaltarikolliset. Sisäiset uhat ovat suurempia kuin ulkoiset.

Yhteistyössä