V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mielikki on kuin minä joskus ennenKuvittelee, että tässä kansassa olisi jotain puolustamisen arvoista. Mulla avautui silmät tämän palstan myötä ja olen kiitollinen siitä. Tämän päivän suomalaiset eivät kaipaa ketään puolustamaan itseään vaan tarpeen vaatiessa joko alistuvat tai tappavat ihan omin pikku kätösin. Ei Suomi enää tarvitse nuoria miehiä minnekään rajalle varmistamaan, että mahdollinen hyökkkääjä ei palstalaisten lapsia raiskaa tai puolisoita tapa. Palstamamma pitää ihan itse huolen ukostaan ja lapsistaan, joten mitään puolustusvoimia ei tähän maahan tarvita.
Onko ihmiskunnassa ylipäätään mitään puolustamisen arvoista? Tai elämässä ja maapallossa? Miksi elämää pidetään itseisarvona? Eläimiä voidaan tappaa jos siitä on hyötyä. Samoin ihmisiä. Niin on tehty iät ajat eikä se ole muuttunut mihinkään. Valtiovallan merkitys on taas taata joukkovoimaa omien tavoitteiden ajamiseksi.
Noh mää oon niin sivistymätön,että puolustan mun perhettäni jos sitä uhataan!Lapsiani puolustan ja haluan niille hyvän tulevaisuuden...mut sehän on väärin tietty...sota-hullu kun olen!
Täytyy varmaan lähtee kansanopiston kurssille tosta kansainvälisyydestä vaikka kymmenisen vuotta oon muualla kuin Suomessa asunu!
En sanonut että vastustaisin yllä olevaa. Tai että se on sivistymätöntä. Nuo ovat kaikki kylmiä faktoja, sitä ei kukaan viherhörhö muuta. Pasifismi on poikkeus historiassa ja siksi se jää.